Komplex Vulkan játékot futtat a nyílt forráskódú NVIDIA meghajtó

Az NVK nevű implementációnak ez az első nagyobb fontosabb, így jöhetnek a sebességre vonatkozó fejlesztések.

A múlt év májusában írtunk arról, hogy zöld utat adott a nyílt forráskódú Linux meghajtóknak az NVIDIA. Ez nagy áttörés volt a cég jellemző üzletstratégiáját tekintve, és meg is nyitották a GPU kernelmoduljait, amire alapozva a Nouveau el is kezdte a munkát, aminek végre látszik a gyümölcse.

Jelenleg is készül az NVK nevű, nyílt forráskódú Vulkan implementáció az NVIDIA hardvereihez, és ez eljutott arra a szintre, hogy egy komplex Vulkan játékot is futtasson. Bár ez első olvasatra nem tűnik nagy dolognak, de az efféle projekteknél nagyon is kritikus lépcsőnek számít, hiszen azt mutatja, hogy a megírt kód funkcionálisan használható, vagy kezd ilyen formát ölteni.


(forrás: Karol Herbst chaos.social) [+]

Minderről Karol Herbst, a Red Hat szoftvermérnöke, illetve a Nouveau meghajtók fejlesztője számolt be az alábbi chaos.social bejegyzésben. A fenti képen látható is, ahogy a nyílt forráskódú NVK implementáció futtatja a The Talos Principle című alkotást. Persze a sebesség még nem valami acélos, hiszen egy GeForce GTX 1650-es VGA-n 5 képkocka/másodpercet sikerült elérni 1024x576 pixeles felbontáson, de ettől nem kell megijedni, a kezdeti szakaszban nem szoktak gyorsak lenni a meghajtók. A tempó a későbbi optimalizálással, illetve a szükséges további modulok implementálásával fog jönni, előbb viszont szükség van arra, hogy maga a megírt kód bizonyosan kezeljen komplex Vulkan alkalmazásokat.

A fentiek tehát nagy mérföldkőnek tekinthetők, de a hátralévő munka még jelentős, azonban úgy néz ki, hogy az NVIDIA elmúlt évi lépése felpörgette a közösséget.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés