Hirdetés

A Google új stratégiával küzdene a tabletpiacon

A tabletpiacon egyelőre kétségtelenül az Apple az úr, de látható, hogy a konkurensek is tanulnak, így mára már sok cég rájött, hogy ezen a területen a drága és erős hardver helyett a szolgáltatásokra kell helyezni a hangsúlyt. Erre bizonyíték az Amazon és a Barnes & Noble táblagépeinek sikere, melyekkel az említett gyártók szinte a semmiből törtek azonnal előkelő pozícióba. Ez egyrészt jó a Google számára, hiszen az ominózus masinákon Android fut, mellyel az operációs rendszer általános pozíciója komoly mértékben erősödik, ugyanakkor hatalmas probléma is egyben, mivel az Amazon és a Barnes & Noble saját piacteret üzemeltet, amiből a keresőóriás nem jut bevételhez.

A Google helyzetét az is rontja, hogy az Amazon Kindle Fire, valamint a Barnes & Noble Nook Tablet nem is igazán az iPadek eladásait veszélyezteti, hanem a konkurens androidos gyártókét, ideértve a még előkelő helyen tanyázó Samsungot és az ASUS-t. Logikus, hogy a helyzet tarthatatlan, így a Google egy új stratégián dolgozik. Egyrészt a vállalatnak lesz saját táblagépe. Ez aránylag könnyen kivitelezhető, mivel korábban megvették a Motorola mobilos üzletágát, de ennyivel nem szabad beérni. A Samsung és az ASUS még értékes gyártó ezen a piacon, így érdemes egyfajta szövetséget kialakítani. A hírek szerint az említett cégekkel a Google közös fejlesztésű táblagépeken dolgozik, melyek elviekben a Samsung és az ASUS termékei lesznek, de a Google felirat is megtalálható majd rajtuk. Valószínű, hogy a piacpolitika az Amazon és a Barnes & Noble elgondolásához hasonló, vagyis a termékek egészen olcsó megoldások lesznek, így a fő bevételforrást a szolgáltatások adják majd. Ezzel kapcsolatban a gyártópartnerek nyilván részesülnek a szoftverek eladásával kapcsolatos bevételekből is.

A Google számára a legfőbb szempont az Anrdoid erősítése mellett az olyan tabletek eladása, melyekkel elérhető a Google Play (korábbi néven Android Market) piactér is. Innen származik ugyanis az Androidhoz köthető bevétel nagy része, és így könnyen érthető miért veszélyes a saját piactérrel rendelkező Amazon és Barnes & Noble termékek előretörése. Persze a termékhez, vagy platformhoz kötött egyéni piactér önmagában még nem probléma, de az már igen, ha a gyártó nem kéri, illetve pontosabban nem fizet a Google Play szolgáltatásért az adott termékre, márpedig a legkelendőbb androidos tableteken jelenleg ez nem aktív funkció.

Azt persze nehéz megmondani, hogy ez a fajta stratégia mennyire jön majd be, de nyilván sok függ majd a részletektől, gondolva itt az adott termék árára és képességeire. Úgy néz ki, hogy a potenciális vásárlók mindenképpen nyernek, hiszen az Amazon és a Barnes & Noble magasra, pontosabban ár szempontjából inkább alacsonyra tette a lécet, és a konkurens gyártóknak is ezt kell követni, ha komolyabb szerephez akarnak még jutni az androidos táblagépek piacán.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés