X-3DFX interjú!

Bevezető



Még jobban is fest, mint az eredeti.

Nemrég abban a szerencsében részesülhettünk, hogy "mikrofonvégre" kapjuk Paul Magee-t és Jonathan Trainor-t az x-3dfx-től (www.x3dfx.com). Hogy ki/mi is az az x-3dfx? Egyáltalán, mit keres az a kis "x" a "jó öreg" 3dfx előtt? Csak annyit ígérhetünk, hogy e kérdésekre alapos választ kapunk, hála kettejüknek. Cikkünk némileg eltér a "hagyományos" interjúktól, ugyanis nem PR-osokat kérdeztünk az NV20-ról (bocs, Brian & Derek:)), úgy sem kaptunk volna választ, és nem is arra voltunk kíváncsiak. Szerettük volna bemutatni a méltatlanul háttérbe szorított, a 3dfx kontra nVidia csaták hevében elfelejtett hús-vér emberek életének egy szeletét. A meghajtóprogramok, driver-ek íróiról van szó, a programozókról, pontosabban a szoftver fejlesztő részlegről. Nos, ők az x-3dfx:

Nota bene: kérdéseink piros, dőlt betűkkel szedettek. Szeretnénk azt is leszögezni, hogy nyolcszemközt "magánszemélyként" beszélgettünk, azaz az itt leírtak NEM a 3dfx, vagy az x-3dfx hivatalos álláspontjai!


 

Parci: Szervusztok. Mesélnétek egy picit magatokról? Kik vagytok, mi volt a feladatotok a 3dfx-nél, illetve mi most a munkátok lényege az x-3dfx-nél?

Paul: Szia, Paul vagyok. Egészen mostanáig szoftverfejlesztő voltam a 3dfx belfast-i részlegénél.

Eredetileg diákként kerültem az STB Systems-hez. Nem sokáig maradhattam, mert a 3dfx később beolvasztotta az STB-t, velem együtt, így az ő színeikben folytattam. Jelenleg a "feleslegessé vált" mérnökök csoportjába tartozom :). Elég széles termékpalettával volt dolgom pályafutásom alatt. Ide tartozik a profi piacnak szánt MVP széria az STB-től (4db Riva128-as chip-pel), az STB Velocity 4400 (Riva TNT), illetve a 3dfx Voodoo3, Voodoo5 és Rampage.

Johnny: Szia, én Johnny vagyok... de ami még fontosabb, hogy a becenevem bod ;-). Bod egy rajzfilmsorozat hőse volt, még a 80-as évek elején. Én is programozó voltam a belfast-i 3dfx részlegnél.

Nem sokkal azután csatlakoztam az STB-hez (Belfast), hogy azt megnyitották, durván három és fél éve. Eredetileg a Tools csapatában dolgoztam, ami főleg felhasználói programok írását jelentette. Később a driver-esekhez igazoltam, ahol az épp aktuális termék meghajtóprogramjaiért voltam felelős. Nekem kellett frissíteni és fenntartani a driver-eket. Nemrég a DR (developer relations) részleghez szegődtem, de beütött a "krach", így nincs tovább.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • VIA interjú, 2002

    Az interjú, ami körbejárta a világot, most magyarul is olvasható. Alaposan megkínoztuk a VIA-t, a kérdések teljes spektrumát zúdítva rájuk.

  • Interjú az XGI-vel

    Az XGI új játékos a GPU-piacon, a Volari videokártya-család pedig egy ígéretes kezdeményezés. A PROHARDVER! interjúja.

Hirdetés