Hirdetés

Vista alatt veszélyben a térhangzás?

A Windows Vista számos újításának egyike a DirectSound, illetve DirectSound3D alkalmazásprogramozási interfészek által is igénybe vett hardverabsztrakciós réteg (HAL) elhagyása. Mindeddig a HAL-on keresztül vált lehetővé a hangkártyák és integrált hangvezérlő chipek olyan képességeinek kihasználása, mint például a hardveres effektezés, szűrés, keverés vagy a mintavételi frekvencia konvertálása. A Vista az illesztőprogramok és API-k újfajta hierarchiájára épít, ráadásul audio-API-ként az OpenAL-re támaszkodik. Az OpenAL-t natívan támogató hangkártyák és szoftverek (főként játékok) esetében tehát nem lesz gond, viszont számítani kell arra, hogy a HAL nélkül nem lesznek használhatók a DirectSound és EAX funkciók, így térhatású hang helyett csupán szoftveres úton renderelt sztereó hang hagyja el a vistás gépeket – közölte a Creative.

A vállalat ezért életre hívta ALchemy nevű projektjét, olyan szoftver fejlesztését tűzve ki célul, amely a DirectSound(3D) és EAX hívásokat megfelelőképpen átalakítva az OpenAL API-nak továbbítja, így régebbi játékok esetében is lehetővé teszi a háromdimenziós, effektekkel fűszerezett hangzást. Az ALchemy egyelőre még béta állapotban van, és nem túl sok játékot támogat, ám a lista a fejlesztők ígérete szerint gyarapodni fog, és a munka során a felhasználók kívánságait is figyelembe veszik. Az ingyenesen letölthető szoftver az X-Fi Xtreme Audio kivételével valamennyi X-Fi hangkártyával használható.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés