Az NVIDIA az idei GDC-n bejelentette a Path Tracing SDK v1.0.0-s verziójának elérhetőségét. Ez tulajdonképpen az a csomag, amivel a Portal RTX kiadása működik, és a fényszámítási, illetve utófeldolgozási futószalag mellett része a képkocka-generálás is.
A komplett fejlesztőkörnyezet több komponensből tevődik össze, konkrétan része az RTXDI (RTX Direct Illumination), az NRD (Real-Time Denoisers), az OMM (Opacity Micro-Map), illetve a SER (Shader execution reordering), továbbá annak érdekében, hogy egyáltalán elfogadható sebességgel fusson a csúcs-VGA-kon a DLSS 3 is alapfunkció.
A Path Tracing SDK felhasználható DirectX 12 és Vulkan leképezőt használó alkalmazáshoz, a Microsoft API-ján pedig a DirectX Raytracing 1.1 a minimum követelmény. A vállalat megjegyzi, hogy a DLSS a jelenlegi verzióban még nincs aktiválva a Streamline 2.0-ra való áttérés miatt.
Maga a Path Tracing SDK v1.0.0 az alábbi GitHub oldalon keresztül érhető el.