- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen széket vegyek?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen házat vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen asztali médialejátszót?
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
ma Nem mér, csak becsül, de a helyi hatóságoktól megkapta a használati engedélyt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
ph A Valkyrie szériás, X870E vezérlőhidat felvonultató modell combos tápellátó áramkörökkel, MI-s funkciókkal és gazdag felszereltséggel büszkélkedhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Meg azért valamit ki is kell venni a cégből.
-
martonx
veterán
De akkor már ugye kell (minimum) egy load-balancer szerver, meg (minimum) egy adatbázis szerver, és utána indulhatnak a webszerverek. Ha mindezt otthon a sufniban akarod kiépíteni (plusz árammal, légkondival ellátni), akkor az már sokmilliós költség még a sufni gépekkel is.
Így aztán marad a magyaros, egy gép a sufniba, azon fut az adatbázis, webszerver, de talán még a számlázó szoftverük is (láttam már olyat, amin még photoshop is volt, mert a "webfejlesztő" is azon a "szerveren" dolgozott távoli asztallal). Aztán meg megy a nagy rácsodálkozás, ha lehalt 24 órára a rendszer.Én kérek elnézést!
-
tisn
addikt
válasz martonx #71305 üzenetére
nem olyan nagy koltseg ket atlagos gepet berakni egy szerverterembe
szerk:
egyik web/masik db, de a db replikalva van a webesre (de arra nincs aktiv kapcsolat)
igy ha ledoglik a db csak at kell allitani a kapcsolatot
ha a web doglik be, az meg nem erdekel senkit[ Szerkesztve ]
-
DarkByte
addikt
Egyébként kíváncsi lennék hogy a (tippeim szerint) PHP és Postgres alapú RI/OS motort egyáltalán fel lehetne-e lőni a felhőbe skálázható módon, vagy ezt úgy kellene kezdeni hogy írjuk újra az egészet (valamiért az utóbbira tippelek, de lehet csak azért mert utálom a PHP-t mint a sz... )
-
martonx
veterán
válasz DarkByte #71308 üzenetére
Bármit tudsz skálázni, mindegy hogy PHP-e. Az adatbázis skálázása nehezebb téma (ez sem postgres függő, minden DB-t macerás skálázni), a webszerverek skálázása nagyon egyszerű. A session kezelést is simán tudja a sticky session round-robin kezelni akárhány felé (más kérdés, hogy azért tipikusan és szerencsére eléggé elvétve ilyenkor tudnak lenni fura session hibák, ha az eredeti rendszer nem skálázhatóan készült).
Plusz nyilván nem ez a leghatékonyabb módja a skálázásnak, csak arra akartam reflektálni, hogy a skálázás nem nagy ügy függetlenül a programnyelvtől.Én kérek elnézést!
-
őstag
Hali!
Srácok, tud valaki kölcsönadni holnapra rétegvastagság mérőt? Aki tud segíteni, légyszi privit írjon, köszi!
Üdv!
-
martonx
veterán
Valakinek nem kell 6 db szép nagy öblös, jó magas borospohár? Ingyen elvihetőek, azon triviális oknál fogva, hogy túl magasak az új szekrényhez
Egy rakás poharat már kidobáltunk, de ezeket fáj a szívem simán kidobni, hátha valaki jó hasznát venné?Én kérek elnézést!
-
-
Agyasima
senior tag
Már majdnem vettem VGA-t. De úgy látom, hogy az ATI RX460 ugyanazt, vagy többet tud, mint a GTX950, csak olcsóbban. Jól látom? Mert akkor inkább olyat vennék.
toledói csöcsparádé | ''Az ég kék volt, a szemed szürke, én zöldet hánytam...'' | Trutymó terror
-
Doggy dog
senior tag
Ma voltunk autót nézni.600km-t mentünk.Inkább hagyjuk kategória volt ez a nap!
"Eladtuk,persze 4x el.ablak,tuti működik a klíma(ezekre előtte direkt rákérdeztünk telefonon,több kereskedésnél) ,megkímélt,csak a 2 ajtó volt fújva,fél kormány hiányzik,részecskeszűrő??"....etc Csattant a pofon a pofánkba,mindenhol!Ja!És mind külföldi.Magyar forgalmist kb2-3at láttunk.
Miért ritkaság opelnél (1,3 pénznél) a 4 elektromos,esp?
Mondtak Fordot,de saját topikban is írják,hogy imád rohadni.Én is így láttam.Ugyanazon évjárat az opelnél sokkal jobb állapotban van kaszniban.Csak a felszereltség...
Már lassan hajlok a Renault-ra! Valakinek tapasztalat vele?
Szervizigény,alkatrészárak,megbízhatóság,korrózió?[ Szerkesztve ]
APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
Gergello
addikt
válasz Doggy dog #71318 üzenetére
Milyen típusokat nézegetsz ?
Astra H kombi, 1.7 CDTI pont beleférne ebbe keretbe, az egy jó autó.Kicsit többért:
Fiat Doblo 1,3 mjet, 5 személyes
Ennek olyan szép a színe is. Én nagyon szeretem ezeket a fiatokat, teherautóban van is/volt is, de komolyabb autókhoz képest kicsit kevés az extra, de nagyon kényelmes, jól fogyaszt.Ez nagyon szép, még a színe is. Az a baj, hogy már 5+ és még navi, tempomat, el. ülés, sehol sámli.
[ Szerkesztve ]
-
ebegab92
senior tag
Keresek Socket-AM1-es alaplapot + CPU-t (Athlon 5350). Ha akad hozzá 4 GB memória, az még jobb ☺
Ugyanitt eladó Gigabyte R9 270 OC videokártya!ABIT kézikönyv,BIOS innen letölthető: http://sdrv.ms/X4IwiL
-
Rick4
félisten
válasz Doggy dog #71318 üzenetére
Ha ár- érték arányt keresel, nézd meg ezeket:
Most vettem múlt héten két Chevrolet Lacetti kombit, mindkettő 1.6 16V motor, mindkettő pótkeréktartályos gázos, hazafelé mértem, kis város, pálya 110-120-szal, a fogyi 9.5 liter gáz volt, tehát kevesebb, mint 5 liter benzin, vagy gázolaj ára. Taxik voltak, amivel semmi baj sincs, egyrészt a taxis nem hülye, nem vesz meg drágán fenntartható autót, elromlósat szintén nem, másrészt rendben kell tartsa a kocsit, mert évente 1 nap a műszaki, és a maradék 364 napból nem eshet ki egy nap sem, harmadrészt télen reggel beindítja, és két fuvar közt nincs leállítva, mert fázna, nyáron meg ugyanez, csak akkor a klímát tekeri, egyszóval 100-200 km-re jut egy hidegindítás, ami kiemelkedően jó arány, tekintve hogy a hagyományos felhasználás abból áll, hogy hidegindítás után 6-8 km a meló, utána 8 óra pihi, majd hidegen ismét haza, esetleg hét végén, vagy kéthavonta egy hosszabb táv. Emellé se kavicsfelverődés, se rozsdásodás, se semmi nincs, ami ilyen idős korukban már elő- előjön.
Ráadásul egy taxi vagy gyárilag sárga, vagy fólia, utóbbi elég jól védi a festést is.
Ezek nem öreg autók, 2005 és 2006-os, minden van benne ami kell, az Astránál belül jóval nagyobb autók, és meglepően jók, durva úthibán, sínen csak úgy suhan keresztül, 2003-as Alhambrám is van, azután is meg vagyok lepődve.... Az egyik 470 volt friss műszakival, a másik 600 4 db új gumival, új akksival, frissen szervizelve. Hja, és nem összetört, újraépített kinti lomok, se rátolatva, se ajtó rányitva, se bála szalma benne hordva... Gyakorlatilag beleülsz, mész. Még én voltam meglepődve, a Sárosi utcában hirdettek Suzukit, azt is megvettem volna, de a telefonban annyira lehangoló volt az eladó, hogy odáig se mentem el...
Igaz, én majd kölcsönözni fogom ezeket, tehát nézegetem még, miket lehetne megvenni, de ez pont olyan, mint ha magamnak kellene venni, csak jó, hibátlan érdekel, magyar papírral, úgy, hogy minden működik benne, és normálisan néz ki.
A Renault Megane jó kocsi, nincs velük sok baj, 1M fölött már biztos jókat kapsz, de okosan kell nézelődni, én pl 35 felhívott autóból 4-et mentem el megnézni és mindkettőt meg is vettem.
Zafira se jobb kocsi, kettőstömegű a kuplunggal 200 fölött lesz, a szétkopó válókulissza is közel 100 felújítva, akad még ez az, ami majd viszi a pénzt.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Doggy dog
senior tag
válasz Gergello #71319 üzenetére
Zafira A 2.0DT,vagy H kombi1.6-1.8.Esetleg Cmax 1.8 vagy 2.0
Ezek kb 2004-től,ha már váltás.
A Fiat nem tetszik,de köszi az ajánlást.Talán Renault,esetleg Octavia kombi.
Gyerek is van,2m magas is vagyok.....
Szegedet is körbejártuk,Kecskemétet....hagyjuk
Hol érdemes nézelődni,esetleg a közelben?
Használtautón kívül még valami?Magánszemélyek már nem is hirdetnek?Alig van 1-2 magánszemélyes hirdetés![ Szerkesztve ]
APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
Rick4
félisten
válasz Doggy dog #71322 üzenetére
Én kb 1.5 hónapja nézegetem a használtautót, ha találok valamit, azonnal hívom, ha a telefonban is olyan, ülök az autóba, és megyek. Volt olyan Opel Vivaro, amit este tettek fel, másnap a reggel 9-es nyitásra 2 ember már ott volt, a hirdetés 9:38-kor lekerült...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Gergello
addikt
válasz Doggy dog #71322 üzenetére
Én nem merném a Renault, ami beleférne a keretbe azok, mind 2000 elejei ott szerintem még nagyon kétes volt a renault dci dízel motorjai.
Benzines autó az nekem elképzelhetetlen, -ha nem vmi sport gép, bár olyannal még sose mentem.
1.6 liter körüli az alul nagyon gyenge, húzatni kell, akkor meg nagyon fogyaszt. 1.8-2.0-es az már amúgy is nagyon fogyaszt. -
Doggy dog
senior tag
Köszi az ajánlásokat,jöhet még pár,ha van a tarsolyod/tok-ban .
Megant és Lagunát néztem.Laguna nagyon szép.
Ja igen,igények is vannak,klíma,abs,esp,multikormány,tempomat ,Olcsóbb alkatrész,nem nagy szervizigény-meghibásodás ne legyen.Kopó alkatrészek más téma.
Lehetőleg szürke szín,sötét szinte kizárva.
Nagy is legyen,de ne 1 C Vectra!
Nem lesz könnyű!
Dízel párti vagyok,de mindenki lebeszél,hogy kettős tömegű+részecskeszűrő...
Város használat+vidék (békés megye) Pálya ritkán
Mindenhol a benzinest ajánlják.Évi kb 15e km.[ Szerkesztve ]
APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
Rick4
félisten
-
Attix82
őstag
válasz Doggy dog #71326 üzenetére
Városba ha jó fogyasztást szeretnél a nyomaték a lényeg minél kisebb fordulaton. Autók adatai: [link] (fogyasztások csalókák)
Én is a benzinest javaslom, viszont 1.6 alá ne add (inkább 1.8) , és ott is a 16V nem éppen városi kivitel.
pl Opelba 1.6 8V 138 Nm/2600 rpm. 5.6 l/100 km. (gyári adat)
Főleg ha dieselhez vagy szokva a pörgetős kivitelek nem éppen hozzád illenek
-
Rick4
félisten
válasz Gergello #71330 üzenetére
Igen, sok különleges dolog nincs bennük technikailag, viszoint még vállalhatóak a 10 éves korukkal, 4 *-os töréstesztet tudtak, tehát az egyszerűség nem régi technikát takar, ez is volt a cél, de azért ABS, SRS légzsák, szervó, összes ablak, zár elektromos, kormányról vezérlős cd-s rádió, klíma, minden van.
Nézegettem f-g astrákat, mind szétütve, c corsát, kicsi és nem olcsó, suzukikat, ebből a wagon r+-ról egyértelműen lebeszéltek, swiftból 300-nál kezdődik a vállalható állapot, de annyiért az nem jó autó, bmw-t, mercit, ami olcsónak épp olcsó, de ha elromlik, amit nem igazán szeretnék, főleg az ügyfél alatt, az drága lesz, renault kangoo, citroen berlingo- hátsó hidak bajosak mindnél, jumpy, jumper, fiat doblo, sokszázezer km, széthajtva, Ford transitból a 12 évesek is porrá rohadva, szétütve, nagyon kevés őszinte autó van, végül szűkítettem klímás, magyar papíros, 2002-2006 közötti évjáratokra, és pl ezt is dobta a gép, magamtól eszembe nem jutott volna rákeresni.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
r0by
addikt
válasz Gergello #71325 üzenetére
Sokszor nem értem ezt a benzines 1.8 fölött sokat fogyaszt dolgot. Szerintem autója válogatja. Vagy én most kivétel vagyok a benzines 1.8-as Avensisemmel?
Nemrég voltunk nyaralni, klímáztunk végig és 5.1 volt az átlagfogyasztás. Jó, mondjuk nem pályán mentünk és betartottam a sebességkorlátokat. Viszont hegyes viéken jártunk.
Városban általában 6 körüli a fogyasztásom, persze klímával. Legrosszabb 6.4 volt télen.
Szerintem ez még lehetne picit jobb is, de sajna rövid utakon használom (10km).
Szvsz tehát nem minden binzenes "szar".[ Szerkesztve ]
-
Agyasima
senior tag
válasz Doggy dog #71334 üzenetére
Ahhoz a használathoz és futásteljesítményhez, amit írsz én gyorsan dobnám a dízelt, mit alternatívát. (Kivéve persze az ősrégi csörgődízeleket, de gondolom, olyan öreget nem akarsz.) Benzin, vagy benzin+gáz. Talán a totalcaron volt, hogy egy autókölcsönző-flottakezelő kiszámolta az egyes típusú motorral szerelt autók fenntartási költségét. Ilyesmi volt a sorrend: hibrid, benzin, dízel, turbó benzin, turbó dízel.
A másik dolog, amit szerintem ilyenkor el lehet követni, az az, hogy ilyen korú autóknál már nem a márkát kell elsősorban nézni. Hanem az állapotot. Ha egy Corollát elhanyagoltak, akkor az már 5 évesen lehet sokkal lefingottabb, mint egy 10 éves Laguna, amit rendesen szervizeltek.
Ahogy én kerestem kocsit - és nem bántam meg, mert egészen minimálisan kellett csak rá költeni az elmúlt 8 évben a kötelezőn kívül - beállítottam: évjáratot, árkategóriát, extrákat-amikre-szükségem-van, Csongrád-és-környező-megyéket-hogy-ne-költsek-vagyonokat-utazásra, első tulajdonost. Gyártóra, típusra nem szűrtem. Aztán elkezdtem mazsolázni a magánszemélyek hirdetéseit - pár százalékkal talán kevesebb az esélye annak, hogy trükköznek.
toledói csöcsparádé | ''Az ég kék volt, a szemed szürke, én zöldet hánytam...'' | Trutymó terror
-
tisn
addikt
válasz Doggy dog #71318 üzenetére
Szervizigény,alkatrészárak,megbízhatóság,korrózió?
motortol is fugg, milyennel veszed, benyas (1.6), dizel (1.5, 1.9, 2.0)?
1.3-ba szerintem a Megane2-es fer be
1.6-nal okoskerek lehet problemas, amugy eleg megbizhato
1.5-nel sok minden lehet gond, alaposan nezd at, nezesd at, de egy HK csapagy cserevel kell kezdeni a szokasosokon kivul, kiveve ha szamlaval igazoltan cserelve van, plusz nem art, ha a tulaj 10-15k-s olajcsereket csinaltkorrozio nincs, ha ilyet latsz, torve volt, retegvastagsagmeres alap termeszetesen
javasolt hogy mo-i uzembehelyezesut venni, egy a kekhi-nel ellenoirzni a km-t
szerk: 15k km/ev-re szerintem erdemesebb a benyas, M2-1.6 16V-t nyugodtan nezegetheted ha tetszik kivul/belul
[ Szerkesztve ]
-
r0by
addikt
Sajna már öreg, 2003-as.
Most jöttem be melóhelyre, most éppen 5.7-et mutatott az átlag.
A tankoláskor kiszámítva is jók a comp által mutatott eredmények. Szóval elvileg nem kamuzokEgyébként régebben 1.8-as kombi escortom volt, 96-os évjárat, mk7-es. Nah, az például sosem volt 8 l alatt városban. Ha elmentünk vele balcsira, akkor sikerült csak 6 alá vinni a fogyasztást. Klíma nélkül.
-
kispéé
aktív tag
Sajnos rosszul mér az autód, amit kiír fogyasztást, az sose annyi.
Benzines sose fogyaszt, 5-6 litert főleg egy 13 éves 1.8-as. Az én 2.4-es dízelem eszik 5-6 litert csak az autópályán, városban inkább 6-7.(és közben kiírja a 4.5 literes fogyasztást)
Ne haragudj, de tele van a totalcar is olyanokkal, akinek szinte termeli a benzint az autójuk... -
macilaci78
nagyúr
válasz kispéé #71340 üzenetére
A pillanatnyi fogyasztás sok esetben tényleg lehet kamu, de az átlagfogyit az utolsó megtett 100 km alapján számolja. A 100 km csak tipp, de az biztos, hogy egy mozgó átlagot számol.
Kiegyensúlyozott használat mellett 10k km alatt azért összemérhető a comp által közölt fogyasztás a tankolási számlákon található mennyiséggel. Ezt mértük az 1,3-as Lada Samarával, 1,6b Borával, 1,6 TD Jettával és 1,5b Ignissel is. Ignis például akármit csinálok, 7 liter. A Jetta vegyese kb 5,5 körül van, pályán 4,5-4,7 litert mond a comp 110-130 km/h-val, de hidegen, mélygarázsból felfelé jövet mutat az 37 literes pillanatnyi fogyasztást is.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Attix82
őstag
válasz kispéé #71340 üzenetére
Én azokon szoktam csodálkozni, hogy megveszik a több milliós autókat (4-6 m) és a decis fogyasztáskülönbségeket nézik.....csodák nincsenek sajnos, 5-8 L közé kell számolni a fogyasztást....viszont a vezetési élménybe vannak különbségek.
Csak egy példa, egy tag jön, hogy az 1.4 16V sokat fogyaszt városba (10l kb)...mentünk vele egy kört és hát a dieseleshez szokva 1500 fordulatokon váltogat fel 5-ösig amikor 50-60al "gurulunk".
Nagyon kevés ember érti meg, hogy is kell vezetni az adott típusú motort, és hogy hova is való leginkább.
Város: Nyomaték, kis tömeg
Pálya: Teljesítmény, kényelmes nagy belső. (nem 130asokra gondolok)
Egy példa: 18 éves Merci E430 (V8 4300-as) 4000km-re kalkulálva 4 személy csurig pakolva. (pálya 90% 150-160al) 8,5 L/ 100km tankolással számítva.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Attix82 #71344 üzenetére
A sok váltás nem zavar, még szeretem is, ha pedig a megengedett maximummal megyek városon belül, akkor az előzés sem annyira zsenéroz 2×1 sáv esetén, 2×2 sávban meg el lehet férni.
Ami inkább aggaszt, hogy alacsony fordulaton esetleg elégtelen a monotor kenése.Párom városon belül nemigazán vált fel 3.-ból és szemrebbenés nélkül megy így 60-70-nel is 3-3,5 k rpm-mel. Én meg harmadikkal kigyorsítok, és berakom ötödikbe, ha tartósan lehet 50-nel, esetleg 60-nal menni.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Attix82
őstag
válasz macilaci78 #71346 üzenetére
Érdemes 1800 rpm körül tartani városban.
-
macilaci78
nagyúr
-
tisn
addikt
válasz macilaci78 #71346 üzenetére
Párom városon belül nemigazán vált fel 3.-ból és szemrebbenés nélkül megy így 60-70-nel is 3-3,5 k rpm-mel. Én meg harmadikkal kigyorsítok, és berakom ötödikbe, ha tartósan lehet 50-nel, esetleg 60-nal menni.
hasonlo volt az exnejem vs en is, volt is a labunk kozott 1-2 lityi fogyikulonbseg
alacsony fordulaton esetleg elégtelen a monotor kenése.
nem 2T ez
hidegen azert ne hajtsd 1500rpm-el 5-osben
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen