Hirdetés

Nyit az NVIDIA fejleszőkörnyezete felé a RenderDoc

Mostantól könnyebb lesz a készülő programoknál a hibakeresés az Nsight Perf SDK-val.

A 2014-ben ingyenessé vált RenderDoc máig az egyik legjobb debug eszköznek számít a piacon, amit rengeteg játékfejlesztő használ a modernebb, fejlesztés alatt álló játékok működésének elemzésére. Ez különösen igaz az explicit API-ra írt leképezők mellett. A rendszer azonban önmagában nem profilozó, így a programfejlesztéshez szükséges másik eszközt alternatív forrásból kell beszerezni.

A RenderDoc ugyan a maga kategóriájában egészen erős alternatíva, de nagy hiányosságának számított, hogy az NVIDIA hardvereivel nem volt túl kényelmes a használata a profilozás szempontjából. Pedig az eszköz fejlesztői nyilván érzékelték az igényt, hiszen 2018-ban integrálásra került a Radeon GPU Profilerrel való interoperabilitás, aminek hála a RenderDoc a rögzített adatokból az AMD, hardveres nyomkövetést alkalmazó profilozójával kompatibilis profilokat tud generálni, valamint az egyik programon belül kijelölt események azonnal megtekinthetők a másikban.

Az 1.25-ös verzióval végre eljutott a fejlesztés oda, hogy valamennyire nyit az NVIDIA-felé Nsight Perf SDK felé is. Sajnos tényleges integrálásról szó sincs, hiszen a zöldek fejlesztőkörnyezete nem nyílt forráskódú, de legalább annyiban sikerült áthidalni az akadályokat, hogy az NVIDIA Counter SDK-t manuálisan telepítve, maguk az NVIDIA teljesítményszámlálók a RenderDoc Performance Counter Viewer felületén is elérhetővé vállnak. Ez nagy segítség lehet azoknak a fejlesztőknek, akik a készülő programjuk ellenőrzéséhez nem tudnak AMD GPU-t vásárolni a RenderDoc és Radeon GPU Profiler interoperabilitás kihasználásához, viszont rendelkeznek NVIDIA GPU-val, és igényelnének egy minimális támogatást a gyári fejlesztőkörnyezetből kinyerhető teljesítményszámlálókhoz.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés