Általános kérdések
PH!: Jó reggelt! Balog Márton vagyok, a PROHARDVER! internetes portáltól. Először is, szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem, hogy időt szakítottatok ránk!
XGI: Szia Márton! Nagyon szívesen. Andy Chang-nek hívnak és az XGI Technology Inc. marketing igazgatója vagyok. Megtiszteltetés számomra, hogy képviselhetem a céget, amely immáron a GPU-piac három legnagyobb szereplőjének egyike.
Andy Chang - Marketing Director, XGI
PH!: Kérlek, mesélj egy picit az XGI-ről! Milyen piacokra pozicionáljátok a termékeiteket, hány mérnököt foglalkoztattok, milyen kapcsolatban álltok a SiS-szel, illetve mik a fő céljaitok?
XGI: Az XGI-t 2003 június 1-jén alapították, majd pontosan egy hónappal később a Trident grafikus részlege is csatlakozott az új céghez. Az XGI rövidtávú célja, hogy minőségi termékeket dobjon piacra és megfeleljen a legkomolyabb fogyasztói elvárásoknak is. A szeptember 15-i Volari bejelentéssel az XGI a három, teljes termékskálát kínáló GPU-gyártók egyike lett. A high-endtől az olcsó szegmensig és a mobil grafikus chipektől a diszkrét megoldásokig lefedjük a piacot.
Jelenleg több mint 250 mérnököt foglalkoztatunk, ám ez a szám gyorsan növekszik. Ami a SiS és az XGI viszonyát illeti: szeretném mégegyszer hangsúlyozni, hogy az XGI egy független cég, amelynek a SiS az egyik legnagyobb befektetője, körülbelül 30%-os részesedéssel.
PH!: Hol látjátok magatok a piacon egy év múlva? Milyen hosszú termékciklusokat akartok bevezetni?
XGI: Chris Lin, az XGI elnöke komolyan számít rá, hogy 2004 végére 5-10%-os részesedést szerez a cég a diszkrét grafikus chipek piacán. Mindezt nem árcsökkentéssel, low-end pozicionálással kívánjuk elérni, hanem minőségi termékekkel, amelyek a végfelhasználók igényeinek maradéktalanul megfelelnek.
PH!: A Xabre grafikus mag volt a tavalyi CeBIT egyik csúcspontja, mindenki tűkön ült, amikor bejelentették, a SiS rendkívül optimista volt a jövőt illetően. A termék végül - bár nem lett rossz, de - picit késett és picit gyengébben szerepelt a vártnál. Ennek ellenére segített a SiS-nek abban, hogy bevezessen egy mára relatíve jól csengő márkanevet a piacra. Talán épp ezért sokan várták a "Xabre II" GPU-t. Miért született az új [Volari] brand?
XGI: Az az igazság, hogy a Xabre termékek és a Xabre márkanév a SiS tulajdona. Ezért hoztunk létre egy újat a a frissen alakult cég számára.
PH!: Megtennéd, hogy tartasz egy rövid VGA-piaci mustrát? Hogy látod az ATI, az nVidia, az XGI és az S3 helyzetét? Mit gondolsz, mi lehet az elmúlt hetekben kipattant "DirectX 9 kontra nVidia" botrány oka, és mit tesz az XGI, hogy megelőzzön egy hasonlóan kínos szituációt?
XGI: A jelenlegi helyzetben nem szívesen beszélek a versenytársainkról. A célunk, hogy minőségi termékeket dobjunk piacra. Annyit azonban mondhatok, hogy a korábbi tapasztalataink alapján csak az a gyártó képes hosszútávon megmaradni, aki komplett termékvonalat kínál ezen a nagyon is kompetitív piacon. Nem véletlen tehát, hogy mi is így teszünk. Hisszük, hogy az egész világnak megmutattuk, milyen komolyan gondoljuk a belépést ezen szegmensbe: a Volari Duo a hardcore játékosoknak készül, a Volari V8 sorozat a high-end, a V5 sorozat a mainstream, míg a V3 sorozat a belépő szintű grafikus kártyák alapja lesz.
PH!: Gabe Newell a Valve-tól egy igen kritikus és azóta sok vihart kavaró előadást tartott az ATI Shader Day rendezvényen. A téma a driverek "optimalizációja" volt, a kritika leginkább az nVidiát célozta. Mindannyian tudjuk, miről van szó, a kérdés, hogy mi az XGI álláspontja és hozzáállása?
XGI: Mondj nekem egy céget, amely nem optimalizálja a termékeit! A kérdés az, hogy az eljárás egy általános fejlesztés, amely mindenhol kifejt(het)i áldásos hatását, vagy egy benchmark-specifikus optimalizáció. Az XGI erőforrásai korlátosak, mi csak az általános optimalizációs eljárásokra fókuszálunk.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!