Hirdetés

Vélemény: akár várhatott is volna a Valve a SteamOS kiadásával

A Valve az elmúlt héten hivatalosan is elérhetővé tette a SteamOS 2.0-t, egészen pontosan a 2.40-es verziójú csomagot, amelyet a cég a működés szempontjából elfogadhatónak tart. Azt persze már korábban is írtuk, hogy nincs sok esélye a SteamOS-nek a Windows 10 ellen, de információkat szerezni a gyártóktól és látni az első teszteket két különböző dolog.

Az Ars Technica tesztjéből kiderül, hogy SteamOS alatt ugyanaz a konfiguráció, ugyanazokban a tesztelt játékokban sokszor lényegesen rosszabbul teljesít a Windows 10-nél, és eközben számos Steamen megvásárolható játék még nem is futtatható rajta. A legjobb portokat egyébként a Valve készítette a SteamOS-re, mivel a saját játékaik ha nem is futottak olyan gyorsan, mint Windows 10-en, de elfogadható sebességet hoztak.

A Valve játékainak teljesítménye SteamOS és Windows 10 mellett
A Valve játékainak teljesítménye SteamOS és Windows 10 mellett (forrás: Ars Technica)

A legnagyobb kérdés, ami felmerül, hogy a Valve a sok késés mellett miért sürgette a kiadást? Azt a piaci rést, amit pár éve kiszemeltek már rég lekésték, így igazából a projekt további csúszása nem számított volna. Viszont a megjelenéssel konkrétan előállt az egyik legrosszabb forgatókönyv. A SteamOS 2.0 láthatóan versenyképtelen gyakorlatilag minden szempontból. Ezért persze nem is kell fizetni az operációs rendszerért, de így az első tesztek is rendkívül negatívak. Ha hozzávesszük azt, hogy a Steam masinák között nincs egyetlen egyedi modell sem, és a Windows 10 előtelepítése a vételárat nagyjából csak 50 dollárral dobja meg, akkor a SteamOS 2.0 mellett nem lehet semmit sem felhozni. Az az 50 dolláros extra kiadás bőven megéri a mai játékosok többségének, hogy lényegesen nagyobb játékkínálatból válogassanak, és hogy ezek is lényegesen jobban fussanak. Nem beszélve arról, hogy a Windows 10 általánosan stabilabb és több funkciót kínáló operációs rendszer.

A Valve szempontjából ez a start el lett rontva. Azzal nem volt baj, hogy a SteamOS-t folyamatosan fejlesztették és béta formában elérhetővé tették már jó ideje, de legalább addig kellett volna várni a tényleges megjelenéssel, amíg maga az operációs rendszer legalább olyan szintre nem fejlődik, hogy az aktuális Windows operációs rendszerrel tartsa valamennyire a lépést a teljesítmény szempontjából. Jelen formában a koncepció inkább csak azt bizonyítja, hogy a Valve nem képes alternatívát állítani a Microsoftnak, és a legnagyobb baj, hogy leginkább az első tesztek és vélemények maradnak meg az emberek emlékezetében. A SteamOS tehát hiába lesz akár két év múlva versenyképes az elterjesztése a most kialakult negatív visszhang mellett jóval nehezebb lesz.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Valve

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés