Hirdetés

Vulkan és DX12 API-khoz tervezett GeForce drivert hozott az NVIDIA

A WHQL minősítésű, 378.78-as meghajtó felkészült a Ghost Recon: Wildlands című játékra is.

Az NVIDIA elérhetővé tette a WHQL aláírással rendelkező 378.78-as meghajtóprogramját, amely elsődlegesen az explicit API-kra koncentrál. Mára aránylag közismertté vált az a nézet, hogy az NVIDIA számára a DirectX 12 és a Vulkan API nem fekszik, ami nagyrészt azért alakult ki, mert a GeForce-ok sokszor a DirectX 11-hez és az OpenGL-hez képest is rosszabbul teljesíthetnek az újabb API-kban, holott a Radeonok inkább gyorsulnak az explicit API-ra váltva.

A fentieknek csak részben van hardveres alapja, sokkal inkább az volt a gond, hogy a DirectX 12 és a Vulkan API-khoz készült meghajtóréteg elég rossz hatásfokkal működött, és itt rengeteg teljesítmény veszett oda. Persze ezt nehéz volt megmagyarázni, látva a Radeonok teljesítménynövekedését az új API-k alatt, viszont számításba kell venni, hogy az AMD-nek két évvel hamarabb volt explicit API-hoz tervezett meghajtórétege, ami két évvel több tapasztalatot is jelent. Várható volt, hogy az NVIDIA is képes lesz idővel megoldani a feladatot, és rendbe szedik a saját alapjukat, ami nagyjából mára meg is történt.

A vállalat saját mérései szerint 378.78-as meghajtóprogramon belül esetenként jelentősen gyorsulhat a DirectX 12-es mód, amit le is mértek a Gears of War 4, a Hitman, a Rise of the Tomb Raider és a Tom Clancy's The Division című játékokban, de fontos, hogy a gyorsulás minden esetben a játék megjelenésének pillanatában elérhető, legrosszabb esetben az előző év májusában kiadott 368.25-ös meghajtóhoz van viszonyítva, vagyis például az előző eszközillesztőhöz képest már nem feltétlenül lesz ekkora az előrelépés.


[+]

Szintén folyamatosan gyorsul a Vulkan eszközillesztő az OpenGL-hez viszonyítva, de ez magától értetődő, mivel a DirectX 12 és a Vulkan a meghajtón belül egy közös alacsony szintű rétegen belül van kezelve, egy API-specifikus réteg alatt, tehát ha ennek a hatékonysága javul, akkor az egyes API-kban is jönnek az extrák. A fő cél egyébként elsődlegesen az, hogy a DirectX 12 és a Vulkan aktiválása ne lassulást hozzon a GeForce kártyával rendelkező felhasználóknak.

Az NVIDIA a fentiek mellett elkészítette a Ghost Recon: Wildlands című játékhoz való profilokat, illetve megújult a Deus Ex: Mankind Divided, a Titanfall 2 és a Tom Clancy's The Division programok SLI profilja. Természetesen hibajavításokra is lehet számítani, többek között az egyes GeForce GTX 1050 Ti MXM modullal szerelt notebookokon megszűnik a fagyással járó instabilitási probléma, a GeForce GTX 980 Ti VGA esetében a PhysX modul már nem fut kényszerűen a CPU-n, ha a compute mód ki van kapcsolva, illetve a GeForce Experience program fps számlálója nem jelenik meg a programokban. Újra javításra került továbbá a Steam platformon belüli In-Home Streaming szolgáltatás alkalmazásösszeomlással járó problémája, amit februárban már sikerült korrigálni, de időközben visszalopakodott a legutolsó gyorsjavításba.

Az új meghajtóhoz tartozó dokumentáció, illetve maga a driver – a megfelelő adatok megadása után – letölthető az NVIDIA szerveréről.

Az eszközillesztő a Windows 10, 8.1, 7 és Vista operációs rendszerekre telepíthető, és az Ion, valamint a GeForce 400, 500, 600, 700, 900, 1000 és a Titan szériás termékekkel rendelkező felhasználók hasznosíthatják. Ezenkívül az illesztőprogram tartalmazza a 9.16.0318-as verziójú PhysX drivert is. A mobil GeForce-oknál a notebookgyártók döntésétől függ, hogy az adott gépre telepíthető-e a hivatalos meghajtó.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés