Hirdetés

Speciális platformjáték készül az Oculus Rifthez

Az idei E3-on az általunk is kipróbált Oculus Rifthez is érkeztek érdekességek. A virtuális valósághoz készülő szemüvegre elsődlegesen úgy tekintünk, hogy csak első személyű nézetben használható, vagyis elvileg csak azokban a programokban ad jó eredményt, ahol a virtuális karakter valós nézőpontjából lehet játszani. Ez elvileg logikus és az Oculus Rift fejlesztői is szinte csak ilyen példákkal huzakodtak elő.

A Playful azonban egy teljesen más koncepcióval állt elő. Paul Bettner és csapatának az az ötlete támadt, hogy az Oculus Rifttel történő fejmozgások irányíthatnák a kamerát, ami a harmadik személyű nézetből látható karaktert követi. A koncepciót be is mutatták az E3-on és az eredmény igen kedvező fogadtatásban részesült. Persze nem volt könnyű a rendszert úgy paraméterezni, hogy jó legyen, de végül sikerült, így a készülő Lucky's Tale az eddigi platformjátékokhoz képest igen újszerű élményt nyújthat. Utóbbi kategóriánál amúgy is mindig a kamerakezelés az egyik legnehezebb feladat, hiszen pontosan be kell állítani a megfelelő látómezőt ahhoz, hogy a játékos sose érezze úgy, hogy a kamera nem segíti a továbbhaladását. Az Oculus Rift használata ezt a problémát tulajdonképpen szinte teljesen eliminálja, így a nézelődés gyakorlatilag szabaddá válik.

Mivel a Lucky's Tale alapvetően épít az Oculus Riftre, így nélküle nem is lesz használható a játék. A Playful egyébként további koncepciókon is kísérletezik. A virtuális valóság egyik nagy hátránya, hogy a több GPU-s rendszerekkel nem kompatibilis. Illetve tulajdonképpen az, de csak a Mantle API ad teljes kontrollt a rendelkezésre álló hardverek fölött, így a szabványos DirectX és OpenGL felületen csupán egyetlen grafikus vezérlőn futhat az adott program Oculus Rift mellett. A külső kamera koncepciója azonban ezt új megvilágításba helyezi a CrossFire és SLI konfigurációkat. Lehetőség adódik ugyanis olyan kooperatív módra is, ahol például a két darab GPU-ra egy-egy Oculus Rift kapcsolódik, így az adott PC-n játszó két játékosnak külön-külön kiszámolja a szükséges információkat a két GPU. Tulajdonképpen mindkét játékos a saját karaktere mögötti kamerát irányíthatja a fej mozgatásával. Ez a koncepció egy másik problémát is megold, hiszen az egy gépről történő kooperációs móka esetében, ha egyetlen kamerából irányíthatja a két játékos karaktereket, akkor a korlátozni kell a mozgásteret, hiszen az egyik karakter nem futhat ki a kamera nézőpontjából. Az Oculus Rift mellett ez nem gond, mivel mindkét játékos saját kamerát kap.

Az virtuális valóság láthatóan több dologra használható, mint gondoltuk, így izgalmas évek elé nézünk. Ráadásul a Facebook a saját projektje mellett támogatja az Oculus Rift játékos oldalát, tehát a megfelelő hardver is biztosítva lesz a szórakozáshoz. A Lucky's Tale megjelenése persze még odébb van, de valószínűleg a kereskedelmi forgalomba szánt Oculus Rifttel párhuzamosan megérkezik. Egyelőre csak a PC-s verzióról tudni, de technikailag a Sony Morpheus projektjéhez is portolható Playstation 4 konzolra.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés