Befejezi a 32 bites OS-ek támogatását az NVIDIA

A 390-es sorozattól kezdve csak 64 bitben érdemes gondolkodni, a 396-os csomagtól pedig eltűnik pár sztereó funkció.

Az NVIDIA bejelentette, hogy az érkező 390-es meghajtócsomagjától kezdve megszüntetik a 32 bites operációs rendszerek támogatását. Ez amolyan előzetes adat, hogy senkit se érjen a változás meglepetésként. Valószínűleg sokakat már nem érint a módosítás, mivel a többség minden bizonnyal áttért valamilyen 64 bites operációs rendszerre, aki pedig ezt még nem tette meg, annak most érdemes meglépnie.

A változás érinti a Windows 7, 8, 8.1, 10, Linux és FreeBSD rendszereket, bár az NVIDIA azt azért kihangsúlyozta, hogy a biztonsági frissítéseket azért még a 32 bites verziók is megkapják nagyjából egy évig – ez tulajdonképpen kellő idő ahhoz, hogy a felhasználók kényelmesen elhagyják a 32 bitet.

További lényeges változás lesz, hogy a 396-os meghajtócsomagtól kezdve eltűnik pár quad-buffered sztereó funkciók is. Itt lényegében arról van szó, hogy az NVIDIA kiveszi az NVAPI szervizkönyvtárból a sztereó swapchain kreálásra vonatkozó funkciókat a DirectX 9 vagy újabb API-k esetében. Ha egy alkalmazás ezekre épít, akkor innentől kezdve futtathatatlan lesz a Windows 10 operációs rendszeren, mivel a meghívott függvény már nem lesz definiálva.

Annak érdekében, hogy ebből ne legyen túl nagy baj, az NVIDIA arra kéri a programozókat, hogy írják át az érintett programokat a Microsoft DXGI-on keresztül elérhető szabványos swapchain funkciókra. Ezért is lesz ez a változást csak a később érkező 396-os sorozatban vezetik be, hogy legyen idő megtenni a szükséges lépéseket.

Túl sok munka egyébként ezzel nem lesz, mivel a legtöbb program már alapból támogatja a szabványos sztereó swapchaint. Itt csupán arról van szó, hogy ezeket esetlegesen nem tudják használni az NVIDIA grafikus vezérlőin, mert külön az NVAPI erre vonatkozó függvényein kerültek beépítésre. Alapvetően tehát csak az erre vonatkozó feltételes elágazást kell kivenni az alkalmazásokból, így egy programfrissítés után szabványosként kezelhetők az NVIDIA hardverei is.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés