Hirdetés

4x4 -- Négy GeForce4 Ti4200 tesztje

Bevezetés

Régi adósságot törlesztük most, a jobb később, mint soha jegyében, bár tisztában vagyunk azzal, mostanra már minden lelkes olvasónknál minimum 9700-as Radeon gyártja a pixeleket.. "Volt egyszer egy Ge4 Ti4200.." - a szlogen végül is ül, ahogyan a hasonló logika mentén elnevezett western esetében is meg kellett várni a kamera feltalálását (sőt..), így ezen cikk megszületését is meg kellett előzze új oldalunk elindulása.

A viccet félretéve természetesen nagyon jól tudjuk, hogy a húszonpárezer forintos Ge3 Ti200-ak, valamint a szintén ilyesmi pénzért fogható Radeon 8500(LE) kártyák kora ez a mostani, aki jót akar jó pénzért (értsd: ár/teljesítmény tudatosan választ), az egyelőre még nem kacsintgat a talán mindenkori fájdalomküszöbnek tekinthető 30e Ft fölé. Azaz hogy kacsintgat, hiszen most is minket olvas, de semmi több. Idővel persze erre is rászánja majd magát a "tipikus olvasó", pont ezért nem fér bele, hogy épp a PROHARDVER!-en ne legyen fent némi ízelítő.

Jó szó ez az ízelítő, több szempontból is. Egyrészt továbbra is rajta vagyunk, hogy az "íz elit" nálunk tájékozódjon, másrészt most tényleg alapvetően a testközelbehozás (kostoló?) volt a lényeg. Lesznek persze tesztek is, lefutott pár, de ezek a kártyák messze nem szórtak annyira, mint a Ti200-ak anno, a mezőny mondhatni kiegyensúlyozott volt. Az extrém teljesítménybeli eltéréseken felül tehát marad a körítés, a brand, egyszóval a kinek-mi-tetszik, mint választási szempont.

Az imént emlegetett kiegyensúlyozottság abból az egyszerű felismerésből adódik, hogy az egyszeri teszter átnyálazza a kártyák RAM-jait, pontosabban azok feliratait, és megállapítja, hogy szinte mindenhol 4ns-os modulok kuporognak a nyákok színén-fonákján, valamint azt is (megállapítja), hogy ez nem valami sok. Mert ezek a memóriák (250/500MHz) nem sok tartalékkal bírnak, így első olvasatra. Másodikra sem. Marad a teszt, amely szerint még jó 100MHz benne volt legtöbbjükben, csak győzze kicibálni a júzer.. A GPU (core/mag/etc.) is elmegyegetett 300MHz magasságában, ráadásul több esetben úgy tűnt, a VGA ilyetén húzása korántsem pótcselekvés: a Quake3 pl. "szépen" skálázódott. Más kérdés, hogy csak anti-aliasing nélküli (nagy) felbontásokban. Bár az okosok azt mondják, ez egyre inkább így lesz, mármint hogy a GPU tuningja is komoly fegyverténnyé lényegül a nem is oly távoli jövőben. (jelenben?)

Nem állítjuk, hogy ne tudnánk még tovább húzni az elejét, de ennek a bizonyítása most nem fér bele, így egy huszáros mozdulattal át is pöcköljük a pickupot a második trackre, bakelitmániákusok előnyben..

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés