Hirdetés
-
Mozgásban a Kill Knight
gp A mai nap folyamán érkezik egy kipróbálható demó PC-re, így megnézhetjük végre hogy fest élőben a játék.
-
Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
it A jelentések szerint Donald Trump azt fontolgatja, hogy politikai tanácsadót csinál Elon Muskból, amennyiben megnyeri a novemberi választást.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gondwana
addikt
Na, ebből tépjen lapot a faszagyerek és hajtogasson belőle repülőt!
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
buherton
őstag
Inkább szétszedi és eladja a színesfémet belőle.
Tökéletesen felesleges a modern technika a tantermekben. Semmilyen jó tapasztalatom sincs, se az elektronikus naplóval (anno szakközépben), se a projektoros tanítással. Pénz kidobás az egész... Tanítani csak és kizárólag hagyományos eszközökkel lehet.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Na ezt azért megcáfolnám.
Lévén hogy én is beletartozom abba a szegmensben ahová szánják ezt, elkell néha az ilyen. (De nem ez) Rettenetesen kellemetlen az, ha a nap felére már olyannyira fáj a kéz a sok jegyzeteléstől hogy az már kényelmetlen. Ez sokszor ahhoz vezet, hogy a diák fájdalomra hivatkozva nem fog írni. Ilyenkor jobb egy netbook, amire rátesznek egy Win7 Enterprise-ot, a játékokat és a Wifit letiltják és onnantól kedve nincs mese.Ezért tartanám jobb ötletnek ha egy ilyen célra az Asus EEE PC X101-et használnák. Olcsó, könnyű és a MeeGo miatt nincsenek beépített játékok, ami miatt mással foglalkozna.
All→M8
-
buherton
őstag
válasz callmeakos #3 üzenetére
Úgy sem arra használnák amire kell...
Nagyon sok területen pl. matekon hogyan rajzolsz, vagy írsz fel, egy komolyabb egyenletet? Akkor a speciális területeket nem is említem. Képtelenség olyan gyorsan kattintgatni (még egyenlet szerkesztővel is csak a pöcsölés megy, pedig tudom hogy mi hol van). Nem beszélve arról, hogy nem lesznek meg a kéz mozdulatok, hogy hogyan kell a körzőt és a vonalzókat kezelni, és szabad kézzel rajzolni.
Előző félévben én is benne voltam nyakig az ilyenekben. Hatékonyan kell jegyzetelni . Nagyon sok füzet telt meg és a papírboltban is tízesével vettem a betéteket. Volt olyan hogy reggel 9-től este 9-ig bent voltam, aminek nagy része előadás volt.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
válasz callmeakos #3 üzenetére
Hogyne, hiszen billentyűzeten sokkal könnyebb ábrákat és komplex képleteket bevinni.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Én most fejeztem be a középiskolát, és a matekon, éneken, kémia, fizikán kívül bárhol el tudnám képzelni
De azért magyar illetve történelem órán ahol masszívan kell jegyzetelni ott jól jöhet.
Ezért is jó az X101. Olcsó (nem nagy tragédia ha 1-2éve belül tönkremegy) a MeeGo korlátolt lehetőségei miatt nem tud a gyerek annyi mindent csinálni (lévén ha ki van lőve a net, azon kívül csak jegyzetelésre jó az eszköz)All→M8
-
T. Almeida
senior tag
válasz callmeakos #3 üzenetére
> Ez sokszor ahhoz vezet, hogy a diák fájdalomra hivatkozva nem fog írni.
Hát ez LOOOL, ilyet még nem hallottam... Nem akarásnak nyögés a vége? Jöhetnék olyan közhellyel, hogy "a mi időnkben", de nem teszem.
Teljesen egyetértek azzal, hogy rendesen tanítani csak hagyományos eszközökkel lehet (itt azt értem, hogy a diákoknak átadni a tudást, nem csak ledarálni az anyagot oszt jóvan).
A számítógép, telefon nem órára való.Egyébként nem rossz kis gép, nagyon bejön, de kivácsni vagyok, hogy nálunk mennyibe kerül.
-
stifi
senior tag
1,78kg, mint a t420si
csak az más kategória, gyerek kezébe nem valóNincs időm kedvesnek lenni!
-
válasz T. Almeida #7 üzenetére
Ne aggódj, a mai fiatalság úgy 60%a masszívan lesz*rja hogy a tanár mit mond. Ha neki fáj a keze és nem akar írni akkor nem is fog. Itt már nem hat az a módszer hogy leviszi a gyereket az igazgatóhoz, vagy hogy beír egy 1est órai munkára, netalántán intőt kap. És ez a helyzet csak rosszabb ha a tanárnak egy fikarcnyi tekintélye sincs.
All→M8
-
buherton
őstag
válasz callmeakos #6 üzenetére
Most csak törire meg magyarra mi a fenének? A tanulók az elmúlt pár száz évben is kibírták, sőt majdhogy nem a felsősök többet tudtak mint te vagy én... Tatám mesélte, hogy anno érettségin a verseket is fejből kellett írni, nem volt semmilyen segédeszköz sem. Ma meg már sírnak, mert hogy nem tudnak két számjegyű kivonást elvégezni fejben érettségi előtt!!! Szánalmas az egész oktatási rendszer, és csak még jobban tönkre vágják. Ötödik osztályban már másodfokú egyenletezni kellene csinálniuk, nem pedig még a szorzást meg az osztást tanulniuk.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
válasz callmeakos #6 üzenetére
"matekon, éneken, kémia, fizikán kívül bárhol el tudnám képzelni"
Aha, és hány tárgy marad? ha már ennyire erőltetni akarjuk a gépeket, akkor max a tablet jöhet szóba érintő-ceruzával.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
stifi
senior tag
válasz callmeakos #3 üzenetére
évezredeken át senki nem panaszkodott kézfájásra, ne legyünk már ennyire modernek hogy már írni is derogál a fiatalságnak.. ha még az lenne, hogy a tanulás így hatékonyabb, többet lehet belőle csinálni stb, azt mondanám OK, de a kézírás nem csupán fárasztó (lol már...), fejleszti a készségeidet, megtanít figyelni, helyesen írni (a word nem tanít semmire), a rajzolás/jegyzetelés segítségével megtanít hatékonyan gondolkodni stb..
lassan ott tartunk, hogy be se akarunk járni előadásra, letöltjük mp3-ban nem? vagy már itt tartunk? én néhány éve végeztem a fősulin, én még jegyzeteltem, max azzal spóroltam hogy nem jártam be / nem tanultam meg csak ami fontos volt -> mégis sikerült levizsgáznom mindenből (persze kettesre, 'szt?)
ha a gyerekem nem fog tudni helyesen írni, vagy 2 értelmes mondatot kinyögni ezeknek a modern hiper szuper dolgoknak köszönhetően, tarkónvágom egy ilyen netbookkal!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Akkor innentől kezdve mi értelme ennek az iskolai net/notebookozásnak?
Itthon körülbelül sincs nagy létjogosultsága, ha még az infó órára sem engedik meg hogy a saját (átlagban gyorsabb) gépeddel dolgozz.(#11) lezso6 Akkor inkább a füzet. Olcsóbb és kevésbé fáj ha megdobnak vele
(#12) stifi Ez az egész modern dolog arra is játszik, hogy "Kinek van menőbb cucca" Azt nem mondom hogy teljesen ki kell zárni a hagyományos módszereket (egyrészt a technika nem tart ott, másrészt a Magyar Oktatási rendszer sincs erre felkészülve) csak annyit, hogy néha jól jön. Ezt nem azt jelenti hogy mindig és állandóan
[ Szerkesztve ]
All→M8
-
buherton
őstag
válasz callmeakos #13 üzenetére
Semmi, otthon netbookozzon meg notebookozzon.
Az info az más tészta. Ott elég evidens hogy kell a normális gép, ami nem igazán valósul meg még a jobb iskolában sem mindig. (Anno általánosban a másik iskola termét használtuk, és az volt az ász aki az egyetlen színes monitor előtt ülhetett, és óra végén mariózhatott .)
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
dabadab
titán
válasz callmeakos #3 üzenetére
Ha annyit jegyzetelsz, hogy megfajdul a kezed, akkor ott valaki (de a tanar biztosan), valamit nagyon rosszul csinal.
Az u.n. konyvnyomtatas feltalalasa ota nincs szukseg arra, hogy tollbamondassal sokszorositsunk, a tananyag "erdemi" resze ott a konyvben. Az ora meg arra valo, hogy a tanar elmagyarazza az anyagot, ugy meg nagyon nem lehet magyarazni, ha a diakok egesz oran csak irnak, ahelyett, hogy figyelnenek.Egyebkent meg nem latok a modern cuccokban semmi ordogit, ami miatt ne lehetne oket hatekonyan hasznalni az oktatasban, a problema inkabb ott van, hogy a tanarok nem igazan tudjak ezt megoldani.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
todie
tag
akkor az x121e kapott egy gumikédert, bessüllyesztették 2 mm-t a csatikat (mondjuk el nem tudom képzelni mi a túró tudna amúgy beleakadni...) elvettek 2gb memoriát és a 350 helyett 500-as vinyó került bele és felnyomták az árat 100 dollárral.
ja hogy a vinyó ára ment fel duplájára, akkor nem is rossz -
macilaci78
nagyúr
Azért fáj a keze, mert nincs edzésben. Lesz szíves szorgalmasan jegyzetelni.
Én magyaron, történelmen is össze-vissza rajzolgattam, nyilazgattam az összefüggéseket például, ilyen-olyan jelöléseket használtam például a matematikából, amelyeket nehéz lenne számítógépen bevinni.Szerintem maradjon meg a hagyományos tanítási módszer, a tankönyveket pedig e-book formájában adják ki! Irdatlan mennyiségű papír-t meg lehetne így spórolni. Egy e-book reader felső tagozattól érettségiig elég lenne a nebulónak, az 8 év, kötelező olvasmányok, tankönyvek mind-mind ráférnének egy 8 gigás kártyára. Egyetemre meg lehetne egy újabb (merthát eltelt 8 év), modernebb eszköz, színes kijelző, nagyobb felbontás, több tárhely, stb, ami mondjuk már egy anatómia atlasznak is elég, stb.
Nem, inkább csináljuk a 100k-s dolgokat, amik sokkal többet tudnak, mint elég (500GB HDD???), untig alkalmasak a figyelem elterelésére (Word, jó nagy betűméret, hogy a 3 sorral arrébb lévő gyerekkel is lehessen levelezni, puskázni), mert azt hiszik, Ámerikániábanben erre van igény.
Mindemellett örülök ennek az eszköznek. Szebb színben, kijelzővel akár jöhetne is. Nem félteném annyira, hogy karcolódik, kopik. Bírják a zsanérok, a kijelzőt nem töröm pókhálósra, letehetem a buszon a táskámat a földre, stb, de mégsem kell megfizetnem az ilyen-olyan szabványok árait.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
lujó55
őstag
13-14" környékén matt megjelenítővel király cucc volna!
Mindegy, majd amikor az iskolák 5 év után elkezdik leselejtezni 5000-ért lesz minden bontóban egy pár darab. -
buherton
őstag
Olyan szerencsétlen tankönyvek vannak/voltak, hogy a töri tanár kénytelen volt lediktálni. Igaz hogy ebből állt ki az óra, de a tanár normális volt és néha-néha tartott szünetet, amikor érdekességeket mesélt. Nem beszélve arról, hogy amit lediktált, azt kérte tz-n és érettségin is . Így tételt sem kellett kidolgozni.
Nem is az ördögi dolgok miatt nem szeretem, hanem lehet hogy azért amit írsz. Az egyetem alatt a sok-sok projektoros tanár közül egynek az óráján nem akartam elaludni az első tíz percben, de az am olyan jó volt, hogy kétszer is végig hallgattam (no nem önszántamból , de előadásokról direkt nem lógtam el). Pedig nem lehetett arra fogni hogy rossz az anyag, hanem az hogy rossz az előadás mód projektorral.
Azok az előadások ahol a táblán folyt a tanítás alig emlékszem olyanra amin az elalvás határára csúszott le a színvonal.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
A probléma állandóan ott van hogy mindig felmerül az ominózus papírhiány illetve a fénymásoló havonta történő elromlása. Ergó csóró az iskola és ezt a diákok fizetik meg néha....
Ja és persze a tanár általában jobbnak látja a tankönyv totál mellőzését, inkább a saját füzetkéjéből íratja le a dolgokat. Középiskolában 4 éve keresztül totálisan mellőztük mind a magyar (irodalom/nyelvtan) könyveket, mind a történelem könyveket. Lehet nekem ezért fájt sokat a kezem. Volt hogy például a Jónás Attila érettségi tétel masszívan volt 8-10 oldal amit a napi 3 magyar órába belekellet sűríteni ahelyett, hogy a könyvben aláhúztuk volna a lényeget[ Szerkesztve ]
All→M8
-
qfm
senior tag
Teljesen feleslegesnek érzem az ilyet diákoknak. Remélem soha nem jut el hozzánk, különben már most látom hogy kik fognak ilyet kapni támogatásból, a mi pénzünkből..
-
mokus1
addikt
Szerinted most száz vagy kétszáz évvel korábban van?! Elmondom 2011-et írunk ahol olyan termékek, lehetőségek vannak a technikában amivel könnyebben, egyszerűbben lehet elvégezni nagyon sok mindent.Ha megtartják a határokat nagyon sok mindent sokkal könnyebben letudsz jegyzetelni noteszon mint füzetbe ráadásul visszatudod olvasni fáradtan is mit is akartál leírni... Kit érdekel mi volt száz éve?? Remélem Te még mártogatod a tolladat mert 150 éve úgy írtak és megoldották.
-
buherton
őstag
Azért majd annyit elvárok a gyerekemtől, hogy tudjon majd írni rendesen, és olvasni folyóírást. Na meg persze számológép nélkül is tudjon számolni, de lehet hogy csak nekem nagyok az elvárásaim .
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Borote
addikt
Nahát, és ennek mi értelme van? én ezt hívom erőforrás pazarlásnak és a kreativitás gyilkosságának. (Na, nem minden Neked szól, bocsi )
Világ életemben rühelltem az olyan órákat, ahol jegyzetelni kell (sok kapkodás miatt olyan ótvar a kézírásom, hogy az csak na ). Most harmadéves egyetemista vagyok, nagyjából 2 éve hagytam abba a jegyzetelést.
Ha valaki jól szeretne tanítani (figyelem, kedves tanárok!), akkor készítsen jegyzetet a tanár, ossza ki (így van miből tanulni), és tartson érdekes órát - projektorral, vagy anélkül, de érdekes legyen! Tudok példát is mondani, ha kíváncsiak vagytok (bár aláírom, néhány tantárgy esetében ez nem kivitelezhető, pl a matematika pont ilyen, de ott nem is a jegyzetelésen van a hangsúly - világ életemben szerettem is )Mondandóm: amit csak pusztán leírni kell, azt megkaphatják a diákok nyomtatva is, nem kell arra kényszeríteni őket, hogy körmöljenek. Gondolkozásra kell sarkallni, kisiskolás kortól kezdve!
u.i.: volt osztályfőnökömmel beszéltem, most harmadik (tán már negyedikes) osztálya van, akiket kb elsőtől kezdve elektronikus táblával tanít. Első, kísérleti osztálya, és a gyerekek imádják. Belejött, hogy kell vele tanítani, és a gyerekeknek is fenntartják az érdeklődését.
-
qfm
senior tag
A pártolók nagy része, valószínűleg diák. Már az is sok, amit most telefonnal művelnek órán sokan, hát még ha laptopot is kapnának a kezükbe.. Ha mindenáron gép kell, kapjanak egy konzolt, ami központi serverről fut, és távoli kliensként figyelik hogy ki mit csinál.
Borote, az elektronikus tábla más dolog, azzal még nem adsz semmi eszközt a diák kezébe. Amúgy valóban tud érdekes lenni.
[ Szerkesztve ]
-
Borote
addikt
Jogos, elsiklottam azon tény felett, hogy főleg arról van szó, hogy milyen eszköz van a diáknál
stifi: nálam más egy picit a helyzet az általános iskola + gimnázium diktálásrengetegei inkább bántották a kézírásom - a folyamatos gyorsulás miatt a végére nagyjából olvashatatlanul írtam. Ezért is hagytam abba egyetemen - sosem olvastam el a saját jegyzeteimet
(Mondjuk ahova én járok, oda rengeteg anyag érhető el könyvben illetve elektronikus jegyzetek formájában, Alleluja! ) -
banhammer
veterán
Csinos kis gép.
\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/
-
dabadab
titán
"Olyan szerencsétlen tankönyvek vannak/voltak, hogy a töri tanár kénytelen volt lediktálni."
Ez 2011-ben nem lehet indok: iskola weboldala, pdf, meg van oldva (mondjuk tizenot evvel ezelott meg az volt a mukodo megoldas, hogy a jegyzetbol egy peldany az iskolai konyvtarba, aztan azt lehet fenymasolni). Amennyit le lehet diktalni, az a mennyiseg nem tud olyan nagy lenni, hogy a nyomtatas barmi problemat okozzon.
Az irasvetitos eloadasnal meg sokan abba a hibaba esnek, hogy a foliakat olvassak fel, az tenyleg nem tul jo. Annak idejen viszont Kutor Laszlo irasvetitos eloadasain nem akartam elaludni (fizikan viszont igen, pedig az tablan zajlott).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
macilaci78
nagyúr
Az interaktív tábla teljesen más. De egy projektorral/írásvetítővel kivetített szöveg mellé amikor a dékán bebújik az asztalra rakott táskája mögé és hangsúlyoktól, tagolásoktól mentesen felolvassa a gazdaságtörténelem kurzus anyagát, az nonszen a GTK-n.
Erőforrás-pazarlás: Egyszer apámra vártam még gimis koromban, nem is volt mobiltelefon divatban akkoriban még, neki volt egy cégese. A suli mellőli fülkéből felhívtam fatert, merre kolbászol? És le lettem cseszve, hogy a telefonszámát tudom fejből, de a töri évszámokat nem. Szerinted melyik bír nagyobb hasznossággal? A másik véglet, hogy nemes egyszerűséggel az mai töri tananyag egyetlen évszámot követel meg az ókorból és az sem a kort lezáró évszám. Semmit nem kell tudni a kölöknek, azt sem kell csípőből vágni, melyik kort melyik tankönyvben találja.
Töritanárom jegyezte meg, hogy nem tanultam meg kézzel írni.
És a helyesírás: én a gépírást szakdolgozatokon tanultam meg, ezért írok nyelvhelyesen, ezt szoktam meg. Azok a surmók, akik a faszbukkon, chaten nevelkednek, szerinte mit fognak kínlódni egy szakmai önéletrajzzal szakközépiskola után? Nem elgépelésekről beszélek, hanem sújos hejessirasí hibákrol!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
VaniliásRönk
nagyúr
Irasjelek, nagybetuk a mondat elejen...
#23 mokus1: A keziras es a helyes beszed szerepet azert nem kene elbagatelizalni a keszsegfejlesztesben.
#10 buherton: Azt sem kellene elfelejteni, hogy oregapainknak azert lenyegesen kevesebbet kellett alaposabban megtanulnia. Plane azt ereztem bicskanyitogatonak, amikor az egyetemen olyan kriptaszokevenyek ostoroztak a lusta hallgatokat, akiknek feleannyit sem kellett elsajatitaniuk anno, mint amennyit nekunk kellett.
#30 dabadab: Irasvetitest nekem ne is emlegess. Imadtam, amikor az eloado vetitett valamit, irt valamit a tablara, meg kozben beszelt valamirol, aztan elvaras volt, hogy te mindezt lejegyzeteld, mert a kivetitett anyag nem volt hozzaferheto, de a jegyzetben sem volt benne, ha volt egyaltalan hivatalos jegyzet.
[ Szerkesztve ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
dabadab
titán
válasz macilaci78 #31 üzenetére
"A másik véglet, hogy nemes egyszerűséggel az mai töri tananyag egyetlen évszámot követel meg az ókorból"
Ezt egyreszt nem igazan hiszem el, masreszt meg tenyleg tok mindegy.
A tortenelemnek a folyamatokra, a mechanizmusokra kellene osszpontositani, ezt viszont nem teszi. Az en idomben eloadott evszamorgia abszolut nulla hasznossaggal birt.DRM is theft
-
válasz callmeakos #20 üzenetére
Szerintem lehet máshol is fénymásolni nem csak a suliban, sőt lehet kint olcsóbb is, legalábbis én anno így voltam vele.
Más tankönyv? Elvileg a tanárnak kéne kiválasztania, hogy melyik könyvből tanultok.
Amúgy ki az a Jónás Attila?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
qfm
senior tag
válasz VaniliásRönk #32 üzenetére
Az iskola hozzáállása tananyag terén megint más kérdés. Én egy alapvetően kemény középiskolába jártam, ahol azt vallották, hogy a rosszabb jegyet fogod kapni ha nem bizonyítasz, de később hálás leszel érte. Sok későbbi évfolyamtársam pedig gyengébb iskolából, vagy faluról jött, ahol az a mentalitás, hogy minél jobb jegyet adunk a hülyéknek is, hogy bejusson. Ki is bukott első félévbe, hogy ki az akik ilyen helyekről jöttek. (persze felmerül a kérdés, hogy valószínűleg ők se tudtak róla hogy hülyék hozzá, mert akkor könnyebb szakra mentek volna)
-
macilaci78
nagyúr
Tavaly végzett tanár ismerősöm mondta.
És nehéz logikát, összefüggéseket tenni olyasmibe, amiben ilyen kevés tárgyilagos infó van, egyszerűen elveszik az időbeliség, az arányok. példa: ipari forradalom okozta lendületes fejlődés Európában összehasonlítva az ókori Egyiptom, Mezopotámia, és hasonló térségekkel. Mindkettő a maguk korában kimagasló technikai szintet, életszínvonalt ért el, de az egyik 2000 évet ölelt fel, a másik a tizedét sem.
Vagy a hadtörténet az ókortól napjainkig, ahol még látványosabbak az arányok.Ezeket a folyamatokat min keresztül akarod szemléletesen tanítani, ha annyira tök mindegy tény, ami mögötte van?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Azt írtam Jónás Attila? Jeszusom
Keverem a szezont a fazonnal. Miközben írtam a hszt a Jónás könyve című alkotás járt az eszemben Babits Mihálytól Hát ez....Amúgy meg: Kimenni a 10 percnyire odébb lévő Copy Generálba? Azok a tanárok akik olyan lusták hogy az elsőig is lift-el mennek? NE viccelődj már
All→M8
-
mokus1
addikt
Nem hiszem ha 8-12 éven keresztül baszott megtanulni akkor az a 3 év lenne a megváltó!
VaniliásRönk: Neked is mondom 19-20 éves felnőtt emberekről beszélünk vagy még annál is idősebbekről... Nem 6-10 éves kis gyermekekről. Aki általános iskolában nem tanult meg írni, olvasni helyesen az nem a gimnázium eszeveszett tempójában, vagy az egyetem még gyorsabb iramában fog belejönni.
Bár én gimnáziumba nem biztos hogy adnék laptopot 1-2 osztályba még biztos nem ott még elég sok aki még nincs azon a szinten ahol kéne lennie fejben, mentalitásban.[ Szerkesztve ]
-
franc0
őstag
Sok okosságon kiborultam itt, de igazából a lényeg:
Ez egy profitorientált cég. Kurvára nem azért csinálja ezt, hogy jó legyen a nebulóknak vagy a közoktatásnak. Azért csinálja, hogy a cég tulajdonosainak több pénze legyen.
Ennyi a történet.ThinkPad X200 X201 alkatrészek: http://bit.ly/Qcadc4
-
cucka
addikt
Ahogy egy ilyen hírnél várható, rögtön előjöttek a "régen minden jobb volt" mantrát szajkózó emberek is. Mert ugye az volt ám az igazi, amikor a tudást a fejből elmondott versek számában mérték és egy átlagos órán leesett a kezed, annyit kellett gépelni.
Szerintem érdemes azon elgondolkozni, hogy a jelenkori technológiai fejlettséggel régen hogyan nézett volna ki a tanítás. A sanda gyanúm, hogy pont ugyanúgy, mint ahogy most kinéz.
(A kézírást erőltetését különösen nem értem. Van internet, nyomtató, fénymásoló, egy körömnyi memóriakártyán elfér egy iskolai könyvtár teljes gyűjteménye, mégis minek kell erőltetni nagy mennyiségben a kézírást? Mire készíti fel az embert, kódexmásolásra?)
-
Borote
addikt
Valóban totálisan értelmetlen. Mivel nem írunk száz oldalakat, sokkal értelmesebb lenne a kézírás milyenségére fektetni a hangsúlyt - nem baj, ha nem túl gyors, de legalább szép legyen - mert nem írok gyorsan, de legalább csúnyán, így amikor kellene, se megyek vele sokra És rengeteg ismerősömnek van pocsék írásképe.
Gyorsaságra amúgy is ott a billentyűzet.Változnak az idők, már háttérbe szorul a kézírás - ÉS? A kőtáblára való írás is háttérbe szorult, mégis túléltük
-
stifi
senior tag
válasz VaniliásRönk #32 üzenetére
írásjelek...
ahogy Te sem veszed a fáradságot arra, hogy kikukázd a karakterkészletből az angol billentyűzeten, úgy én sem veszem, hogy lenyomjak plusz egy billentyűt amikor gyorsírok
egyébként én szeretek a kezemmel is írni, igaz csúnya és olvashatatlan, de attól még van értelme!
a fórumon pedig igénytelen és lusta vagyok, miután ma írtam kb 30 e-mailt, gyöngybetűkkel, írásjelekkel, ahogy kell, itt egy kicsit ellazulok ha nem bajNincs időm kedvesnek lenni!
-
Ugye nem ismeri fel senki magát a videóban??
All→M8
-
dabadab
titán
válasz macilaci78 #36 üzenetére
Az van, hogy a tarsadalmi mechanizmusok mukodeserol tobbet mond egy evad Star Trek, mint mondjuk az en idomben a teljes eves kotelezo tortenelemanyag, pedig a Star Trekben aztan vegkepp nincs egy darab tortenelmi evszam se (es azzal se lehet meggyanusitani, hogy kulonosebb melysegek lennenek benne).
Abbol, hogy egymasra halmozzuk az evszamokat, meg nem fog kiderulni pl. az, hogy mi indokolja a hatalmi agak szetvalasztasat. Persze, kellene az adatok is azert, de nem onceluan, hanem olyan mertekben es mennyisegben, ami meg hasznos a tortenelemtanitas alapveto celja elereseben.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
.mf
veterán
/visszatérve a cikk tárgyára:
Megnéznék egy tesztet róla, ha tényleg nem csak marketing-szöveg a strapabíróság, nekem kéne. Kicsi, jó az akkus üzemideje, nekem megfelel a teljesítménye E450-nel és legkisebb ULV Sandyvel is, és nem annyira drága, mint egy X-szériát TP. Igaz, hogy az X120e és X121 jobb árakon kezdődtek, s gondolom a $469 az E300-ra vonatkozik, a többi már drágább...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Boxi88
őstag
Érdekes hova szánnak gépeket a gyártók... általános és középiskolába biztos nem engedném használni a laptopot, fősulin meg egyetemen egy-két órán talán!
A gép amúgy nem rossz, bár akkor már vagy az x121e vagy az e125 lenovo!
-
buherton
őstag
Kezdjük az elején .
(#25) Borote: Természetesen ez eléggé tanárfüggő, de ahogy láttam aki táblánál tartja azok jobb színvonalúak, mint aki projektorral. Elektronikus táblával nincs tapasztalatom, bár volt az iskolában, de senki sem használta .
(#30) dabadab: Egyetemen is akad hulladék tankönyv, nem is egy . Oké persze van azért nagyon jók is pl. Schuster féle C vagy PERL e-könyvek, amik elég jó színvonalat képviselnek. Szval NIK-es voltál . Nekem a Molnár Ferenc féle előadás az etalon. Gyakorlatilag mozgóképet csinál a táblánál .
(#32) VaniliásRönk: Egyáltalán nem értek veled egyet (általános és középiskolai szinten). Gyakorlatilag ugyanazok az órák voltak akkor mint most. Csak az Info az ami újonnan behozott tantárgy.
(#38) mokus1: Az a baj, hogy egyetemen történik mindez . Amikor a hallgatóság megtudta hogy számológépet nem lehet használni matek zh/vizsgán teljes felzúdulás volt. Nevezetes négyzetgyökök, meg ilyeneket kell tudni ott. Hááát sokan buktak, mondjuk nem biztos hogy emiatt. Érettségi az meg kész röhej volt. Érettségi előtti héten tanárnő behívott mindenkit. Kimegy a srác egy két jegyű pozitív számból kellett kivonnia egy két jegyű negatív számot(érzed a nehézséget), természetesen nem tudta kiszámolni számológép nélkül. Azt már nem is mondom, hogy matek érettségi első feladat részében volt egy olyan feladat, hogy 1,5 tégla 90 forint, akkor mennyibe kerül 8 db tégla. A tanárnő két kezén megtudta számolni hogy a 80 fős csapatból mennyinek sikerült ez a feladat. Hejesirás pedig gyakorlatilag nem létezik, se itt se ott.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkPad P53s i7-8565U 8x4.6Ghz/32Gb DDR4/512SSD/Nvidia P520/15,6" Workstation Laptop
- Tervezői Dell Precision 7520,15.6",FHD,i7-7820HQ,32GB DDR4,512GB SSD,4GB VGA,WIN11 Laptop Notebook
- XPS 9320 27% ÁFA 13.4" FHD+ IPS érintő i7-1360P 16GB 512GB NVMe ujjolv IR kam., gar
- ASUS Zenbook Flip Notebook! 13.3" Touch / i5-1035G4 / 8GB 3733MHz / 512GB SSD!
- ZBook Fury 15 G7 15.6" FHD IPS i7-10850H RTX 3000 32GB 1TB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen