- Az AI felé fordul az IKEA is
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Vezetékes FEJhallgatók
- ZIDOO médialejátszók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ASUS hangkártyák
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
5G-vel és hőkamerával strapálja magát az Ulefone
ma A ThermoVue rendszere mellett az éjjellátó képességek is megvannak.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mozgásban a Conscript
gp A túlélőhorror PC-re és konzolokra érkezik, a steames új demó jövő hónap elején lesz kipróbálható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Itt hogyhogy a dedikált hardver irányába indulnak? Itt nem számít a közös memória?
Szerintem lehetne a játékokba tenni hang-fizika részket is.Pl. havas tájon ha csak úgy lövöldözöl nem történik semmi, de ha pl. egy "véletlenül" ott heverő csőbe lősz bele, akkor a kialakuló akusztikai hatástól elndul egy lavina. Ha pedig jó irányba fordítod a csövet, és úgy lősz bele, akkor a lavina olyan részen indul el, ami elérhetővé tesz egy barlang bejáratot, ahogy új küldetés, vagy plusz életerő, vagy nagyobb fegyver található.
Ha a hanghatások visszahatnának a játékra, akkor lehetne ijesztegetni vele az ellenfeleket, vagy meg lehetne változtatni a hang forrását pl. a pályán található elemekkel, amitől megzavarodik az ellenfél, stb.Oké, lehet, hogy marhaság.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
E770
senior tag
a legtöbb játékosnak az a valósághű, amit eddig megszokott, így a minél élethűbb lesz a szimuláció úgy egyre idegenebb lesz nekik
[ Szerkesztve ]
-
Rive
veterán
Magyarán ~ az összes 'nagykaliberű' lövöldözős játék érintett
A cikkhez: valószínűnek tartom, hogy igazi dedikált célhardver nem lesz. Jó eséllyel ez a feladat is megy majd valahova a grafika mellé a GPU-ból elfajzott futószalagokra.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
félisten
Ez csak egy példa volt, első nekifutásra. Lehet finomítani; pl. dinamitot dobok egy fém konténerbe, vagy egy rég lezuhant repülőgép fém testébe, vagy találok egy gázdudát a küldetés során ami elsőre haszontalannak tűnik, de ha egy lezuhant harang testbe fújok vele, akkor megreped a jégbarlang fala, amit már a nálam lévő pajszerrel át lehet törni, (közben füldugót is kell szereznem, mert ha nem, akkor 30% lemegy a HP-ből), stb.
Annyit ki lehet találni, hogy le sem lehet írni.dabadab: Végül is, igazad van, ha APU-n fog menni, akkor lehet játszani az ötletekkel korlátlanul.
Kár, hogy nem vagyok játéktervező. Olyan pályákat találnék ki...[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
dystopia
tag
Bocs, nem válasznak szántam, sőt nem is a véleménycikkről írom, hanem csak egy vélemény a véleményben: DSP-t (és társait, és arra épülő infrastruktúrát) élethűbb géppisztolyhanggal eladni szerintem nem menő. Sőt nekem kicsit fárasztó ez a rengeteg gyilok, és már úgy vagyok vele, hogy ha ez hajtja a technológiának ezt a szegmensét, akkor inkább hagyjuk és kerüljük jó messzire (a pénznek is van szaga).
[ Szerkesztve ]
Lüke, én vagyok az APUd!
-
félisten
Oké, hogy nem válasz, mégis egybevág az én véleményemmel.
Pont a kreatívabb játékmenet igénye miatt írtam az előzőeket.
Nekem hiányoznak az ilyenek a mai játékokból. Bár, a mai játékokból nagyob keveset próbáltam, lehet, hogy tévedek.
De amiket láttam, azokat szerintem Dudley Dursley számára készítették.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Amiket írtál, ahhoz nem kell hiperszuper hangszimuláció, megoldható scriptelt játéklogikából is (hacsak nem egy erre kihegyezett logikai játékról van szó).
Inkább az a kérdés, hogy annak a lavinának, csőnek, vagy dudának mennyire valósághű a hangja, de arra meg a cikk is írja, hogy a legtöbb usernek úgysem tűnne fel a különbség. -
Psych0
őstag
A fizikai szimuláció a nevetségesség határáig bonyolítva, de a karakter fiziológiája: kiszakad a dobhártyám, -30% HP, ha átszaladok az elsősegély csomagon, akkor visszanő.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
félisten
Igen, sajnos, én sem vagyok biztos abban, hogy ezekhez szükséges-e a hang szimuláció.
Inkább arra tudok gondolni, hogy talán általánosabban, egyszerűbben, modulárisabban lehet megírni egy játékot, ha minden szimulálva van.
Valószínűleg túl sok erőforrásba kerülne a szimuláció, mivel azt nem csak előállítani kell, hanem értelmezni is, hogy kölcsönhatásba kerüljön más elemekkel.
De akkor is jobban el tudom képzelni a jövőben, hogy minden ilyesmi rész lehet egy fizikai szimuláció alapú játéknak.Psych0: Ott kell élethűnek lenni, ahol az hozzátesz az álményhez. Nem az egésznek kell élethűnek lennie szerintem. De hajok affelé, hogy marhaság az egész, amit írtam. Sajna, nem tudom, hogy a mai játékmotorok mire képesek e téren, ezért nem ismerem az alternatívákat.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
joghurt
addikt
Csak nekem tűnik erősen eltúlzottnak a visszhang-effekt, mint ahogy a téglák csillogása is? Értem én, hogy valamivel demózni kell, de akkor legyen az egy csatornacső, ami ennyire visszhangos.
szerk.: És a fejhallgatón valóban leadható lenne a pontos térhatású hang - már ha a program ismerné, éppen merre forgatom, döntöm a fejem. Ettől az "apróságtól" eltekintve kétcsatornás 3D hangkártya már 15 évvel ezelőtt is volt.
[ Szerkesztve ]
A tej élet, erő, egészség.
-
Psych0
őstag
Tök jó, hogy máshogy szól, minden szobában a kéziágyú, de rohadtul nem úgy szól, mint egy igazi.
Amúgy emlékeztek még arra a hangra, amikor HL1-ben a szellőzőben mászik Freeman.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
félisten
Szerintem is erős túlzás. Túl hosszúra állították a visszhang idejét, ráadásul, mintha nem csükkenne eléggé a hangereje az alap hanghoz képest.
És igen; a gondosan bezsírozott, vagy polírozott téglák is elég gázosak.
Én azon szoktam röhögni, amikor bunker fa oszlopai csillognak a napfénytől.Hiába adott a technológia, ha a játék fejlesztői ilyenekkel nevetségessé teszik az egészet.
Sajnos, elég régi probléma ez, hiszen már a Need For Speed Underground (2003) óta úgy csillog az úttest, mintha tükör lenne, még száraz időben is.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
ddaydome
senior tag
Fantasztikus, hogy újra feltalálták az Eax-hoz hasonló megoldást és rájöttek, hogy mégis kell audioprocesszor, mint az X-fi-ben anno. Gondolom most büszkék magukra
"Ha meg kell b...ódni, akkor meg kell b...ódni......."
-
#65675776
törölt tag
Az EAX csak egy nagyon csúnya karikatúrája volt mindig is az Aureal3D-nek. Az Aureal felvásárlása után is csak úvatosan építgették ben a megszerzett licenceket az EAX-ba, szóval az utolsó verziója már majdnem elérte az A3D 2.0 szintjét. Miközben a felvásárlás előtt már közel egy évvel létezett az A3D 3.0 is. Kár a Creative-ra hivatkozni, ők csak visszafogták ennek a fejlődését. Nem véletlen, hogy amíg csak létezett az Aureal, szinte minden A3D-t támogatott, nem EAX-ot.
-
ddaydome
senior tag
válasz #65675776 #20 üzenetére
Én felhasználói szempontból nézem a dolgokat és én elégedett voltam az EAX-al. Nem gondolom, hogy egy olyan cég ami ezt folyamatosan fejlesztette, visszafogta volna a fejlődést pláne úgy, hogy az X-fi csipes kártyákat már más is gyárthatta, nem csak ők. Az EAX meg eléggé elterjedt volt és jó élményt adott. Az, hogy az A3D jobb volt-e vagy sem, ezt mindenki maga eldönti. Abban viszont te is egyetértesz, hogy ez kb. 98-ban kezdődött és most ismét rájöttek, hogy ez tényleg jó dolog volt.
[ Szerkesztve ]
"Ha meg kell b...ódni, akkor meg kell b...ódni......."
-
Reverend
tag
Az ember nem sztereóban hall, ez tévedés. Ez így egy nagyon leegyszerűsített modellje a hallásnak (amolyan informatikus ). A wikin egész jól megfogalmazzák az előttem-mögöttem problémát. (Tudom, Wikipédia szar, de most azért adjunk neki egy esélyt).
http://en.wikipedia.org/wiki/Sound_localization#Monaural_cues -
félisten
Az ember sztereóban hall, csak a füle ki van egészítve egy-egy effekt processzorral: a fülkagylóval, ami a járataira eső hang irányától függően torzítja a hangot, ami alapján az agy el tudja dönteni, hogy merről jött a hang.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Zoltn
senior tag
Én a videóban annyit vettem észre, hogy van visszhang. Ami igazából zavart.
Tuti kikapcsolnám.
Csinálják csak persze nyugodtan, nem oszt nem szoroz. De én úgy vagyok vele, akit eddig érdekelt a hangélmény, az vett magának valahogy rendes hangcuccot. Akit meg nem érdekel, csak ciceregjen valami azt meg úgysem veszi észre a különbéséget (vagy nem is érdekli).[ Szerkesztve ]
"Music is your only friend. Until the end!"
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Megvan a hangcuccom hozzá, az a Madder cucc igen sokat tesz hozzá az élményhez, az épületen belüli részeken jön ki a legjobban. Viszont egy tök átlagos hangkártyával és egy normális fejhallgatóval is ki fog jönni ennek az előnye. Kikapcsolt madder mellett egyértelműen tompa, lapos a hangzás.
Utolsó játék ahol a térhangzás nagyon sokat tett hozzá számomra, az a System Shock2 volt jó sok éve. Mikor egy asztal alatt kuporogtál pár hp-val aztán hallod hogy nyílik az ajtó és elkezdi megkerülni az asztalt a kis eltorzult psi csimpánz miközben adja a mindenféle állat hangokat, na az maradandó élmény volt.
Ki emlékszik még erre?Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Akula
őstag
Nekem nem jött le, miért ne lehetne ráintegrálni az alaplapra mindazt amit a dedikált kártya tud. Vagy, továbbmegyek, beleintegrálni a CPU-ba. A VGA-ból is APU lett.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
#65675776
törölt tag
Ez pont nem arról szól, amit Te írsz. Hiába veszel ugyanis milliós hangeszközöket, ha ugyan úgy csak egy flat stereo jelet kapsz, mindenféle fázisinformáció nélkül. Így ugyanis nem fogod hallani a hangok irányát, csak annyit, hogy jobbról vagy balról szól. Az meg édes kevés.
Többnyire pont az az illúzióromboló, hogy mész egy bazi üres gyárcsarnokban, és olyan tompán, visszhangmentesen szól minden, mintha egy tojástartóval kibélelt szőnyegraktárban lennél.
-
veterán
Thief II: The Metal Age A3D sound demo 14 évvel ezelőtt...
-
Psych0
őstag
Természetesen minden embernek másmilyen füle van ezért egy generikus HRTF-et használva olyan durva hibák is előfordulhatnak, hogy például a lövés, akár centikkel is arrébb lehet a virtuális térben, mint halljuk.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
oraihunter
aktív tag
-
ddaydome
senior tag
Nekem nem volt sok bugom, de amugy az nem is az eax-hoz tartozik hanem a meghajtóhoz. Az Eax meg igencsak hozzátett az élményhez, főleg 5.1-ben. Fagyásom sem volt vele, elképzelhető, hogy más miatt fagyott a géped, csak nem tudsz róla.Én kb. 10 évig használtam sbket és sosem bajom vele.
[ Szerkesztve ]
"Ha meg kell b...ódni, akkor meg kell b...ódni......."
-
#65675776
törölt tag
Mindenki más meg szívott csak a Creative "driverei" miatt.
Egyébként ezeknek a rendszereknek pont nem kellett volna az 5.1. Az, hogy az EAX csak úgy tudott valami érdemit felmutatni, az pont magát a rendszert minősíti. A3D sztereoban nagyon sokat hozzátett a hangzáshoz, többet, mint az EAX 5.1-ben.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz #65675776 #40 üzenetére
Annyira nem volt rossz a helyzet, sb128, Live5.1, Audigy után se nagyon tudok driver problémát említeni. problémának inkább a cég hozzáállását, amivel erősen sarkalnak új kártya vásárlására ahogy csak tudnak, na azt igen.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
SylverR
senior tag
Nekünk is volt, sorjában SB 2.0, SB16, SB128, majd Live 2.0, majd Audigy 2.
És örökkön örökké csak a probléma volt velük. Hibásan megszólaló játékok, EAX-ra utaló kék halál, etcetera.
Hogy mondjak valami frisset is: mialatt megvolt a régi konfigom, az első 4 év folyamán csak a Realtek-et használtam hangkártyaként. Nem is volt sose gondom. Az utolsó pár évre bekerült a gépbe bátyám Audigy 2-ese, és onnantól folyamatos bughalmazzá vált az egész.Mellesleg, remélem tudod, hogy az EAX reverb efektje csak annyit tesz, hogy apró késleltetéssel ugyanazt a hangot több példányban lejátssza? Egy nagy nulla efektileg az EAX. Egy nagy nulla. Drivert irni nem tudtak, instabil volt az egész.
Én örülök, hogy a Microsoft szépen kivégezte az EAX-ot.
@(40) daa-raa:
Én akkoriban még fiatal voltam nagyon, igy az Aurealről sok tapasztalatom nincs. De azt tudom, hogy a Carnivores sorozat támogatta. És emlékszem rá, hogy beállitva A3D-re, amikor az egérkurzort eltoltam az egyik sarokba, a hang követte. EAX erre képtelen.[ Szerkesztve ]
Nem!
-
ricsi99
addikt
Asio driveres hangkarikkal mi van? Lehet hülyeséget irok de prociterhelésem anno sokkal kissebb volt xp alatt ha azt használtam játékok alatt....
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
arn
félisten
Nekem spec nem hianyzik a dsps korszak... Siman elvagyok ot eve egy usb audioval.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
#65675776
törölt tag
És tedd mellé az A3D 2.0 képességeit. Az EAX listája el fog törpülni mellette. Ráadásul a minőség, ahogy az effekteket létrehozta a kettő szintén ég és föld volt. És nem az EAX volt a fellegekben. Az A3D sokkal komplexebben modellezett mindent.
Papíron szép volt az EAX, de csak papíron és csak addig, míg a konkurencia hasonló papírja mellé nem került.
-
ultimA
csendes tag
"viszonylag kellemetlenül érintette az egész piacot a Windows Vistából kivett DirectSound API, ami eltüntette a hardveres gyorsítás lehetőségét is"
Bullshit. A hangok hardveres gyorsításának lehetőségét a Microsoft sosem tüntette el, csak ahhoz az egyik API-t, a DirectSound-t. Az OpenAL továbbra is megmaradt és működött, Vista előtt, Vistán, és Vista óta is. Az, hogy egyedül a Creative implementálta a hardveres gyorsítást OpenAL-re, nem a Microsoft hibája. De a lényeg, hogy Vistán is volt és azóta is van hardveresen gyorsított hangkimenet, méghozzá standard és jól ismert API-val, csak a legtöbb gyártó nem vette a fáradtságot, hogy kihasználja.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Redmi Note 11 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- XTRFY M8 WIRELESS Egér Garancia: 2026.02.08
- Samsung Galaxy Watch 6 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- ThinkPad P1 Gen4 27% 16" 4K IPS érintő i7-11850H T1200 32GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Acer Gaming (i5 8.th, 8 GB , 256 GB, 1050, 17.3 FHD) notebook! AkciÓ!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs