Hirdetés

Nagy WebGL tesztet csinált a Unity

Nemrég vált hivatalossá a Unity videojáték-motor új, 5.3-as verziója, amely számos újdonság mellett végre nagyot lép előre a webes grafika terültén is. A Unity korábban saját lejátszót használt a webes játékok futtatására, de a vállalat szerint az időközben abszolút iparági szabvánnyá váló WebGL mellett már nem célszerű. Az elmúlt hónapok fejlesztésének hála a WebGL már olyan szinten készen áll a bevetésre, hogy a Unity 5.3-tól kezdve abszolút hivatalos támogatást élvez.

A fentiek következtében a Unity saját webes lejátszóját felváltotta a WebGL direkt támogatása, és a vállalat a fejlesztők, illetve a felhasználók számára szeretne egy aktuális támpontot adni, hogy melyik böngésző mennyire kezeli jól a szabványt.

Az alábbi oldalon elérhető tesztből kiderül, hogy a Mozilla Firefox 42 64 bites verziója teljesít a legjobban. Látható, hogy a 32 bites Firefox 41-es verzió is működőképes, de jóval rosszabb eredményeket ad, mint a 64 bites, és ennek hála még a Microsoft Windows 10 operációs rendszer Edge böngészője is megelőzi. Utóbbi a tesztben még a 12-es verzió volt, aminél manuálisan volt bekapcsolva az ASM.js, de a 13-as verzióban ez már alapértelmezetten is aktív. A Google Chrome 46-os verziója lényegesen lassabb a versenytársaknál, míg a Microsoft Internet Explorer 11 csak a futottak még kategóriába tartozik.

A WebGL szabvány teljesítménye a Windows 10 operációs rendszeren
A WebGL szabvány teljesítménye a Windows 10 operációs rendszeren (forrás: Unity blog) [+]

A Mac OS X operációs rendszer esetében a Firefox 41 viszi a prímet, míg a Chrome 46 és a Safari 9.0.1 hasonló eredménnyel, de jócskán lemarad.

A WebGL szabvány teljesítménye a Mac OS X operációs rendszeren
A WebGL szabvány teljesítménye a Mac OS X operációs rendszeren (forrás: Unity blog) [+]

A Unity Windows 10 alatt azt is lemérte, hogy mennyi ideig tart a WebGL tartalom betöltése. Itt is a Firefox visz mindent, és főleg gyorsítótárazás funkció hasznos, ugyanis a Mozilla böngészője a lefordított kódokat megőrzi, így a következő alkalommal már nem kell elvégezni a fordítást. Ugyanakkor enélkül is a Firefox a leggyorsabb, bár furcsamód itt a 32 bites verziónak van előnye. A 64 bites változatot a Chrome 46 és az Edge böngésző is megelőzi. Szerencsére lényeges különbségek nincsenek, így ebből a szempontból gyakorlatilag mindegy melyik böngészőn fut a WebGL-es program. Egyedül az Internet Explorer 11 eredményei csapnivalók, de ez a böngésző egyáltalán nem ajánlott a WebGL-re.

A WebGL tartalom betöltésének időigénye Windows operációs rendszeren
A WebGL tartalom betöltésének időigénye Windows operációs rendszeren (forrás: Unity blog) [+]

Érdekességként szolgál a végleges formában még nem elérhető Firefox 45 és egy újabb verziójú Unity csomag eredménye, amelyekkel már aktiválható volt a Shared Array Buffers funkció, amellyel több szálon is futtatható a kód. Ez a stabil kódokban még nincs benne, így ma még nem sportszerű az eredményeit figyelembe venni, de a javulás kézzel fogható lesz, ami a következik a többszálú feldolgozásbó. Bizonyos esetekben a gyorsulás akár többszörös is lehet.

A Unity tesztjéből tehát kiderül, hogy ma a WebGL-t a Firefox böngésző új verziói futtatják a legjobban és az előny elég nagy, vagyis a többieknek hozniuk kell a fejlesztéseket a versenyképesség megőrzése érdekében.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés