Hirdetés

Az NVIDIA és a Nintendo segítségével gyakorol nyomást a Sony-ra a Microsoft

A vállalat 10 éves partnerkapcsolatot ajánl az érintetteknek, ha nem akadályozzák az Activision Blizzard felvásárlását.

A Microsoft az előző év januárjában jelentette be, hogy felvásárolnák az Activision Blizzardot, de az üzlet megkötése elhúzódik, mivel elég sok érdekeltséget érintene negatívan a játékok piacán. Éppen ezért a nagyobb versenyhatóságok nem tűnnek kifejezetten megengedőnek, így a redmondi óriáscég egyéni szereződésekkel próbálja puhítani a piacon érintett cégeket.

A legnagyobb kérdés igazából a Sony, amely vállalat számára nem tűnik elfogadhatónak a Microsoft ajánlata, miszerint a szóban forgó felvásárlás után még tíz évig biztosítaná a platformjaira például a Call of Duty című sorozatot. Logikusan végiggondolva ez azért nem túl jó ajánlat a japánoknak, mert az időtartam céges mércével szemlélve viszonylag hamar lejár, tehát nincs elég idejük felépíteni és bejáratni egy saját konkurens alkotást.

A Microsoft ugyanakkor megpróbál nyomást gyakorolni a fő konkurensére, és a tíz éves partnerkapcsolatot felajánlotta az NVIDIA és a Nintendo számára is, amely érintettek ezt elfogadták.

Az NVIDIA kapcsán ez azt jelenti, hogy a GeForce Now platformon belül tíz évig hozzáférhetők lesznek a PC-re is kiadott Xbox játékok. Ráadásul a Windows Store mellett ezek Steam, illetve Epic Store áruházból is streamelhetők majd, amennyiben ezeken elérhetők.

A Nintendo esetében is hasonló üzletről van szó, de ott nincs specifikálva, hogy az egyes Xbox címek milyen formában érkezhetnek a különc japán cég konzoljaira. Nyilván itt elsődlegesen a Switch teljesítménye a probléma, ami nem túl acélos, de felhőalapú modellben már más is kiadott rá bizonyos játékokat, tehát ez egy járható útnak tűnik.

Az egyezmény részét képezik majd azok a játékok is, amelyeket a Microsoft az Activision Blizzard esetleges felvásárlása után szerez meg, tehát a Call of Duty címek is.

A redmondiak kihangsúlyozták, hogy ugyanez az ajánlat a Sony számára is áll, de fontos észrevenni, hogy amíg az NVIDIA és a Nintendo esetében ez tíz évig extra címeket jelent, addig a Sony amúgy is megszerezte a PlayStationökre például a Call of Duty játékokat, azaz nehéz a potenciális partnerkapcsolatot előnyként értelmezniük. Főleg annak tudatában, hogy tíz év múlva a Microsoft valószínűleg senkivel sem akarja majd folytatni ezt az együttműködést.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés