- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Projektor topic
- 3D nyomtatás
- SONY LCD és LED TV-k
- Milyen TV-t vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Máris megszületett a Huawei Enjoy 70 utódja
ma Az Enjoy 70s processzorfrissítéssel próbál szerencsét, több változás nincsen rajta.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Chivalry 2
gp A jövő hét folyamán egy újabb rejtélyes ajándékot kapunk a cégtől.
Aktív témák
-
WolfByte
tag
Loller ez mekkora hír :))
Saját termékeiket hamisítják, hogy lenyomják a bóvlisokat :)
Kíváncsi vagyok, milyen logo lesz rajta. -
twollah
nagyúr
Creative helyett Creeativee lesz a neve a másolt terméknek.
Emlékszem anno láttam Laosonic márkájú tévét, majdnem bedőltem a trükknek. -
csudri
őstag
Azért ez már pofátlanság, hogy egy cégnek gagyit kell gyártania ahhoz, hogy ne szoruljon ki egy piacról!
-
kbalage2
aktív tag
Azért kiváncsi lennék hogy ezt hogy gondolták... a ''minőséget'' meg a gagyi márkanevet ők is könnyen produkálhatják, de hogy fogják elérni hogy a piacon az ő kütyüjüket árulják és ne azt ami jól bejáratott helyi csatornákon áramlik a helyi népnek, ráadásul made by helyi népek? :DDD
Minden ami LEGO RC - racingbrick.com
-
Turmoil
senior tag
Az én kedvenceim: Pansonic, Pionear, Sanyi, Yamada :t
Aki tud, és tudja hogy tud, az veszélyes. Tőle féljetek. Aki tud, és nem tudja hogy tud, az bölcs. Tőle tanuljatok. Aki nem tud, és tudja hogy nem tud, az okos. Őt tanítsátok. Aki nem tud, és nem tudja hogy nem tud, az hülye. Őt hagyjátok ..
-
nap
addikt
Ezzel utat mutathat(ná)nak a zeneiparnak.
Valoszinuleg nem Creative neven fog forgalomba kerulni, de azert tudhato lesz, hogy a Creative gyartja.browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent;false | wing32.dll -> Windows\SysWOW64 | január, február, itt a nyár...
-
fanatic
aktív tag
A zene iparban is kitalálhatnának valami hasonlót! Ha 1000 HUF lenne egy eredeti CD, akkor senki nem vesződne a másolással.
Ja és akkor nem az lenne a nagy szám, hogy valaki elért egy 30.000 eladott példányszámot, hanem pl. 1.000.000-at! :(
30.000 x 5000 < 1.000.000 x 1000Mi az? -Kicsi,zöld és háromszög alakú??? -Kicsi zöld háromszög :D
-
miller
tag
Ez sem semmi: Panascanic :)
eof()
-
Hun'reeth
őstag
A hírből csak az nem derül ki, hogy a Creative saját hamisítványai jobb minőségűek lesznek-e mint a gagyik vagy ugyanolyan sz@rok? :DDD
ON''Öregember nem gyorsvonat!''
-
Yutani
nagyúr
Ezek a mocskos sz*rházi kínaiak a másolataikkal lassan, de biztosan tönkretesznek minden normális céget. Mert nagyon sok ember elveszti márkahűségét, és inkább az alacsony ár dominál a vásárlásnál.
Gagyit nekünk ezerrel, egy százasért!
Broáf!#tarcsad
-
Den
veterán
''Mert nagyon sok ember elveszti márkahűségét, és inkább az alacsony ár dominál a vásárlásnál''
És ez miért is baj? És miért is a kínaiak hibája?
A márkahűség csak a gyártónak jó mert többet elkérhet egy termékért attól hogy a logója rajta van.
A gagyi egy piaci igényt elégít ki. Abban a piaci szegmensben a vásárlóknál nagyobb prioritása van az árnak mint a minőségnek és a szolgáltatások számának.
A gagyi léte pedig azt bizonyítja hogy ez az igény kielégíthető nyereségesen. Ráadásul kínában elég nagy ez a piac ahhoz hogy a ''neves'' gyártóknak is megérje odafigyelni rá. Olyan terméket kell gyártani amit a piac igényel. Ha gagyira van igény akkor azt kell gyártani.www.simson4t.hu
-
dabadab
titán
Jol van, gyere le a magas lorol, aztan oblitsd ki a szadat.
A kinaiak konkretan a szabad piacot csinaljak, a termekek arat a termekek hatarkoltsegehez viszik szepen, ezzel arversenyre kenyszeritve a ''normalis'' cegeket is, magyarul erosen orkodnek azon, hogy ne nagyon szabaduljanak el az arak (mellesleg erdekelne, hogy az Abitet hova sorolod).
Amugy meg a Creative-ert tul sok konnyet nem fogok ejteni, mert hogy mind a Gravis hangkartya-reszlegenek, mind az Aurealnak a tonkreteteleben eleg elenk szerepet jatszott - megpedig nem a piacon versenyezve (az Aurealt konkretan belerangatta egy hosszu perbe, amit az A. ugyan megnyert, de belerokkant a koltsegeibe: ezek utan a Creative felvasarolta az Aurealt es gyorsan elsullyesztette a technologiat)DRM is theft
-
Yutani
nagyúr
Saját tapasztalat alapján mondtam. Egy nagy nevű háztartásigép-gyártó vállalat alkalmazottaitól tudom, hogy a kínaiak bármilyen design-t vagy technológiát képesek leutánozni, csak idő kell hozzá. A vezető vállalatok kifejlesztenek valamit dollátmilliók befektetésével, erre jönnek a kínai kopikirályok, és egy-két hónapon belül (szinte) ugyanazt töredékáron árusítják, persze alacsonyabb minőségben.
Viszont ami az ár/érték arányt illeti, már nem annyival rosszabb a kínai termék, mint amennyivel olcsóbb.
Ez a tendencia azt eredményezi, hogy a nagy gyártók is a lehető legtöbb alkatrészt Kínából szerzik be, így tulképpen a végén nagyjából ugyanazt adják, mint a kínaiak.
És egyvalamit nem árt, ha végiggondolsz:
A magyarországi gyártóbázissal rendelkező nemzetközi vállalatok kínaiak általi fenyegetettségének eredménye az, hogy minden alkatrészt próbálnak minél alacsonyabb áron beszerezni. Ha ez úgy megy, hogy Kínából rendelik meg, akkor úgy tesznek. Ekkor viszont a magyar beszállítótól nem rendelnek többet, és ha a beszállító erre a multira építette fel üzemét, akkor be is zárhatja azt. Ez munkaerőelbocsátást von maga után, tehát a magyar munkaerő alkalmazása csökken, így nő a munkanélküliség.
Így állj ki a kínai gagyi mellett, és tudd, hogy már európai szinten foglalkoznak a kínai gazdasági fenyegetéssel, pontosan az általad védett kínai ''gagyi'' térhódítása miatt!#tarcsad
-
Yutani
nagyúr
Magas lóról szó sincs, nem tudom, miről beszélsz. Viszont azt elfelejted, hogy minden piacon lévő vállalkozás profitorientált. Ha a Kína elárasztja a piacot a hihetelenül olcsó termékeivel, minden vállalkozásnak valamilyen stratégiát kell kidolgozni a fenyegetettség elhárítására, legrosszabb esetben a túlélésre kell koncentrálni. Barátságból senki nem fog neked pl. DVD-playert gyártani, profit nélkül.
Itt nem a Creative-ot védem, csak egyszerűen a kínai gagyi fölött törtem pálcát.#tarcsad
-
beeboy
addikt
ezt más is csinálja pl. ASROCK alaplapok
Nem vagyok intelligens. Én AMDligens vagyok...
-
dabadab
titán
''Magas lóról szó sincs, nem tudom, miről beszélsz.''
Arrol, hogy kijelented, hogy a ''gagyit vasarlok'' en bloc hulyek, csak Te tudod a frankot, hogy olyat nem szabad venni.
''Barátságból senki nem fog neked pl. DVD-playert gyártani, profit nélkül''
Ha a kinaiaknak tudnak megfelelo haszonnal DVD-t gyartani, akkor masok is.
Ha tenyleg van kereslet a magasabb minosegu (es ezzel egyutt a gagyinal magasabb aru) termekek irant, akkor azoknak a gyartoi sem fognak ehenhalni.
Amugy meg a ''kinai gagyi'' meg az ''ismert gyarto neves termeke'' kozott eleg nehez megtalalni a kulonbsegeket.DRM is theft
-
Perjel
tag
Ez sajnos így van. De ez a folyamat már lejátszódott többször is Nyugat-Európában, meg az USA-ban. Egész iparágak szűntek meg, vagy épültek le, mert az olcsó távolkeleti munkaerő (korábban nem a kínai, hanem a japán, majd koreai, tajvani, maláj, szingapúri stb.) miatt oda költözött a gyártás.
-
Yutani
nagyúr
Olyat nem írtam, hogy hülyék. Olvasd vissza. Azt írtam, hogy az emberek elveszítik márkahűségüket, mert a gagyi olcsóbb, de sok esetben tényleg sokkal sz@rabb az eredetinél, lásd Recbok meg Adios cipők, egyebek. Ha valalki azt hiszi, ez eredeti Reebok és Adidas termék, az tényleg hülye. Tehát vannak hülyék a gagyit vásárlók között, ez tény. Mert a között a sok hülye között, akik a Mónikasóban meg a Balázssóban megfordulnak, tuti van gagyit vásárló! :)
Meg amit a piacokon látni: mindenféle szir-szart árusítanak, amiről 2 kilométerről látszik, hogy akkora gagyi mint ide Peking, de megveszik az emberek. Mert olcsó, és csillog-villog, meg márkás Panasony, stb. Ezeknek vagy nincs pénzük a márkásabb termékre, vagy tényelg olyan hülyék, hogy nem tudják mi a különbség a gagyi és a márkás termék között.
A kínaiak olyan hihetelenül alacsony munkabérért dolgoznak (számszerűleg nem tudom, de ha téged annyiért akarnának alkalmazni, akkor beleröhögnél a pofájukba), hogy iszonyatos módon lecsökkenti a gyártási költségeket. És itt van az, hogy alacsony költséggel működve alacsonyabb végárat tudsz meghatározni. Mindennek a lényege a költség, de ezt nyilván te is tudod.#tarcsad
-
Den
veterán
''A magyarországi gyártóbázissal rendelkező nemzetközi vállalatok kínaiak általi fenyegetettségének eredménye az, hogy minden alkatrészt próbálnak minél alacsonyabb áron beszerezni. Ha ez úgy megy, hogy Kínából rendelik meg, akkor úgy tesznek. Ekkor viszont a magyar beszállítótól nem rendelnek többet, és ha a beszállító erre a multira építette fel üzemét, akkor be is zárhatja azt. Ez munkaerőelbocsátást von maga után, tehát a magyar munkaerő alkalmazása csökken, így nő a munkanélküliség''
Ó nagyon tévedsz ha ezt elhiszed, a gyártók a saját profitéhségük miatt mennek kínába, és nehogy azt hidd hogy kína a végső állomás, már kacsingatnak vietnám felé, és ha lesz elég betanított munkás jön fekete afrika. Magyarország csak egy egy köztes állappot volt, volt egy szétrhullott iparú ország képzett munkaereje, alacdsony bérszinvonalla, óriási adókedvezményekkel. Idejöttek, termeltek, bérszinvonal emelkedett, recesszió jött, adókedvezmények csökkentek, gyártók továbbáltak.
A gagyi meg rákényszerítia gyártókat hogy olcsóbbak legyenek, pláne hogy mint te is írtad az a gagyi nem is annyira gagyi. kevesebbet kell kéni a névért, nem kell fölösleges nem használt tulajdonságokkal nyújtani a fícsörlistát csak hogy drágább lehessen a termék.www.simson4t.hu
-
Yutani
nagyúr
A gyártóknak céljük a profittermelés, és ez természetes, Te indítanál olyan vállalkozást, ami nem termelne neked profitot? Nem, ugye?
Itt arról van szó, hogy a gyártók azért mennek Kínába, hogy minél alacsonyabban tartsák a költségeket, és a haszon nagyobb legyen. Viszont amikor kialakul az árverseny, van honnan engedniük, van fedezettömeg, ami az árcsökkentéssel csökken, de még mindig profit áll a házhoz. Ugyanakkor az európai gyártóknak már nincs sok mozgásterük a kínai árszinthez való igazodásban, ahol a kínai még tud csökkenteni, ott már az európai a határköltsége alatt adná a termékét. És ekkor jönnek a költségcsökkentések, a munkaerő-leépítések, a gyárbezárások, és a Kínába való költözés. Ha még nem csődölt be a vállalat.
Talán kicsit sarkosítottam a dolgot, de nagy vonalakban erről van szó. Valahogy alkalmazkodnia kell a gyártónak az új kihívásokhoz. És ez a kínai gagyi-áradat kihívást jelent az egész világon!
A gagyi meg rákényszeríti a gyártókat hogy olcsóbbak legyenek, pláne hogy mint te is írtad az a gagyi nem is annyira gagyi. kevesebbet kell kéni a névért, nem kell fölösleges nem használt tulajdonságokkal nyújtani a fícsörlistát csak hogy drágább lehessen a termék.
Ezt nevezik piac-szegmentálásnak. Van egy csúcstermék, és vannak kisebb tudású, olcsóbb termékek is. Lásd pl. ATi termékskála.#tarcsad
-
Hun'reeth
őstag
Valamilyen szinten igazad is van bár én inkább a helyett, hogy:''A gagyi meg rákényszeríti a gyártókat hogy olcsóbbak legyenek'' inkább azt mondanám, hogy: A gagyi meg rákényszeríti a gyártókat hogy gagyibbak legyenek.
Aminek akárhogy nézzük végül mi isszuk meg a levét. Lásd: most csökkentették pl. a garanciaidőket vagy már nem is kell adni. :( Azt se felejtsük el, hogy ez a kinai áru dömping hihetetlenül erősíti az ún. fogyasztói társadalmat. Borzalmas mennyiségű áru cserélődik pillanatok alatt ami igazából nem jó senkinek.''Öregember nem gyorsvonat!''
-
Den
veterán
Igen én is úgy látom :) . Tíz éve szerintem a németek ugyanúgy élték meg azt amikor kelet európába települt ki a gyártás, mint most mi a kínai ''kivándorlást''. Engem csak azért zavar mikor ezért a kínaiakat hibáztatják, mert azt kezdetektől lehetett tudni, hogy ez csak átmeneti állapot, és vagy megmaradunk szegényeknek és marad a bérgyártás, vagy felzárkózunk, lassan nő az életszínvonal, átvesszük az európai biztonsági környezetvédelmi, stb előírásokat, akkor viszont továbmegy a bértermelés. Ennek ellenére 12 év alatt nem készültünk fel erre és csak most kapkodunk hogy jaj istenem, ez a gyár is bezárt az a gyár is bezárt...
Pedig pl korea és tajvan példája azt mutatja hogy tovább lehet lépni, lásd samsung, lg(anno goldstar), stb. a gagyi gyártásból, összeszerelésből tovább léptek komoly piaci szereplőkkéwww.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Hun'reeth #37 üzenetére
a jótállásról van egy cikk az indexen olvasd el. :)
A gagyi meghatározás az szubjektív. Aki mercedeszhez van szokva és meg is teheti hogy azt vegyen, annak egy alapfelszereltségű szuzuki gagyi. Annak a családnak aki sok év gyűjtögetés után a 15 éves skodából átül egy öt év részletre vásárolt alap szuzukiba, az az álomautó.
A gyártók csak megnyújtják a termékpalettát lefelé. De eddig is létezett high end fullextrás termék méregdrágán, meg az olcsóbb kidebb tudású, gyengébb minőségű belépő szintű termékek, ez most bővül még olcsóbb mégkisebb tudásu termékekkel.
A fogyastói társadalmat nem csak ez erősíti. Ebből a szempontból tök mindegy hogy valaki egy termékből azért vesz újat évente, mert menthetetlenül tönkre ment, vagy mert mindig az aktuális csúcsmodellt akarja birtokolni.www.simson4t.hu
-
Hun'reeth
őstag
''A gyártók megnyújtják a termékpalettát lefelé. De eddig is létezett high end fullextrás termék méregdrágán, meg az olcsóbb kidebb tudású, gyengébb minőségű belépő szintű termékek, ez most bővül még olcsóbb mégkisebb tudásu termékekkel.''
Ez szép volna. De az az igazság, hogy a gyártók nem bővítik a kínálatot, hanem inkább - csökkentendő a költségeket - rosszabb minőséget adnak. Tehát nem bővül a termékpaletta, hanem ''higul''.''Öregember nem gyorsvonat!''
-
TheVeryGuest
senior tag
Teljesen felesleges szidni a távol-keleti másológyárakat. Mivel ők gyártják az eredetieket semmibe sem tellik nekik megszerezni a terveket, esetleg ugyanazon gépsorokon +1 műszakban gyártani némi sajátot ;]. Szerintem ők is jobban örülnének, ha USA béreket kapnának a munkájukért. Szóval, amíg tál rizsért dolgoztatják őket, addig szerintem joguk van annyi és olyan másolatot gyártani amennyit és amilyet akarnak.
Rohadjanak meg inkább a nagy ősi, kapitalista országok élükön az USA-val. Halál a fehérekre!“Perfection is attained not when there is nothing more to add, but when there is nothing more to remove” Antoine de Saint-Exupéry
-
dabadab
titán
válasz TheVeryGuest #41 üzenetére
''Rohadjanak meg inkább a nagy ősi, kapitalista országok élükön az USA-val. Halál a fehérekre!''
Ezt talan nem kene :) Inkabb emlekezzunk meg azokrol az idokrol, amikor az USA-ban jol figyelmen kivul hagytak az angol copyrightokat (par szaz eve, es akkor meg nem az mp3 lejatszok, hanem a terkepek szamitottak kurrensnek) vagy eppenseggel amikor a japanok szetlopkodtak magukat (XIX sz. masodik - XX. sz. elso fele).
Nyiulvanvaloan a fejlodese korai szakaszaban minden gazdasag atesik azon a szakaszon, amikor nem nagyon torodik mas, fejletebb orszagok copyright/szabadalom/stb igenyeivel.DRM is theft
-
maniac
senior tag
Ez egy nagyon jo otlet szerintem. Ha nemtudjak eladni annyiert a markasat, akkor csinalnak valamivel rosszabb minosegu termeket, es azt olcsobban adjak el. Azert remelem Magyarorszagot nem tevesztik ossze Kinaval :)
-
dabadab
titán
válasz Hun'reeth #43 üzenetére
Jo, akkor nezzuk igy.
Amit kinai cuccokban ismerek, azok a ruhak: konkretan ott se latom azt a hatalmas, egyontetu gagyisagot. Persze, vannak gyenge minosegu, olcso cuccok, de vannak nagyon jo minosegu, es meg mindig olcso cuccok ott.
Vagy vehetnenk akar a '70-es evek amerikai autopiacat is, ahogy a ''gagyi japan masolatok'' tortek be, es nyomtak le a helyi ipar buszkesegeit (merthogy kiderult, hogy azok az ocskabbak).DRM is theft
-
dabadab
titán
Egy szo:
Renault Thalia
(na jo, ez ketto volt :) Mindenesetre ott is arrol volt szo, hogy gyartottak egy autot, amit direkt a k-europai piacra igazitottak: alapjaba veve kicsi auto, nagy csomagtartoval, kis fogyasztassal, olcson - az meg mar kit erdekel, hogy bun ronda? :) )DRM is theft
-
BobMaster
senior tag
Az ASRock egy kicsit más, ott az ASUS beragadt chipset-készleteit szórják ki, amit egy ASUS-rajongó júzer már nem venne meg a teljesítménye miatt, de szükség van az anyavállalat nevére, hogy ne vesszen el a gagyik között (Matsonic, Mercury, Tomato..)
A tényleges szűk keresztmetszet a júzer.
-
rdi
veterán
Milyen lenne ha Twollah hamisítaná saját magát ? :t >>Tolache ?
Vagy Den >> Denie ?Fej! Tor! Potroh!
-
Yutani
nagyúr
Kínai ruházat: egy ruházati üzletet vezető ismerősöm lemondta, hogy mi a helyzet a kínai gagyi ruhákkal:
A ruha anyaga sok esetben ugyanolyan jó, mint az eredetié, viszont sok esetben a cérnán spórolnak. Ez azt jelenti, hogy a ruhád 2 hónap után szétesik, mert nem a jól bevált, erős (és drága) nejloncérnát használták varrásnál, hanem a vacak pamutérnát, ami hamarabb töknremegy az igénybevételtől.
Egyébként vásárolok néha kínai üzletben, de csak olyan cuccot, ami átmenetileg kell, és/vagy nincs éppen pénzem jobb minőségűre. Aztán kit érdekel, hogy egy 2000 forintos vászongatya csak egy szezont bír ki? :))
Szóval azért én is megveszem a gagyit, de csak ésszel és módjával, és tudom, hogy mit veszek... :)#tarcsad
Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Autós topik
- Hobby elektronika
- Xiaomi Mi 11 Lite - 4G-vel vagy 5G-vel kéred?
- Politika
- Xbox tulajok OFF topicja
- Wiz Khalifa: Grand Theft Auto VI - Érdekességek, látványosságok, képek, infók egy helyen.
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...
- Eredeti - Apple USB-C kábellel és Magsafe 2 - minden típus - macbook töltő - garancia
- Macbook Pro 16" - 2020 gyártás, i9 és i7, 32/512GB, 4GB Radeon, touchbar, garancia, szürke
- Macbook Pro 15" - 2018, 6 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, garancia, ezüst (77)
- Macbook Pro 15" - 2017, 4 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 99%, garancia, doboz, szürke
- Macbook Pro 15" - 2017, 4 mag i7, 16/256GB, 99% akku, garancia, szürke (41)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen