Hirdetés

Sokféleképpen működhet az AMD HYPR-RX

Egyelőre limitált az implementáció elérhetősége, de ez később javulni fog.

A tegnapi napon írtunk a HYPR-RX nevű újításról, amely elérhető a friss AMD Software-ben. Tegnap azonban nem volt teljesen világos, hogy a rendszer pontosan milyen módon aktiválja az egyes eljárásokat, így utánakérdeztünk a vállalatnál, hogy lényegében mire kell figyelni.

A HYPR-RX egyelőre RDNA 3 architektúrára épülő grafikus vezérlőkkel működik, és ma még csupán az alábbi játékokra van rászabva:

  • Assassin’s Creed Valhalla
  • Borderlands 3
  • Call of Duty: Modern Warfare 2
  • Control
  • Cyberpunk 2077
  • Destiny 2
  • Dying Light 2 Stay Human
  • Fortnite
  • Forza Horizon 5
  • Horizon Zero Dawn
  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  • Marvel’s Spider-Man Remastered
  • Red Dead Redemption 2
  • Shadow of the Tomb Raider
  • The Witcher 3: Wild Hunt

Az AMD szerint később a bővülni fog a támogatás, de az újítást egyelőre szűk hardverkörnyezetre finomhangolják viszonylag szűk játékkínálat mellett, hogy hatékonyabban tudják konfigurálni. A megoldás azonban kellően általános, hogy jóval több hardverrel és szoftverrel működjön. Itt hasonló a helyzet ahhoz a modellhez, amit korábban is alkalmazott a vörös oldal, hiszen a Radeon Anti-Lag, Chill, illetve Boost is szűkös támogatással kezdte a karrierjét.

A HYPR-RX bekapcsolása igen egyszerű, mivel egy gombról van szó a meghajtó vezérlőpultján belül. Ha ezt aktiválja a felhasználó, akkor alapesetben bekapcsolnak a Radeon Super Resolution, a Radeon Boost és a Radeon Anti-Lag eljárásokat. Az Anti-Lag és az Anti-Lag+ kérdése attól függ, hogy az adott alkalmazás támogatja-e az utóbbit, míg a Radeon Boost esetében, ha a VRS verziót kezeli a program, akkor azt használja a HYPR-RX, ellenkező esetben viszont a szimpla változatot.

A Radeon Super Resolution már egy érdekesebb kérdés, mivel bizonyos alkalmazások támogatnak FidelityFX Super Resolutiont. Ha a felhasználó ezt bekapcsolja, akkor azt a HYPR-RX modul érzékeli, és nem aktiválja a Radeon Super Resolutiont. Más esetben viszont az utóbbi fog működni.

A fentiekből látható, hogy a HYPR-RX nem mindig jelenti ugyanazt, alapvetően játékfüggő a pontos működése, és a felhasználó is beleszólhat a felskálázásba.

Az AMD szerint a következő év első negyedévében kap majd egy nagyobb frissítést a HYPR-RX, amikor is integrálásra kerül a meghajtóba a Fluid Motion Frames eljárás is. Megtudtuk ugyanakkor, hogy ez is hasonló lesz, mint a felskálázás. Amennyiben az adott program támogatja a FidelityFX Super Resolution 3-ba épített képgenerálást, akkor azt is használhatja a felhasználó, ellenkező esetben viszont az eszközillesztőbe épített megoldás lép életbe.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés