Hirdetés

Jövőre megújul az Xbox 360 processzora

Az Xbox 360 játékkonzol processzorát a jövő év első negyedévétől a jelenlegi 90 nm-es csíkszélességű gyártástechnológia helyett 65 nm-essel fogja készíteni a Chartered Semiconductor – tudta meg a vnunet. A váltás kisebb fogyasztású, azaz könnyebben hűthető chipet fog eredményezni, mely a kisebb magméret miatt egyszersmind olcsóbban állítható elő.


Forrás: Xbox360 Hacks

A konzol tavaly őszi piacra dobása után egyesek lefagyó játékokra panaszkodtak, amit részint a hőcsöves bordák és a dupla ventilátor ellenére is elégtelen hűtőteljesítményre vezettek vissza – ezeket a panaszokat is kiküszöbölheti az új technológia. A kisebb csíkszélesség elvileg a chip magasabb órajelekre való skálázását is lehetővé teszi, ám a platform egységességének megőrzése érdekében a Microsoft aligha használja majd ki ezt a lehetőséget. Fontosabb szempont, hogy a veszteséggel értékesített hardver költségét tudják csökkenteni. A gyakorlat általánosnak tekinthető a piacon: a konzol eladásakor keletkező mínuszt a játékok forgalma hivatott korrigálni, azonban a gyártástechnológia csiszolásával a hardver bekerülése is legalább 50 százalékkal csökkenthető életciklusa első öt éve alatt.

Az IBM által PowerPC-alapokra tervezett processzort jelenleg az IBM East Fishkill-i, illetve a Chartered szingapúri üzemében állítják elő, s az ellátás folytonosságát biztosítandó a Microsoft a továbbiakban is két beszállítóra kíván támaszkodni. A Chartered már dolgozik a 45 nm-es csíkszélességű technológia fejlesztésén is, ám ezt egyelőre nem hozták összefüggésbe az Xbox 360 processzorával.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés