Hirdetés

Keretrendszerben összesítené a felskálázó eljárásokat az NVIDIA

A nyílt forráskódú Streamline SDK leegyszerűsíti az azonos adatokat igénylő, de eltérő eljárások eleve nem bonyolult implementálását.

A felskálázó eljárások manapság igazi slágerré váltak, hiszen tényleg látványosan működnek, és nem is nehéz a beépítésük. Ugyanakkor nem látni azt, hogy a gyártók megegyeznének valami univerzális konstrukción, éppen ellenkezőleg, csak növekszik az efféle megoldások száma.

Az NVIDIA ezért kitalálta a nyílt forráskódú Streamline SDK-t, amelyen belülre különböző gyártói beépülőkkel integrálhatók bizonyos eljárások, kiemelve a felskálázásra szánt megoldásokat, és a fejlesztőknek elég ezt a gyártófüggetlen keretrendszert támogatni, hogy egységesen elérhessék az azonos adatokat igénylő gyártói rendszereket.

Példának okáért az NVIDIA DLSS 2, az Intel XeSS és az AMD FSR 2.0 az adott alkalmazás futószalagján pontosan ugyanoda építhető be, és ugyanazokat a bemeneti adatokat is igénylik. Ez már eleve jó hír, mert ha egy program fel van készítve legalább az egyik eljárás támogatására, akkor a másik kettő implementálása pár napon belül megoldható, de a Streamline SDK még ezt az időtartamot is csökkenti lehet valamelyest. Ugyanez igaz még az NVIDIA NIS és az AMD FSR 1.0 párosítására.


[+]

A támogatott API-k tekintetében is opció a DirectX 11 és 12, valamint a Vulkan, de itt meg kell jegyezni, hogy ezek kezelése azért függ a Streamline keretrendszerbe implementált gyártói SDK-tól, mert ha egy eljárás az egyik API-t nem támogatja, akkor azon maga a Streamline sem tud segíteni.

Az Intel már bejelentette, hogy integrálják a saját XeSS eljárásukat a Streamline-ba, így az NVIDIA máris talált a koncepciójához egy partnert. Az AMD még ilyen bejelentést nem tett, viszont az FSR 1.0 nyílt forráskódú, ahogy a 2.0-s verzió is az lesz, tehát az AMD engedélye vagy konkrét munkája nélkül is beépíthetők ezek a zöldek keretrendszerébe.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés