- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen asztali médialejátszót?
- Feltűnt a dél-koreai hitelesítésen a PlayStation VR2 PC adaptere
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Gaming notebook topik
- OLED TV topic
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
ma Nem mér, csak becsül, de a helyi hatóságoktól megkapta a használati engedélyt.
-
Computex 2024: perifériák az ASUS ROG fémjelzésével
ph A cég 50 gramm alatti, szénszálas burkolattal bíró egeret és decensnek látszó játékos headsetet is villantott a madzagmentes szegmensben.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
válasz Gergello #71799 üzenetére
400 km kontra 217 km
3 óra 40 perc kontra 3 óra 7 percÉn tuti Békéscsaba felé mennék a 47-esen ... Mikor legutóbb azon az úton mentem akkor átlag 4,5 litert fogyasztott a diesel Fábiám, ez autópályán 5,5-6 liter 100-on ... szóval több mint 2x annyiba kerül a másik úton menni ...
-
ebegab92
senior tag
Gondolkodok azon, hogy barkácsolok egy DVB-T antennát. UHF balun transzformátor kellene hozzá, hol találnék ilyet Szegeden? Van néhány leírás, de a nagyja mind ugyanarról a "modellről" szól
ABIT kézikönyv,BIOS innen letölthető: http://sdrv.ms/X4IwiL
-
Polemius
aktív tag
válasz Gergello #71798 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, hogy nagyobb veszélyt jelentene arrafelé, mint a pályán. Sőt. És nem csak km-ben, időben is hosszabb. Utóbbi lehet, hogy többet számít valakinek.
Megjegyzem, én pont kerülni szoktam rendszeresen amerre járok, mert inkább haladok, mint dugóban üldögélek. Ugyanakkor az én esetemben, jól mérhetően többet fogyaszt a kocsi 130-nál pályán, mint főúton, khm, erős 90-nél. És igen, van tempomat.
Azt meg konkrétan lesz@rom, hogy emelik az üzemanyagárakat, Mo-n csak akkor tankolok, ha nem érek el a határig nélküle. Kint olcsóbb.
A plusz adót pedig természetesen nem veszik lentebb, úgy van az kitalálva. -
Attix82
őstag
Köszi a válaszokat. Az idő a lényeg, ha azt mondjátok a 47-es jó út, akkor az lesz a nyerő.
-
martonx
veterán
válasz Gergello #71798 üzenetére
Nem értek egyet, pontosabban, amit mondasz az bizonyos esetekben igaz lehet pl. Szeged -BP, de nagyon nem igaz Szeged - Debrecen, Szeged - Pécs viszonylatban. Többször is jártam Debrecenben, anyósomék Szeghalom mellett laknak, szóval a 47-esen elég gyakran megyek (és igen voltam már pályán is arrafelé).
Az egyetlen indokod a veszély az ami megállja a helyét, a többi szerintem te is tudod, hogy butaság. Pályán menni Debrecenben tovább tart, a tempómat kényelmes ugyan, de üzemanyagot nem spórol, 140-nél egyik autó se annyit fogyaszt, mint 90-nél, és akkor még ott van a pálya díja, és az a plusz 130km. Én tempómat-ot sima országúton is szoktam használni, ott se kell gyakrabban belenyúlni, mint a túlzsúfolt M5-ösön. Szóval a fáradtság se állja meg a helyét.Szóval összességében kidobsz 4K-6K-t azért, hogy a valamivel alacsonyabb veszély faktort válaszd, cserébe még talán később is érj oda.
Én kérek elnézést!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Gergello #71798 üzenetére
A veszély a töredéke? Aha, persze. A 47-es sem leányálom, de gondolom, a sok forgalmi dugó az M5, M0-án csak azért van, mert pár barom lassabban hajt, hogy a naplementében, meg a repkedő pillangókban gyönyörködjön...
A 47-esen az egyedüli veszélyt a nagy sebsségkülönbség és a türelmetlen sofőr kombinációja jelenti. Például az a barom, aki 140-el repesztene Orosháza környékén, vagy mezőgazdasági szezonban a gépek mozgása fogja meg a sort.
Még olyan kanyar sincs, amiben 70-ig kéne lassítani, pályán és országúton is egyaránt oda kell figyelni, mert megbosszulhatja magát. Még a vadveszély jelenthet valamit, de megsúgom, a pálya üzemeltetője sem vállalja a felelősséget egy sávra tévedt sünért sem, nemhogy szarvasért.Nyeretlen taknyosként Nyírbogdányba jártam udvarolni, 4 óra alatt az is megvolt. Elfogadom, ha valaki fél az ilyen nagy távoktól, vagy az ismeretlen utaktól, de biztonságosan oda lehet érni bárhova. Aki úgy érzi, erre nem képes, az nem való volán mögé.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Gergello
addikt
válasz macilaci78 #71809 üzenetére
ezt már többször leírtam, hogy a veszély csökkentése, biztonság növelése alatt a passzív oldalt értem.
én megyek 100%-osan, ok, autóm 100%-os (lehetőségekhez képest) bmw 7 nyilván biztonságosabb csak arra nincs pénzem még.
mindez mit sem ér, ha kivédhetetlen helyzetben, (részemről) vétlenül kiütnek.
utóbbit helyzeten biztonságosabb útvonallal és autóval lehet mégtovább javítani -
Tippcsi10
tag
Sziasztok!
Szegeden az Aradi tér környékén hol tudok busz bérletet venni ahol kártyával is lehet fizetni?
Köszi
-
Rick4
félisten
válasz ebegab92 #71804 üzenetére
Én barkácsoltam magamnak, egy koax végéről 95mm hosszan lehúztam a szigetelést, felkötöttem a padláson egy gerendához vízszintesen, merőlegesen az adó irányára. 90% körüli a jelszint, egy fillért nem ér semmi más.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Gergello #71810 üzenetére
Igen, az, 100-160 között bármilyen tempóval próbálsz meg közlekedni, max 10 km-t mehetsz tempomattal, valaki miatt úgyis bele kell nyúlni, és egyre nagyobb távokat kell a belsőben menni, mert a külső egyre inkább tele van....
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Polemius
aktív tag
válasz martonx #71817 üzenetére
Tessék.
Egyébként jól érzékelhető, hogy Bp felől indulva Kecskemét utánra jelentősen csökken a forgalom. Visszafelé szintén, az M0 lehajtó(k)ig egyre nagyobb.
Az M1 meg változó, ott az alapból nagyobb forgalom Tatabánya körül szokott jelentősen erősödni, de volt már, amikor Hegyeshalomtól gyakorlatilag 100 alatt lehetett csak jönni, folyamatos volt a sor mindkét sávban. Hegyeshalmot elkerülve, Csorna felé a gyorsforgalmin meg ehhez képest alig jár valaki.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Gergello #71812 üzenetére
Már leírtam, ha biztonságra vágysz, veszel egy IFA-t és 4 m^3 sódert...
Úgyse biztos, hogy ki tudod védeni a másik hibáját. Nekem legalábbis mindegy, hogy valaki 90-nél jön át az én sávomba szemből, vagy 130-cal előzve egy kamion húzza rám a kormányt a külső sávból...Hogy mennyi erre az esély? 50% - vagy megtörténik, vagy nem.
Tippcsi10: az SZKT automaták nem mennek kártyával?
martonx: zsúfoltnak akkor érzem, amikor nem tudok haladni 130-al folyamatosan egyik sávban sem és a belsőben is 100-120 körül előzik a külső sávban haladókat. Lajosmizsénél szokott érezhetően erősödni a forgalom, meg utána a 0-ásnál.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
_Petya_
őstag
válasz macilaci78 #71822 üzenetére
Tippcsi10: az SZKT automaták nem mennek kártyával?
Az Aradi téren lévőben nincs is kártyaolvasó, a Makkosházi végállomáson van, de arra meg ki van írva, hogy "PayPass-os kártyát nem fogad el". De ezt nem úgy, hogy akkor be kell dugni, hanem úgy, hogy ha a kártya alkalmas PayPass fizetésre, akkor egyáltalán nem fogadja el, még bedugva sem...
Fontos feladatot soha ne bízz olyan gépre, amit egyedül is fel tudsz emelni!
-
Gergello
addikt
Most akkor kellene egy 3. sáv erre a szinte töküres pályára ? Gyenge vezetők a rossz ütemű sávváltásaikkal azért sokat hozzátesznek ehhez a zsúfoltság érzéséhez. Nagyon sokan felkeverednek a nullásra, középsőben 75-80, két oldalról mennek el mellette az autók, akkor már szédül.
-
lorcsi
veterán
megint erős a tesztó szag a topikban ..és egyre több a rally vagy f1 pilóta is
tele vagyunk 3-400le autókkal, ugye?
-
Rhino666
őstag
Zenészek, hol próbáltok zenekarral?
[ Szerkesztve ]
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Gergello #71829 üzenetére
Uhh, ez kemény. Szóval a KRESZ-t betartva közúton autózni veszélyes. Persze, az, hiszen bármikor bárkivel történhet baleset, de azért szerintem ez bőven a vállalható kockázat kategóriába esik. Máskülönben ne menj ki gyalog sem az utcára, mert bármikor bárkivel történhet baleset, például egy busz letarolja a buszmegállót...
Az meg sem fordult a fejedben, hogy a közúti közlekedés szabályait esetleg nálad is okosabb emberek egy csoportja alkotta meg sok éves, évtizedes megfigyeléseken, tapasztalaton és logikán keresztül. Ez nyilván ad egy elvárható minimális biztonságot, az, hogy személy szerint ez neked nem felel meg, az a saját személyes döntésed, amit persze fennhangon hirdethetsz is, mi többiek had ne érezzük magunkat szarul és felelőtlennek, ha a szabályok betartása által biztonságosnak ítélt legkedvezőbb útvonalat erőltetjük.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Gergello
addikt
válasz macilaci78 #71834 üzenetére
Továbbra is a mások hibájából bekövetkező baleset esélyének csökkentéséről volt szó.
Azért mert a kressz nagyjából ok, attól nem feltételem azt, hogy betartják vagy jól vezetnek, mert azt tapasztalom, hogy kurva szarul vezetnek. -
Gergello
addikt
válasz macilaci78 #71836 üzenetére
Ez a legbiztonságosabb megközelítés (amit én ismerek)
Szerinted az jobb megközelítés lenne, hogy jobbkéz szabálynál be se nézel balra, mert úgyis megadják ? -
nagyúr
válasz Gergello #71837 üzenetére
Na de bakker, akkor hogyhogy nem egy 1000 méter mély barlangban élsz páncélajtó mögött, nehogy belédcsapjon egy villám, eltaposson egy megvadul elefántcsorda, vagy egy elszabadult műhold a fejedre essen?
Elméleti esély bármelyikre megvan...Hogy lehet így élni?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Gergello #71837 üzenetére
KRESZ szerint el kell nézned balra is például azért, hogy meggyőződj arról, hogy elsőbbséged van és biztonságosan behajthass a kereszteződésbe.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Rick4
félisten
válasz Gergello #71835 üzenetére
Visszakérdeznék ismét, szerinted?
1. eset:
oda- vissza 700 km-t autózol, előtted egymást előzgető fáradt kamionosok, akik lehet épp az ebédet főzik a másik ülésen, spanyolból hazatartó vendégmunkások 1800 km-rel a hátuk mögött, még 500-zal előttük, 100 fölött hajtó tréleresek, percenként oda- vissza 60 autóval kerülsz balesetveszélyes távolságba, és a szembejövők meg a te sebességed összege 250 km/h, a korlát lezárja a menekülést. A 700 km-en bármikor beleszaladhatsz egy baleset miatti komplett lezárásba, ami akár 2-3 órával is megdobhatja a menetidőt.2. eset.
oda- vissza 400 km-t autózol, az úton percenként 10 autóval találkozol, mind vagy 10 km-t, vagy max 300 km-t utazik, kamionok ritkán vannak, minden útszakasz jól belátható, nincs túl sok város- falu, tehát még haladni is lehet, a szembejövő és a te sebességed összeadva max 200 km/h. Bárhol lenne útlezárás baleset miatt, az kikerülhető 20-25 km kerülővel, ami max 30 perc pluszMagadnak is megválaszolhatod, melyik a logikusabb, bármi is történik a főúton, eleve a kisebb sebességből, és a menekülési utakból (igen, az árok is ilyen) könnyebben jön össze egy halál helyetti súlyos sérülés, vagy egy súlyos sérülés helyett könnyebb sérülés. Főúton inkább a kisebb szabálysértések a jellemzők, de egy 110-es tempótól nem lesz sűrűbb a forgalom, egy záróvonal átlépéstől nem fognak téged sem árokba lökni. A pályás balesetek igen nagy része vagy súlyos sérüléssel, vagy halállal végződik. Anno sokat jártam Székesfehérvárra, havi 8-10x biztos, Pest felé az M0-son kerülve 26 km-rel volt több, mint amikor Seregélyes- Solt- Kecskemét felé jöttem haza. Odafelé mindig a rövidebb úton mentem, mert sok év alatt 1x volt baleset, és amikor Seregélyesen utat csináltak, az is megvolt 10 perc késéssel, kizárólag éjjel jöttem haza a pályán, mert a kiugró vadak azért ritkábban fordulnak elő a pályán. Ennek ellenére megtörtént, hogy Kecskemét alatt egy őzike futkosott a belső sávban..... Debrecenbe sose mennék a pályán, nem szól mellette logikus érv.
#71837: Ha te így vezetsz, akkor tényleg jobb az autópálya, meg a nagyon biztonságos autó...
Azért ezeket a szabálysértéseket vesd már össze veszélyességében:
Szándód belterület
M5 BMW-s barom, aki 100-zal megy a belsőben
Iváncsa belterület, totál be volt lőve, asszem ő se néz el balra olajbányász mellett gyerekes anyuka, és zebra, a legrosszabb kombó. Piroson áthajtás ezerrel, a rendőr meg mellettünk[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
martonx
veterán
válasz lorcsi #71826 üzenetére
Ha megvitatunk egy témát, az miért lesz tesztoszteronszagú, kemény tökű?
Direkt visszaolvastam, sehol nem látom se a kemény tökűséget, se a túlzott tesztoszteront, egyedül Gergello próbál vitatkozni a tényekkel, amit sokféleképpen hívhatunk, szerintem arra se a kemény tökűség a megfelelő jelző
bb0t légyszi szólj hozzá te is a témához, mint a topik leggyakrabban előforduló hölyg tagja, hogy ne csak a férfiak véleményét halljukÉn kérek elnézést!
-
Frenky89
őstag
Betrollkodhatok ide egy nem autós témával?
Van egy-két még garanciális cuccom, amit szeretnék elpasszolni, viszont a vonatkozó számlákon/garijegyeken több tétel is van és nem mindtől válnék meg, vagy nem mindnek egy gazdája lesz.
Ilyenkor mi van - odaadom a másolatot az egészről és kész? Ez a szokásos "gari rajtam keresztül XY-hoz" kicsit gáz szerintem. -
Rick4
félisten
válasz Frenky89 #71845 üzenetére
Elvileg oda van írva, mit kérnek a garihoz, ha a másolat elég, nincs baj. Ha nincs odaírva, fel kell őket hívni. Ha a fénymásolt nem jó, hiteles számlamásolatot kell tőlük kérni.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Gergello
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- IBM Lenovo ThinkPad 20V 4.5A 65 és 90W gyári töltő
- HP laptop töltő, eredeti, 65W
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen