Hirdetés

Új OLED kijelzőt mutat be a Samsung

Ugyanazon a szakmai konferencián, amelyen ismerteti a Blue Phase LCD-technológiában tett előrelépéseit, a Samsung egy aktív-mátrix OLED megjelenítővel ellátott notebook-prototípust is bemutat. A kijelző 12,1 hüvelyk képátlójú és 1280x768 pixel felbontású, vagyis nagyobb méretű, és több képpontot is tartalmaz, mint a Sony már piacra került XEL-1 tévéje.

Ez a méretkategória nem szerepelt a koreai vállalat tavaly ősszel publikált terméktervében, ugyanakkor logikus állomást jelent az UMPC-ktől a nagyobb számítógépes monitorok, illetve televíziókészülékek felé haladó fejlesztésekben. Bár mobiltelefonokban és médialejátszókban már egy ideje jelen van az OLED kijelzőtechnológia, a PC-k és tévék paneljei nemcsak a méretnövelést, hanem a gyártási költségeket és az élettartamot tekintve is komoly kihívások elé állítják a szakembereket. Míg ugyanis a kis mobil eszközökben viszonylag rövid időszakokra aktiválódik a kijelző, addig az újabb felhasználási területeken egy huzamban több órányi használatot is gond nélkül bírnia kell – márpedig ez a feladat a hírek szerint nem is olyan könnyű.

12,1 hüvelykes Samsung AMOLED kijelző

Arról nincs információnk, hogy a Samsung 12,1 hüvelykes OLED kijelzője ebben a formájában része lesz-e piaci forgalomba kerülő noteszgépeknek vagy más készülékeknek. Sokkal valószínűbb, hogy egy olyan, a szakmai közönségnek szánt prototípusról van szó, amely egyrészt a kijelzőtechnológia, másrészt a gyártástechnológia fejlesztésének jelenlegi állapotáról tanúskodik. A költségek ugyanis még mindig jóval magasabbak, mint az LCD panelek esetében, ezért a képminőség és élettartam javítása mellett legalább ennyire fontos a gazdaságosabb előállítást lehetővé tevő eljárások kidolgozása. E célból a Samsung is megpróbál minél több, az LCD-k esetében már bejáratott módszert és munkafolyamatot „újrafelhasználni” az OLED-eknél, így olcsóbbá, egyszersmind zökkenőmentesebbé téve a majdani átállást. Döntő költségfaktor lesz természetesen a nagy volumenű gyártás beindítása, de az iparág résztvevőinek óvatos állásfoglalásai szerint erre 2009–2010 előtt nemigen számíthatunk.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés