Hirdetés

Az Oculus Rift és a Leap Motion turbózta fel az AMD szörnyzenekarát

Az AMD még az év elején mutatta be a szörnyzenekarát, mely újszerű multimédiás élményt próbált adni a látogatók számára. Természetesen az egész mögött egy olyan projekt húzódik, mely a Star Trek című alkotásból ismert Holodeck alapjainak kidolgozását célozza. A probléma megoldása persze nem egyszerű, de időről-időre előáll valami újjal az AMD. Ezúttal a frissítés igen hamar jött, ami annak köszönhető, hogy az Oculus Riftet birtokló Facebook, illetve a Leap Motion megkereste az AMD-t a szörnyzenekar feljavítására vonatkozóan.

Az említett három cég összefogott a Holodeck megvalósítását célzó projektben, aminek az első eredménye az nemrég lezajlott ETIA (Entertainment Technology in the Internet Age) konferencián volt megtekinthető. Az alapot az AMD szörnyzenekara adta, de a projektorokat számos Oculus Rift váltotta le, a mozgásérzékelés immáron a Leap Motion speciális rendszerére épült, míg a hangzásvilág szempontjából a 32 darab hangszórót egy-egy fejhallgató helyettesítette.

Az alkalmazott PC ugyanakkor alig változott, így a számításokat továbbra is a legerősebb Kaveri APU végezte, ami ki volt egészítve a legerősebb FirePro VGA-val. A gép maximum hat darab Oculus Rift kezelésére volt képes, tehát hat ember tekinthette meg egyszerre a bemutatót. Ezen a limitáción az érintettek még dolgoznak, így a jövőben több felhasználó részesülhet egyszerre az élményben. Minden Oculus Rifthez egy fejhallgató tartozott, mely különálló hangfolyamot biztosított mindenkinek, illetve a térhangzást az Audiokinetic Wwise platform biztosította a Kaveri APU-ba épített TrueAudio blokkon keresztül. A felhasználók lényegében szabadon nézelődhettek, és ezzel nemcsak a megjelenített kép változott az Oculus Riften belül, hanem a tárhangzás is a fejmozgáshoz idomult.

Ahogy korábban, úgy most is a mozgásérzékelés volt a rendszer legnehezebb része. A CES-en a karmestert több kamera pásztázta, és ezek adatai alapján alakult ki a háromdimenziós mozgásérzékelés bemeneti adata, amit a Kaveri APU dolgozott fel. A Leap Motion ezt egy speciális érzékelőre cserélte, mely valamivel pontosabb bemeneti adatokat képes biztosítani, de ez még erősen prototípus, így kereskedelmi forgalomban egy ideig biztos nem lesz elérhető. A vállalat átírta az alkalmazott szoftverét is a HSA platformra, mely megoldotta a teljesítményproblémákat. A rendszernek a jelenlegi pontosság mellett hozzávetőleg 0,7 TFLOPS-nyi számítási teljesítményre van szüksége, de ideális lenne a pontosság növelése, így a Leap Motion szerint a tökéletes háromdimenziós mozgásérzékeléshez nagyjából 1 TFLOPS a belépő, de a további extra teljesítmény így sem árt.

Ez a része a szörnyzenekarnak továbbra is köhögősen megy. Bár a Leap Motion koncepciója a pontosság szempontjából előrelépés, viszont továbbra is korlátozni kell a mintavételeket a megfelelő számítási teljesítmény hiánya miatt. Az AMD szerint az új generációs APU-k ezt a limitációt megoldják, illetve a Leap Motion is folyamatosan optimalizálja a szoftvert.

Egyelőre a projektet az AMD, a Facebook és a Leap Motion együtt folytatja, így várható, hogy az elkövetkező években újabb demonstrációkat mutatnak be az érintettek. A Holodeck alapja azonban még így is nagyon messze van, mindenesetre a kifejlesztett technológiák hasznosak, tehát önmagukban megérik az anyagi ráfordítást.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés