IDF 2009: bevetésen a Larrabee

Már megszámolni sem tudjuk, hányszor írtunk az Intel új generációs grafikus processzoráról. A rendszerre évek óta várunk, de sajnos folyamatosan csúszott a megjelenés. Most azonban már látható a fény az alagút végén, ugyanis a cég először mutatta be az első Larrabee rendszert működés közben. Michael Abrash ugyan már tavasszal jelezte, hogy az év végéig elkészül a prototípus, de a késések miatt már nem sokan hittek az Intelnek. Ettől függetlenül a programozózseninek igaza volt, hiszen a jelenleg is zajló Intel Developer Forumon nemrég véget ért a bemutató, ahol a Binned Rendering elven működő rendszer a Quake Wars: Ray Traced nevű programot futtatta.

A ray-tracingről egy korábbi cikkünkben írtunk, így most az elméleti rész helyett inkább a gyakorlati előnyöket érdemes szem előtt tartani. Ezekkel kapcsolatban az alábbi videó ad némi támpontot. Látható, hogy az egyes effektekre rendkívül hitelesen reagál a környezet. Ez természetesen hatalmas számítási kapacitást igényel, amivel a mai rendszerek nem igazán rendelkeznek. A Larrabee talán az első olyan grafikus processzor, melynek felépítése pontosan a sugárkövetés igényeinek felel meg, így rendkívül gyorsan képes a számítások elvégzésére.

A bemutató egy hatmagos, Gulftown kódnevű processzorral felszerelt gépen futott, amiben ott lapult a Larrabee első változata. A Quake Wars: Ray Traced az információk szerint HD felbontásban futott, átlagosan 20 fps sebességgel. A hivatalos videón látható, hogy a demonstrációban mozgó objektumok is vannak, így alapvetően dinamikus jelenetről lehet beszélni, ami az eddigi hardvereken nem volt megvalósítható.


Ott lapít a Larrabee - Forrás: 4Gamer.net [+]

A Larrabee első képviselője a diszkrét grafikus kártyák piacára nevez, és várhatóan a jövő év második felében jelenik meg. Az Intel a rendszer raszterizálásban nyújtott teljesítményéről nem beszélt, de – ahogy azt egy korábbi hírünkben kifejtettük – a DirectX API-ra épülő játékok alatt jelentős előnyben vannak az AMD és az NVIDIA úgymond célhardverei, így a Larrabee általános felépítése itt inkább hátrány, mint előny. Észre kell azonban venni, hogy a világ első teljesen programozható grafikus lapkájáról beszélünk, ami megfelelő lesz az egyéni futószalagok esetén. Kérdés persze, hogy érdemes-e olyan technológiákra készülni, amelyek elterjedése még minimum 4-5 évet vesz igénybe.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés