Hirdetés

Jelentősen változtat a DirectX 12 implementáción az új GeForce driver

A WHQL minősítésű, 384.76-os meghajtó újra javítja a Prey akadozásait, illetve a Lawbreakers bétatesztjére is felkészült.

Az NVIDIA elérhetővé tette a WHQL aláírással rendelkező 384.76-os meghajtót, amely elsődlegesen a Lawbreakers bétatesztjéhez készült, így az említett játék aktuális verziójához tartalmaz profilt. Emellett a Spider-man: Homecoming VR című VR élményre is felkészült a csomag, illetve SLI profilt kapott a FIFA 17.

A játékokon túl nagyon fontos általános változás, hogy az új csomagnak megváltozik a DirectX 12 meghajtója, ami lehetővé teszi a Maxwell és Pascal architektúráknak a TIER_3-as szintű bekötési modell támogatását. Ezt igazából az említett hardverek nem támogatják direkten, mivel úgynevezett slot-alapú rendszerekről van szó, így például shader lépcsőnként maximum 8 vagy 64 UAV-nek, illetve 14 CBV-nek van szabad regiszter. Ezekre azonban még emulálható is lenne egy memória-alapú megoldás, ha a leírótáblák száma nem lett volna eredetileg korlátozottra tervezve. Utóbbi korlátozást azonban a Microsoft még az API bemutatásával párhuzamosan, gyakorlatilag az utolsó pillanatban feloldotta, így végül a leíróhalmaz méretévvel egyezhet meg a leírótáblák száma is. Ennek azért volt nagy jelentősége, mert a leírótáblákat nem lehetett volna normálisan emulálni, így a TIER_3-as szintű bekötési modell ilyen formában a hardveres szinten is memória-alapú, úgynevezett pure bindless architektúrákra volt tervezve, aminek akkoriban csak az AMD GCN és a később megjelent Intel Gen9 dizájn felelt meg.

Persze a bekötési modell folyamatos változtatása miatt a gyártók implementációja eléggé öreg maradt, hiszen azokra a módosításokra, amiket a Microsoft végül eszközölt, lehetetlen volt azonnal reagálni, ugyanakkor a végleges specifikációk megnyitották az ajtót az emuláció előtt, vagyis minden hardver számára lehetőséggé vált a TIER_3-as bekötési szint támogatása, ha a meghajtó oldali implementáció tekintetében az adott gyártó hajlandó extra processzoridővel fizetni az emuláció többletterheléséért. Úgy néz ki, hogy az NVIDIA ezzel a lehetőséggel élt, valószínűleg azért, mert már tudnak olyan készülő játékról vagy játékokról, ahol bizonyos effektek aktiválása a bekötési modell TIER_3-as szintjéhez van kötve. Ilyen formában már a nagyobb többletterhelés mellett is érdemes lehet az emulációt választani, még akkor is, ha az sebességvesztést okoz, hiszen enélkül az egyes effektek eleve bekapcsolhatatlanok lennének. Valószínű, hogy az új implementációban a Maxwell és Pascal architektúrák az erre kialakított fix slotok helyett a fedélzeti memóriába mentik a szükséges információkat, és a bekötést a processzor segítségével oldják meg. Utóbbi szempontból számít emulációnak ez a rendszer, mivel az eredetileg pure bindless architektúrák is a fedélzeti memóriába dolgoznak, viszont a bekötéshez nem veszik igénybe a processzor segítségét, ugyanis pure bindless dizájn esetén a multiprocesszorok eleve arra lettek tervezve, hogy ezt a feladatot önállóan is megoldják.

Az NVIDIA gondolkodása egyébként teljesen logikus, hiszen elérhető árkategóriában vannak a hatmagos processzorok, ahol a ma sztenderdnek számító négymagosokhoz képest az extra két mag az emuláció többletterhelését bőven elviseli. Az egyetlen probléma a megnövekedő regiszterhasználat lehet a multiprocesszorokon belül, de minden bizonnyal ezt a kérdést is mérlegelték.

További változás, hogy a Fermi architektúra is megkapta a DirectX 12 támogatását, de csakis a minimális képességekkel. Ez ugyan az ígéretekhez képest jó másfél évet késet, de legalább elkészült.

A fentiek mellett a meghajtó pár hibát is javít, többek között a GameSteam mostantól jól fog működni a DirectX 12-es programokkal, a Firefall című játék újra elindítható, a Doom Vulkan módjára jellemző hibák is megszűnnek, illetve a No Man's Sky futtatása során is eltűnnek a textúrahibák SLI mellett, továbbá a 3DVision esetén a CPU-limitre vonatkozó hiba is a múlté. A Prey című játékkal az NVIDIA nagyon nem tud kibékülni, mert az előző meghajtóban visszatértek az akadozások a GeForce GTX 1080, 1070 és 1060 jelzésű VGA-kra, de az új csomag ezt is korrigálja. Végül a GeForce GTX 970 SLI konfigurációt és Norton 360 programot használó felhasználók is örülhetnek, mivel mostantól akkor is be tudják kapcsolni az SLI-t, ha a biztonsági program nincs lekapcsolva, vagy csökkentett módba helyezve.

Az új meghajtóhoz tartozó dokumentáció, illetve maga a driver – a megfelelő adatok megadása után – letölthető az NVIDIA szerveréről. A hír megjelenésének pillanatában manuálisan nem érhető el a meghajtó, mivel az NVIDIA szerint problémák vannak a szerverükkel, így a GeForce Experience-en keresztüli frissítést javasolják. Később valószínűleg el fogják hárítani a hibát.

Az eszközillesztő a Windows 10, 8.1 és 7 operációs rendszerekre telepíthető, és a GeForce 400, 500, 600, 700, 900, 1000 és a Titan szériás termékekkel rendelkező felhasználók hasznosíthatják. Ezenkívül az illesztőprogram tartalmazza a 9.17.0527-es verziójú PhysX drivert is. A mobil GeForce-oknál a notebookgyártók döntésétől függ, hogy az adott gépre telepíthető-e a hivatalos meghajtó.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés