Hirdetés

Ilyennek várjuk a tévés iparágat 2023-ban

Ki uralja a szektort? Mik lesznek a trendek? Visszajön a 3D? Lesz OLED háború?

Tévék 2023-ban

Mostanra már szinte az összes nagy cég lerántotta a leplet az idei évre szánt televízióiról, amelyek közül jó párat meg is nézhettünk élőben a nagy nemzetközi kiállításokon vagy privát rendezvényeken. Emellett volt lehetőségünk jó pár esetben arra is, hogy beszéljünk a vállalatok munkatársaival, illetve bizonyos tavalyi évre vonatkozó adatok is nyilvánosságra kerültek már.


[+]

Ezen információk birtokában gondoltuk, hogy elmerengünk azon, hogy mi is várható 2023-ban ebben a szektorban. Mik lesznek a trendek, várható-e forradalmi áttörés valamely területen, illetve, hogy kik lehetnek idén a legnagyobb szereplők? Azt fontos megjegyezni, hogy ez egy véleménycikk, nem szándékunk orákulumként állni a világ elé, és pont emiatt arra buzdítunk mindenkit, hogy ha van bármilyen meglátása a témában, ossza meg a többi olvasóval és velünk a cikk fórumában!

Ki lesz a nyerő?

Arra számítunk, hogy drasztikusan nem változik a helyzet a tavalyi évhez képest, és folytatódnak a 2022-es folyamatok: a Samsung továbbra is magabiztosan uralja majd az iparágat mind az értékesített termékek darabszámát, mind a bevételt tekintve, viszont mögötte élesedik a verseny, konkrétan az LG és a TCL gyilkolni fogja egymást a második helyért. Az eladott mennyiséget tekintve szerintünk a TCL tovább fogja növelni a 2022-ben megszerzett minimális előnyét.


[+]

A kínai konszern felvásárolta ugyanis a Samsung LCD paneleket gyártó üzemeit, az LG pedig pont tervezi a kivonulást erről a területről, mert számukra már egyre kevésbé kifizetődő ez a terület, és helyette még inkább a prémium kategóriára koncentrálnának. Ez pedig azt jelzi, hogy a TCL tovább erősítheti pozícióját az olcsóbb szegmensben, és még inkább önteni akarják e modelleket a piacra.


[+]

Emellett azt várjuk, hogy a többi feltörekvő kínai cég, elsősorban a Hisense és a Xiaomi is gőzerővel nyomul majd, és még jobban megközelíthetik az LG-t e téren. Ami a bevételt illeti, abban viszont minden bizonnyal megmarad az LG biztosnak tűnő előnye még a második helyen, az említett magasabb kategória ugyanis értelemszerűen drágább készülékeket is jelent.

Az egykor e színteret uraló japán vállalatokkal már nem nagyon kell számolni 2023-ban a globális versenyben. Közülük egyébként is már csak a Sony és a Panasonic maradt talpon, de ők már inkább csak a gazdagabb régiókra fókuszálnak, például Európára (annak is elsősorban a nyugati és északi felére), valamint Japánra. Ugyanez igaz a Philipsre, azaz a márkát birtokló TP Visionre, de azt ki kell emelni, hogy e konszernek továbbra is óriási figyelmet fordítanak a fejlesztésre, tehát, hogy az innovatív, drága modelleket tömörítő kategóriákban versenyképes termékekkel rukkoljanak elő. Magyarul annak ellenére, hogy a piaci részesedés tekintetében nem képesek felvenni a versenyt a legnagyobbakkal, minőségben még mindig ott vannak a topon, ami mindenképp jó hír.


[+]

Akad néhány régi nagy márka, amelyek már egy ideje új tulajdonosnál vannak, ilyen például a Sharp, a Loewe vagy a Grundig. E cégek mindig fogadkoznak, hogy már készülnek a nagy visszatérésre, és bombázó termékekkel hozzák el újra az aranykort. Azonban ahogy a dolgok jelenleg állnak, ez nem 2023-ban fog bekövetkezni – sem a piaci részesedést, sem a termékek minőségét illetően nem számítunk ugrásszerű előrelépésre.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés