Hirdetés

Gyorsan feltört az Amazon a tabletpiacon

Az IHS iSuppli elérhetővé tette piackutatását a tabletpiac előző évi és előző negyedévi alakulásáról, melyben több érdekesség is feltűnik. Rögtön az elején érdemes kiemelni, hogy a 2011-es esztendőben a gyenge kezdés után a táblagépek hozták, sőt enyhén túl is teljesítették az elemzők által várt szintet, ugyanis 2011-ben 65,2 millió termék fogyott az előzetesen várt 64,7 millióhoz képest. Ebben persze vezető szerepet vállaltak az ünnepek, illetve főleg az Amazon és a Barnes & Noble táblagépek, melyek brutálisan felpörgették az eladásokat, megmentve az elemzők jó hírét.

Az IHS iSuppli piackutatásából kiderül, hogy továbbra is az Apple vezet, mely vállalat 15,4 millió iPadet szállított le az előző esztendő utolsó negyedévében. Ez 39%-kal több a harmadik negyedéves 11,1 milliós eladásnál. A cég részesedése azonban mégis 64%-ról 57%-ra apadt, ami főleg az Amazonnak volt köszönhető. A Kindle Fire ugyanis 3,9 milliós eladási adattal a várakozásoknak megfelelően bombasiker, így az Amazon kapásból a második helyre ugrott a tabletpiac ranglétráján 14,3%-os részesedéssel. A Samsung 2,1 milliós eladással csípte el a dobogó legalsó fokát, a részesedés 8%-on állapodott meg. A dél-koreai óriáscég egyébként nem lehet nyugodt, ugyanis a Barnes & Noble 1,9 milliós eladással és 7%-os részesedéssel szintén nagyon erős, és bizonyos, hogy a közeljövőben a dobogó elérése a cél.

A Kindle Fire szó szerint berobbant a piacra
A Kindle Fire szó szerint berobbant a piacra

Érdemes megjegyezni, hogy az élmezőnyből minden érintettnek nőttek az eladásai, így a legutolsó negyedév vesztese az ASUS. A tajvani gyártó ugyan maradt az ötödik helyen, de a harmadik negyedévben elért 5%-os részesedésük 2%-ra zsugorodott. A konkrét eladásokban 24%-os visszaesés volt megfigyelhető, így az IHS iSuppli által vizsgált év végi időszakban 612 ezer tabletet értékesített a cég. A többi versenyző összesítve is 12%-os részesedést tudhat magáénak, ami szétosztva nem valami nagy eredmény. Nem véletlen, hogy a legtöbb érintett messiásként tekint a Windows 8 érkezésére. Arra nincs garancia, hogy a Microsoft új operációs rendszere sikeres lesz, de nyilvánvaló, hogy új stratégiát kell alkalmazni ahhoz, hogy a gyártók kitörjenek az Apple, az Amazon, a Barnes & Noble és a Samsung árnyékából.

A kisebb androidos gyártóknak a legnagyobb problémát a költségek jelentik. Az Amazon és a Barnes & Noble helyzete abból a szempontból egyszerű, hogy magáért a hardverért nem kell sokat kérniük, mert az igazán nagy pénzt a termékekhez kapcsolódó üzleti szolgáltatások hozzák majd. A kisebb konkurensek már nincsenek ilyen kiváltságos helyzetben, hiszen a végtermék árának drasztikus csökkentésével ugyan növelhető a kereslet és a verseny, de a kieső nyereséget nem tudják szolgáltatásokkal pótolni. Ebből a szempontból ez a piaci helyzet nem kedvez senkinek az előző bekezdésben említett négyesen kívül, de azok a tabletek életképes alternatívák lehetnek, melyek nagyon durva teljesítményt kínálnak. Ez persze nagyon magas árral is jár, ami korlátozza az eladhatóságot, de ez a szegmens mindenképpen értékes maradhat.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés