A tegnapi napon az NVIDIA reagált a GeForce GTX 970 VGA-val kapcsolatos új fejleményekre, amelyből kiderülhetett, hogy az új VGA helyenként miért produkál furcsa eredményeket. Mára teljesen tisztázódott a helyzet és úgy néz ki, hogy a marketingosztálya hibázott, mivel nem adott teljes képet a piacra került termék működéséről.
Annak érdekében, hogy a még ismeretlen változókat is el lehessen felejteni, elkészült a GeForce GTX 970 korrigált specifikációja, amelyet az alábbi táblázatban közlünk is az eredetileg közzétett specifikációk mellett:
VGA megnevezése | GeForce GTX 970 eredeti specifikáció |
GeForce GTX 970 korrigált specifikáció |
---|---|---|
Kódnév | GM204 | |
Gyártástechnológia | 28 nm (TSMC) | |
Mikroarchitektúra | Maxwell | |
Tranzisztorok száma | 5,2 milliárd | |
GPU-lapka mérete | 398 mm2 | |
GPU/turbo max. órajele | 1050/1178 MHz | |
GPU/shader órajele üresjáratban | 324 MHz | |
Shader processzorok típusa | stream | |
Számolóegységek száma | 1664 | |
Textúrázók száma | 104 textúracímző és -szűrő | |
ROP egységek száma | 4 blokk (64) | 4 blokk (56) |
L2 gyorsítótár | 2 MB |
1,75 MB |
Memória mérete | 4096 MB | |
Memóriavezérlő | 256 bites crossbar | |
Memória órajele terhelve | 1750 MHz (GDDR5) | |
Üresjáratban | 162 MHz | |
Max. memória-sávszélesség | 224 000 MB/s | |
Támogatott DirectX | 11.2 | |
Dedikált HD transzkódoló | NVENC | |
Videóanyagok lejátszásának hardveres támogatása | Purevideo HD (VP4) | |
TDP | ~165 watt |
A táblázatból látható, hogy a ROP-blokkok esetében történt korrekció, így a GeForce GTX 980-hoz viszonyítva a 384 CUDA mag letiltása mellett lényegében elérhetetlen 256 kilobájtnyi L2 gyorsítótár és végeredményben az ehhez tartozó 8 darab blending egység is. Persze a blending egységek a hardver eszközszintjén elméletben aktívak, de a felsőbb szoftveres szinteken már hozzáférhetetlenek, tehát ezeket lehet inaktívként is jelezni. Az NVIDIA egyébként az L2 gyorsítótárra és a ROP-blokkokra vonatkozó paramétereket a saját weboldalán eleve nem jelzi, tehát ott nincs szükség a korábban kiírt adatok korrigálására.
Az NVIDIA szerint ilyen eset többet nem fog előfordulni. Ezzel lényegében az ügy le van zárva.