Hirdetés

Technológia+Dizájn+Luxus= Bang&Olufsen tévé

1925-ben két műkedvelő dán mérnök, Peter Bang és Svend Olufsen alapította meg a nevüket viselő vállalatot, amely mára az exkluzív audiovizuális eszközök egyik legjelentősebb gyártójává vált. A cég 2400 alkalmazottat foglalkoztat, és a világ hatvan országában, így hazánkban is forgalmazza termékeit.

A Bang&Olufsen a közelmúltban mutatta be BeoVision 10 névre hallgató televízióját, amely fejlett technológiával és negyven hüvelykes képátlóval kecsegtette a felhasználókat. Az a modell állítólag akkora sikert aratott, hogy a B&O eldöntötte, nagyobb méretben is elérhetővé teszik a készüléket. Tehát elméletileg ennek köszönhető, hogy hamarosan 46 hüvelykes BeoVisionokkal is találkozhatunk a cég exkluzív márkaboltjaiban. Az biztos, hogy ezek az eszközök a Samsung LCD paneljeit használják majd, és képesek lesznek a Full HD felbontás, valamint 16,7 millió szín problémamentes megjelenítésére. A LED háttérvilágítású tévékbe bekerült a 200 hertz technológia, amely ugyan ma már nem egyedi, viszont általában kimarad a televíziókból. Sajnos a fényerőről és a kontrasztarányról egyelőre nincs adat, mint ahogyan a válaszidőről sem. A betekintési szög névlegesen eléri mind horizontálisan, mind vertikálisan a 178 fokot.

Az új modell tömege nem haladja meg a 26 kilogrammot, így lehetőség nyílik a falra akasztására. A készüléken helyet kapott egy VGA csatlakozó, egy audiokimenet és -bemenet, két SCART, két HDMI, valamint egy-egy Svideo, komponens és kompozit csatlakozó. Nem spórolták ki belőle a DVB-T tunert, amely az MPEG4 kódolású digitális adások vételére is alkalmas.

Az lenne a meglepő, és valljuk meg vicces, ha egy Bang&Olufsen tévé gyenge hangrendszerrel lenne felszerelve. Nos, e berendezések esetében erre eléggé odafigyeltek, ennek köszönhető a modell viszonylag nagy mérete, hiszen a hangszórók, a megszólalásért felelős technológia a készülék alsó részén kapott helyet, amely majdnem ugyanakkora helyet foglal el, mint a kijelző.

A Bang&Olufsen BeoVision 46 hüvelykes változatának áráról sokat egyelőre nem lehet tudni, de annyira olcsó biztosan nem lesz, hiszen a 40 colos modell hatezer fontba került. Mindenesetre gazdag emberek mindig voltak és lesznek, és ez a készülék segíthet a magyarországi leányvállalatnak abban, hogy 2010-ben elérje a kitűzött egymilliárd forintos forgalmat.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés