Hirdetés

A Microsoft beépítené az Azure erejét a játékokba

A Microsoft az elmúlt héten lezajlott Build konferenciát a felhőben tárolt számítási kapacitás, azon belül is az Azure platform kihasználásról beszélt, melyet a játékokban is lehetne alkalmazni. Az Xbox One kapcsán a Forza Motorsport 5 a gépi ellenfelek irányítását a felhőből oldja meg, és a Titanfall esetében is az Azure felel a gépi játékosok cselekedeteiért, illetve a gyakorló feladatok is innen futnak. Utóbbi nem lenne fontos, de élesben tesztelik a rendszer működését, így készülnek a jövőre is.

Az Azure platformot egy rombolhatóságra tervezett demonstrációnál is bevetették, melyen az egyik, egyébként konkrétan csúcs-PC natívan futtatta a programot, míg a másik PC esetében a fizikai szimuláció a felhőből futott. A fenti videóban látható az eredmény. A natívan futó kód gyakorlatilag nem bírja a terhelést, míg a felhőből számolt rendszer lényegében játszható maradt. A dolog pikantériája, hogy az Azure erejét bevetve az egész jelenet akár többjátékos módban is tökéletesen működőképes, mivel mindenki ugyanazokat az adatokat kapja meg, míg a natívan futó kód esetében a fizikai szimuláció szinkronizációja gyakorlatilag lehetetlen.

A felhő erejének bevetése egyébként nem újdonság, hiszen a Battlefield 4 is épít korlátozottan erre a koncepcióra. A tenger hullámzását a többjátékos pályákon a DICE szerverei számolják, így láthatja mindenki ugyanazt a hullámzást, ami érdekes macska-egér játékra ad lehetőséget. A Microsoft persze a rombolással kétségtelenül nagyobb dimenziókban gondolkodik, de a felhő már kétségtelenül belopta magát pár játékba, csak a játékosok nem veszik észre. Utóbbi mutatja azt is, hogy a technológiára lehet építkezni, így a jövőben ebből a szempontból érdekes dolgokkal találkozhatunk.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés