Hirdetés

Ambiciózus terveket közölt az ECS

Az Elitegroup Computer Systems 2004-ben vonult ki a videokártyák piacról, azonban a tavalyi év végén azt lehetett olvasni, hogy e hónaptól újra megjelennek az ECS márkanevet viselő grafikus gyorsítók. A hír igaznak bizonyult, bár a kezdet nem túl vérmes – az első fecske egy félmagas nyákra került Radeon X300 SE. A korábbi hírek arról is szólnak, bár 2006 elejétől várható az új videokártyák érkezése, részletes terméktervet március előtt nem tesz közzé a vállalat. A szándék komolyságát mutatja ugyanakkor, hogy az év folyamán körülbelül 40-féle grafikus kártyát tervez piacra dobni a tajvani gyártó.

Az ECS számára 2006 más szempontból is fordulópontot jelenthet. Az 1987-ben alapított, 1994 óta tőzsdén is jegyzett vállalat nemrég jelentette be hivatalosan, hogy felvásárolja a Tatung asztali számítógép üzletágát, ezzel párhuzamosan pedig 324 millió dollárra növeli saját tőkéjét. A Tatunggal már korábban stratégiai szövetségre lépett ECS számára a tranzakció lehetővé teszi, hogy rendszerintegrátorként is fellépjen. Az új ECS továbbviszi a Tatung OEM/ODM megrendeléseit is, így például a HP legnagyobb alaplapbeszállítójává válik, de legfontosabb ügyfelei között említendő a Lenovo is.

A tervek szerint a 2006-os forgalom idén eléri a 3 milliárd dollárt, ami a legerősebb elektronikai gyártók klubjába emeli a vállalatot. Az alaplapok szegmensében az ECS a torta második legnagyobb (15-20 százalékos) szeletét célozta meg, és különös figyelmet fordít az úgynevezett feltörekvő piacokra, ahonnan bevételei 60 százaléka származik.

A termékpaletta kialakításának egyik legfontosabb szempontja a költség, melynek leszorításában az is szerepet játszik, hogy a vállalat mindkét gyárát a kínai Shenzenbe telepítette. A kutatás-fejlesztés részint a tajvani központban folyik, ahol 500 fő dolgozik ebben a részlegben, de bővül a shenzeni csapat is. A munka félelmetes hatékonyságát mutatja, hogy a Biloda nyomtatottáramkör-üzemben, amelynek teljes kapacitását az ECS köti le, egy új nyákot kevesebb mint 72 óra alatt terveznek meg. Ez a stratégia másik fontos összetevője, így ugyanis lerövidül a termékek piacra kerülési ideje, és könnyebb a megrendelők igényei szerint alakítani a kínálatot.

Az ECS márkanéven a fogyasztói piacra kerülő alaplapok hírneve minőségi problémák miatt hazánkban az utóbbi években kissé megkopott, a bevezetett szabványos minőségbiztosítási eljárások jóvoltából azonban ez a helyzet meg fog változni a jövőben – ezt ígéri legalábbis a gyártó.

  • Kapcsolódó cégek:
  • ECS

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés