- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Speciális Gaudi 3-akat kap Kína
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Amazon Kindle
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
F1 24 - Íme a végső gépigény
gp Akik a Champions Editiont vásárolták meg azok már játszhatnak a programmal.
-
Poco M6 Plus néven újrázhat a Redmi Note 13R
ma A telefon feltűnt a HyperOS által támogatott készülékek listáján és a TÜV Rheinland is adott neki engedélyt.
-
Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
it Hamarosan sokkal szigorúbb szabályozás alá esik az EU-ban a Telegram, mivel egyre több a helyi felhasználója.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Meteorhead
aktív tag
Hát ez valóban elég vérszegény.
-
BiP
nagyúr
Vicces a borítókép. Mintha valami régi PC magazin lett volna lefényképezve.
Aztán elkövettem azt a hibát, hogy belenéztem a videóba. Ez tényleg vérszegény. Egy rendes grafikust/tervezőt felvehetnének ilyenkor.
-
GodGamer5
addikt
-
ricsip
addikt
Mondjuk úgy 25 év 3dmark után izgat még valakit egy +1 új videókártya bencsmark program? Mikor a játékokra a drájverekben már évek óta egyedi profilok vannak. Azaz egy sokadik bencsmark program (ami egyelőre még csak épp megjelent, nem is etalon kategória) alatti fps kinek fog számítani bármit is, van-e bármilyen más játékra lefordítható értelmezése?
[ Szerkesztve ]
-
-
BiP
nagyúr
Szerintem a 3DMark is ezért ment el a Feature tesztek irányába.
Mert a benchmark ma már úgyis azon múlik, milyen engine van alatta, hogyan vannak benne súlyozva a feature-ök.
És sajnos az új tesztprogramok nem is igazán látványosak. A régi 3DMarkok még szépek voltak, izzadtak a kurrens hardverek is alatta. A mai meg olyan meh.De szerencsére sok játékban van saját benchmark rész, az úgyis többet mond, és úgyis látványosabb.
Én leginkább már az Unreal 5-ből várnék valami látványos executable techdemot vagy benchmarkot.(akár a már bemutatott PS5-ös techdemo PC változatát)
Az elég sokatmondó lesz a közeljövő játékait tekintve úgyis. -
zebra_hun
addikt
Szerintem meg minden BM jó, de az a legjobb, amikor egy játéknak van saját BM-ja.
Ez ronda mint a fene, de számol, terhel, tehát a dolgát teszi.Ha már Bencmark, a Forza 5 nvidia 3080-al extrém grafikán 110-120 fps. Van is beépített BM, és ezzel kapcsolatban kérnék segítséget.
Amd sam csodát művel. Nvidia rebar semmit, mivel unsupported. Itt egy video, amivel rá lehet az nvidiásoknak erőltetni a rebar-t.Sosem használtam az Inspectort, kínai az egész, de a csókának sikerült. Ha nincs is olyan jó mint az amd, de a semminél jobb.
Nekem olyan sorok sincsenek az inspectorban. Valaki le tudná írni? Elvileg nem csak Forzásoknak jó, egy rakat más gémeket is megdob.
Köszi, üdv., z -
Busterftw
veterán
Nincs a Radeonoknal 1.1 feletti szint.
A GodFallban egy AMD specifikus API fut ami DXR 1.1-re epul, viszont nem szabvanyos megoldas.
Plusz itt csak az arnyekolas van szamolva, ami a legkevesbe megterhelo folyamat.
Itt csupan annyi tortent, hogy az AMD szponzoralt cimben felelegesen messze szamoltattak az arnyekokat, hogy az Nvidia fusson ki a vrambol.Egy Control/Metro/Cyberpunk-ban sokkal tobb es komplexebb RT van.
"In terms of Ray Tracing, generally speaking, this game is very light on its Ray Tracing demand compared to other games. It uses a lesser implementation of Ray Tracing compared to some games." -
PuMbA
titán
[link] Radeonok RT teljesítménye harmatgyenge, akármelyik játékban hasonlítod össze, de hát mit is vár az ember? Első generációs RT kártyájuk, míg az NVIDIA a második generációnál jár, ahol ráadásul párhuzamosan futhat a shading és az RT számítás a terjedelmes dedikált egységek miatt, míg AMD-nél csak egymás után. Konzolokon a Cyberpunk 2077 RT effektjei közelében sincsenek, amit akár egy alsó kategóriás RTX3050-nel PC-n megkaphatsz.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Ez a teszt egyébként megint nem mintázza a valóságot, tehát haszontalan, mint a tesztprogramok 100%-a. Netes mérésekből látszik, hogy az RX6600 és az RTX3050 ugyanakkora teljesítményt pumpál ki RT alatt, több játékban összehasonlítva. Amit az RX6600 nyer raszterban azt elveszíti RT-ben, mert AMD-n -40-50%-ot csökken a teljesítmény, viszont NVIDIA-n csak 20-25%-ot.
[ Szerkesztve ]
-
zebra_hun
addikt
Szerintem a tesztprogramok 100%-a teljesen jó. Ebben AMD vesztes, ennyi. Való életben meg amiket én használok, nVidia a vesztes. Battlefield RT nélkül eszméletlen AMD előny.
Forza 5 hihetetlen AMD előny, RT-vel is. Sam teszi a dolgát rendesen.
Az, hogy ebben a kimondottan RT tesztben épp nVidia a nyerő, nem jelent semmit. Inkább segíts megoldani az nVidia dolgot
Amiket én kérdezek, azt sosem válaszolja senki. Én azért Benchelek zöld oldalon, mert az van. Nem tervezek további pénzeket az ablakon kidobni, marad ez. Ezt meg már muszáj volt választani, mivel GSync chippes monitorom van, nem egy ratyi Gsync kompatibilis. Ezt én úgy hívom, hogy nVidia csapda. Mindegyik oldal igen jól sikerült, AMD picit erősebb. Mindegyik drága, nem éri meg az árát...
Én nem állok semelyik oldal mellett, viszont Benchmarkokat szeretem, ez van, ezzel fogom csinálni, mással nem tudom -
-
GodGamer5
addikt
Pont ezért írtam, hogy ezzel az AMD specifikus, igaz nem szabványos megoldással gyorsabb lenne az RT Radeonokon is. Ezért nem értem, hogy alapvetően a szponzorált címek sem használják. Így lehetne dinamikus Lod az AMD-s játékokban. A konzolos Spider Man-ben is ezt használják, ezért van ilyen messzire számolva az RT-s tükröződés, mert nem kötik a DXR 1.1 limitációi.
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
PuMbA
titán
válasz GodGamer5 #15 üzenetére
Igen, a konzolos Spider-man az az állatorvosi lovak közül az egyik, ugyanis az Insomniac Games fejleszti meg ugye ott a Ratchet and Clank, ahol nagyon jó az RT, viszont ezek sok pénzzel és nagy, exkluzív tudással rendelkező PlayStation közeli stúdiók, ráadásul a PlayStation API-ja sokkal jobb, mint bármilyen PC-s API a fix hardver miatt. PC-n erre ne számíts, de konzolos multiplatform játékoknál is a konzolos RT annyiban fog kimerülni, mint a Cyberpunk 2077, hogy RT árnyék és ennyi, ami sajnos minimális látványbeli különbséget jelent. Én meg PC-n bekapcsolom az RT árnyék helyett az RT megvilágítást és tükröződést és a konzol látványát könnyen túllépem. (Egyébként Cyberpunkban én RTX3050-nel látom az üvegen a 1-2km-re lévő távoli felhőkarcolók tükröződését is, szóval ez nem konzol exkluzív fícsör)
[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
veterán
válasz GodGamer5 #15 üzenetére
Az AMD-nek nincs annyi loveja, hogy tobb "AAA" cimet szponzoraljon igy.
Az Nvidia uralja az AIB piac 75-82%-at negyedevtol fuggoen, a fejlesztok hulyek lennenek nem tamogatni rendesen a nagyobb piaci szereplo kartyait.
Ez a Godfall egy AMD-s techdemo volt max, semmi mas, keves es gyenge RT-vel. -
PuMbA
titán
válasz Busterftw #17 üzenetére
Nem is a lóvé, egyszerűen csak az AMD hátrányban van, mert az NV hamarabb kezdte Jelenleg nem teljesen a DXR 1.1 limitációi a baj, hiszen Cyberpunkban, ha minden RT dolgot bekapcsolsz, akkor olyan látványt kapsz, ami konzolon exkluzív címekben sincs, hiába van ott megkötésektől mentesebb programozási környezet. A következő VGA generációban meg a konzol RT teljesítménye földbe lesz döngölve, mert megint lesz egy minimum 2x-es teljesítmény ugrás, amit semmilyen konzol nem fog tudni hozni, semmilyen körülmények között.
[ Szerkesztve ]
-
GodGamer5
addikt
A DXR 1.0 meg az 1.1 is erőforrásigényes és memóriapazarló. Ezért pár méterig van csak RT a jelenlegi PC-s játékokban. Úgyhogy eléggé limitál az 1.1 is. Erre írta anno Abu, hogy ezért választották a konzolok is a szabadon programozható nagyrészt fixfunkciós egységektől mentes Rt-t, csak ehhez PC-n Radeon Rays kell és nem fut Nvidián, mert ők amúgy is más irányba fejlesztettek. Ezért kéne szabványba foglalni, csak ez az Nvidiának sajnos nem érdeke. Így pedig marad Radeonon a sok esetben hullagyenge RT teljesítmény.
A Cyberpunkban az meg, hogy tükröződik a 2km-re lévő épület az nem egy kategória, mint a konzolos Spider Man, ahol nem SSR trükközés van, hanem valós RT, dinamikus LOD-al."Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
PuMbA
titán
válasz GodGamer5 #19 üzenetére
"A Cyberpunkban az meg, hogy tükröződik a 2km-re lévő épület az nem egy kategória, mint a konzolos Spider Man, ahol nem SSR trükközés van, hanem valós RT, dinamikus LOD-al."
De, egy kategória. SSR biztos nincs, mert az SSR képtelen olyan reflekciót megjeleníteni, ami nincs benne az általad látott képbe RT tükröződésekkel nyomom, ha nem figyelted volna az előző írásom, tehát úgy látom a felhőkarcolót a képen, hogy az teljesen a hátam mögött van, de ha nem hiszed örömmel csinálok róla képet.
[ Szerkesztve ]
-
zebra_hun
addikt
Tetszik egyre jobban az RT. Én BfV alatt nem használtam, mivel nagy hátrányt ad egy lövöldében. Most elhagytam a Bf-et, Forza 5-öt játszom, a motorháztetős nézetben nagyon jó a tükröződés. Azt viszont nem figyeltem, hogy ha az objekt nincs a látótérben, vajon a tükröződésben megjelenik e. Meg fogom nézni. Itt nem számítanak a ms-ok, nyugodtan mehet a max grafika, RT miatt nagyon szép.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Godfall a Radeonokon egy nem szabványos kódot használ. Az arra való, hogy csökkentse a VRAM terhelését.
#10 Busterftw : Igazából az csak egy kiegészítés a Godfallban. Nem egy teljesen külön API, hanem egy interoperabilitás a Radeon Rays 4.0 felé. Azért van szükség rá a Godfallban, mert nagyon-nagyon messzire számolja az RT árnyékokat, és ezért nagyon memóriazabáló lett az RT effekt. Viszont dinamikus LOD-dal ezen tudnak javítani, csak a dinamikus LOD-ot a szabvány még nem támogatja. A legtöbb mai játék nem számol ám annyira távolra sugárkövetést, mint a Godfall.
#19 GodGamer5 : Traversal shadert az NV is tud támogatni. Ez a szabványos módszere annak, amit az AMD csinál specifikus kódként. Ez az újítás nem igényel a mai hardverekbe új részegységet. A Microsoft már dolgozik rajta egy ideje.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért nem engedi bizonyos játékokra az NVIDIA a ReBAR támogatást, mert hibákat generál. Vagy grafikait, vagy stabilitásit, vagy akadozni kezd helyenként a játék. Az AMD-nek ezzel sokkal egyszerűbb dolga van, mert olyan mikrokódot ír a CPU-hoz, ami ideális a saját SAM funkciójukhoz, de ezt az NVIDIA nem tudja megtenni, mert nem ők gyártják a Ryzen CPU-t, és igazából az Intel sem teszi meg nekik a Core-okra. Szóval ezzel az NV nem tud mit kezdeni, mert csak a GPU oldalát uralják a dolgoknak, de a ReBAR inkább platformfunkció, és nem elég csak egy drivert írni hozzá. Ezért van az, hogy az AMD új CPU mikrokódot is kiadott, amikor bejelentették a SAM-et. A kettő együtt működik, csak driverből nem lehet sokat tenni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
zebra_hun
addikt
Ettől függetlenül azért kipróbálnám, hogy milyen lehet ezzel az "erőltetett" Rebar-ral a FH5.
Egyébként a videokártya varázsol, itt PH-n teszteltük, Intel proci/AMD kártya mellett is brutális a belső BM.
Sam off:
[link]
Sam on:
[link]
Én az nVidia kártyámmal semmire nem megyek a Rebar-ral, 112 FPS on és off is.Egyébként nagyfokú hülyeség letenni a voksot bármely oldal vagy szín mellett, olvasom sokszor itt, hogy egyik, másik emberke szinte erőlteti, hogy így a vörösök, úgy a zöldek... stb.
FH5-ben, ahogy mindenhol, látszik a valóság, azt kell venni, ami a tulajnak jobban tetszik. Egyikre sem lehet azt mondani, hogy ez sz@r, vagy az hú de jó.
Annyira felesleges viták szoktak lenni.
Ebben a Basemark-ban pont az nVidia a nyerő. Amúgy szinte sehol máshol.
Én pl két játékot játszom, amiben az AMD dominál, és nVidia kártyával, de soha nem köpködtem rá. Félre ne értsd, ez most nem neked megy, csak már sokhelyen látni, hogy viták alakulnak ki elfogultságból.
Egyébként drága sz@r mindegyikUi.:
Az Inspectorra ha tudnál egy rövid leírást adni, nagyon megköszönném
Bárkinek.[ Szerkesztve ]
-
ETOM
addikt
Mindjárt megpróbálom beállítani ez alapján FH5 rebart.
[link] erre akart válasz lenni
[ Szerkesztve ]
-
ETOM
addikt
válasz zebra_hun #29 üzenetére
Szóval sikerült működésre bírni. Rebar bekapcsolását nem írom le bios stb. ez gondolom oké.
[link] ez az inspector kell
Erre a kis ikonra rákell kattintani akkor bejönnek "unkown" részen a beállítandó értékek. [kép] Szerintem te is ezt hagytad ki mert videóba én se láttam.Azért hozott egy keveset délután még tesztelem nincs e gond vele.
[ Szerkesztve ]
-
zebra_hun
addikt
Szép napot!
Most van itt az igazi köszönet ideje.
Ha nem is olyan nagy "ingyen boost" a Rebar, mint az AMD Sam, de ez is hoz azért a konyhára. Hibát nem vettem észre, de sokat még nem teszteltem.
Rebar ami semmit nem ér:
Ugyanez az erőltetett Rebar-ral:
Ugyanazokkal a beállításokkal természetesen:
(CPU: 10/20 x 5000MHz, VGA: 2205MHz)Köszönöm még egyszer a segítséged, Battlefield 5 is van a listában, azt is majd kipróbálom, hátha dob rajta vmit.
Szép napot!
Üdv., z
-
Qtya123
őstag
válasz zebra_hun #13 üzenetére
"GSync chippes monitorom van, nem egy ratyi Gsync kompatibilis. Ezt én úgy hívom, hogy nVidia csapda"
Fú nekem a gsync chippel nagyon nem volt szerencsém. 2 monitor is úgy repült a háztól, hogy csak na. Van egy hibája a chipnek, ami miatt el tud kicsit tolódni a kép: [link]
Egész gyakori hiba, nv külföldi fórumon sokan jelezték. Nv válasza, hogy bug a chipben, ez van...165 Hz-re húzva a monitorokat ritkán jött elő, de 144 Hz esetén rendszeresen. Viszont 165 Hz esetén rosszabb pixel válaszidő volt és így némi overshoot.
Na mondom akkor ez elvi kérdés prémium felárért prémium probléma is jár, kösz, de kösz nem. Ment mellé egy adaptív sync monitor, hogy rosszabb-e bármiben. Nem volt az, így gsync chip többet nekem nem kell. Semmi előnyét nem látom. Az nem előny, hogy 48 Fps alatt is tartja a syncet, míg a másik nem. Hiszen 48 Fps alatt úgysem játszom. Ott már nem a tearing a bajom, hanem maga a diavetítés.[ Szerkesztve ]
-
zebra_hun
addikt
Én ilyen hibát nem tapasztaltam szerencsémre. Rosszat nem tudok rá mondani, most a FH5-nél meg jól jön a gsync. Sajnos nincs 144 vagy 165 fix fps. Ellenben ez egy szívás, egy 6900xt-t kipróbáltam volna. Nyers erőben többet ad, mint egy 3080. Mindegy, elégedetlen nem vagyok, eszméletlen sima és szép extrém beállításokkal. Kár, hogy két külön rendszer/szabvány van, ide oda ugrálni nem ajánlott.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen autót vegyek?
- Mobilinternet
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Ingatlanos topic!
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen