Hirdetés

GeForce GTX 650 Ti: vérbeli középkategóriás videokártya az NVIDIA-tól

A GeForce GTX 650 Ti

A nagyjából egy hónapja bemutatott GeForce GTX 660 és 650 volt az NVIDIA Kepler sorozatának első, valóban középkategóriásnak nevezhető megoldása. A kaliforniai székhelyű vállalatnak meglehetősen sokáig kellett várni a kisebb kártyák piacra dobásával, ami elsősorban a már számtalanszor említett szűkös gyártási kapacitásnak volt köszönhető. Végül, ha kicsit lassan is, de helyére került az összes elem a 600-as GeForce-sorozat kirakójában, mely a GTX 650 Ti elnevezésű középkategóriás megoldással lett teljes.


[+]

Köztudott tény, hogy a diszkrét grafikus kártyák piacán a drága, csúcskategóriás vezérlők csak egy viszonylag szűk vásárlói réteget érintenek. A bevétel döntő részét a 300 dollár alatti megoldások szállítják, de az NVIDIA a GTX 660 és 650 megjelenéséig nem volt igazán jó pozícióban itt a 28 nanométeres Kepler családdal. A konkurens AMD már március óta szállítja a HD 7700-as és 7800-as sorozatot, míg az első 300 dollár alatti Kepler csak június elején debütált a belépőszintű GT 640 személyében.


[+]

A GeForce GTX 650 Ti gyakorlatilag nem más, mint a GTX 660-as modell némileg megnyirbált verziója. A termék a GK106-os GPU-ra épül, ám a beépített öt darab streaming multiprocesszorból – vagy újabb nevén SMX-ből – egy inaktív, és az ehhez tartozó GPC-blokk és a rasztermotor szintén le van kapcsolva. Ez a vártnál kisebb butítás, de az NVIDIA számára nem volt elég a Radeon HD 7770-nel való versenyzés, így mindenképpen fölé kellett a teljesítményt pozicionálnia, főleg egy ilyen, viszonylag méretes lapkát alkalmazva. Természetesen egy-egy SMX modul továbbra is 192 darab CUDA magot tartalmaz 16 darab textúrázó csatorna és egy PolyMorph motor társaságában.


A GTX 650 Ti GPU-jának teoretikus felépítése [+]

Ez összesen 768 darab CUDA magot és 64 darab textúrázó csatornát eredményez. Raszter motorból kettő került a lapkába, ami a GPC-blokkokon belül lelhető fel. Ezek az egységek egyenként 8 pixelt képesek feldolgozni órajelenként, így ezen a ponton kiegyensúlyozott a termék, ugyanis a 128 bites memóriabusz két darab 64 bites partíciójához két-két darab ROP-blokk kapcsolódik, ami összesen 16 blending egységet eredményez. A lapkában ugyan található még két extra ROP-blokk és egy további 64 bites memóriavezérlő, de ezeket is lekapcsolta a vállalat.

Az NVIDIA a referenciakártya GPU magórajelének 925 MHz-et szabott meg, GPU Boost viszont nincs. A 128 bites memóriabuszhoz GDDR5 szabványú memóriák köthetők, melyek effektív 5,4 GHz-es órajelen ketyeghetnek. A VRAM kapacitása 1 GB, de ettől a gyártók a saját egyedi termékeiknél eltérhetnek. A GTX 650 Ti az NVIDIA hivatalos adatai alapján 110 wattos TDP értékkel rendelkezik, és természetesen mindazokat a funkciókat támogatja, amit a Kepler architektúrára épülő többi termék, azaz a DirectX 11.1-et, az OpenGL 4.2-t, az OpenCL 1.2-t és a DirectCompute 5.0-t, valamint található benne NVENC motor is. A referenciatermék hátlapján egy mini HDMI és két DVI interfész lapul, ezek közreműködésével képes három kijelző meghajtására is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés