- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Hősködik és száguldozik az új Arc meghajtó
- A Panasonic is nyit a TiVo okostévé rendszer irányába?
- Rengeteg csatlakozó van a HP legfrissebb, irodai célú monitorgóliátján
- Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- TCL LCD és LED TV-k
- Amazon Kindle
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Rengeteg csatlakozó van a HP legfrissebb, irodai célú monitorgóliátján
- Autóhifi
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Poco M6 Plus néven újrázhat a Redmi Note 13R
ma A telefon feltűnt a HyperOS által támogatott készülékek listáján és a TÜV Rheinland is adott neki engedélyt.
-
Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
it 2,9 literes fogyasztást és több mint 2100 kilométeres hatótávot ígérnek a BYD új hibrid technológiájához, de a Toyota (és a Subaru, Mazda) is a hibrid motorokra koncentrál épp.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Patice
nagyúr
Remek. Pedig már épp kezdtem képben lenni a számozásokkal.
A cikkből viszont nem derül ki, hogy az új számok melyeknek felelnek meg a régi rendszerben. Egy összefoglaló táblázat jó lett volna.
Eladó: Apple iPad mini 1 (2db)
-
Sebaj Fóbiás
aktív tag
"a Haswell lapkák IGP-inél a kiadható rajzolási parancsok száma a DirectX 12-vel nagyjából csak a két-háromszorosára nő, ami a konkurensek 6-20x-os... "
Csak messziről szagolom a témát, valaki tegyen helyre. Ez azt jelenti, hogy csak akkor lesz ilyen mértékű különbség az IGP-k között ha rajzolási feladatokat kapnak, és ha dVGA mellett csak egyéb számításokra veti be a szoftver akkor no problemo? (Na nem mintha amúgy szaladnék procit cserélni. )
Két bolygó beszélget: - Te, képzeld, Homo Sapiensem van.. - Nem baj, ne piszkáld, elmúlik magától.
-
Crytek
veterán
Alig várom már hogy megjelenjen a Skylake család, már csak a sokkoló árcédula miatt is.
Next PC Upgrade: 2022
-
edari
őstag
Arról lehet tudni valamit, hogy az intel visszamenőleg melyik generációhoz ad ki drivert win10-hez?
-
#06658560
törölt tag
Az NV IGP-i mennyi rajzolási parancsot tudnak kiadni?
-
LordX
veterán
Tehát a HD 5x00 sorozat utódja a HD 5x0. Éljen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
NV-nek nincsenek IGP-i, csak hasonló teljesítményű dedikált GPU-i. Azok nagyjából háromszor több rajzolási parancsot fogadnak, mint amire ma az Intel IGP-i képesek. Mindezt DX12 alatt.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
stratova
veterán
Ennek leírásában az alábbiak szerepelnek:
HD Graphics 510
HD Graphics 515
HD Graphics 520
HD Graphics 530
HD Graphics P530
HD Graphics 535
HD Graphics 540
HD Graphics 550
Iris Graphics
Iris Pro Graphics 570
Iris Pro Graphics 580
Iris Pro Graphics P580 -
nagyúr
Per pillanat nem, mert hirtelen a Windows 10 miatt mindenki a Dx12-őt várja, mint a messiást. A Windows 10 pedig ARM volnalon csendesen sunnyog. A Windows RT-t hivatalosan nem viszik tovább, a Windows Phone 10 viszont támogatja az ARM és x86 magokat is, és mintha valami olyasmit olvastam volna, hogy az M$ szeretné a Dx12-őt a mobile vonalra is átteni. Ezen túl pedig ugyebár már bejelentették a Win10-et RPi2-re is (oké, nyilván nem a Dx12-vel). Szóval ha nem is egy kategória teljesen, de nem is teljesen irreleváns.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ez a rajzolási parancsos dolog (EU akar lenni?) nem igazán tiszta. Egy dedikált VGA-t miért hasonlítunk IGP-hez? Egyébként pedig az Intel igencsak nagyot fejlődött már a Haswellel is, elég csak az Iris Pro 6200-ra gondolni. Nem csak Dx12 létezik. Rettentően zavaros ez a pár mondat.
" Ezt nagyrészt a parancsprocesszor felújításának köszönheti, ugyanis az Intel ezt az egységet mindig is nagyon gyengére tervezte. Egyrészt a régi API-kkal ennek nem volt jelentősége, mivel a processzor oldalán keletkező többletterhelés volt a korlát, másrészt sokáig nem is volt szó róla az iparágon belül, hogy pár év alatt ennyire drasztikus előrelépés lesz szoftveres fronton. Éppen emiatt a Broadwell és a Haswell lapkák IGP-inél a kiadható rajzolási parancsok száma a DirectX 12-vel nagyjából csak a két-háromszorosára nő, ami a konkurensek 6-20x-os növekedéséhez képest elég vérszegény. A Skylake esetében azonban a gyakorlati mérésekből kiindulva már négyszeres is lehet ez az előny. Ez még így is messze elmarad attól, amit az AMD és az NVIDIA fel tud mutatni, de nagyon gyorsan kellett lereagálni egy abszolút váratlan változást az API-k frontján, így az is kedvező, hogy ennyi extra összejött."
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
Nekem is furcsa ez a rajzolási parancs mánia..oké hogy pl 4-szer annyit adhatunk már neki majd, de szerintem kétszeres mennyiségre se nagyon van számítási kapacitás, szóval tökmind1 mennyi a max.
Nem számít az égvilágon semmit. -
sb
veterán
válasz #06658560 #15 üzenetére
Vga vs vga-hoz. Mi a gond?
Sinesol
A rajzolási parancsok száma nem feltétlen van összefüggésben a számítási kapacitással. Cpu terén nem rossz az, hogy nem kell vért izzadni a több ojjektumhoz. Meg elég erősek már ezek a vga-k.Én a magam részéről az átnevezésnek örülök mert eddig tényleg kavarás ment az azonos nevekkel.
Aki szerint ez így átláthatatlan annak is igaza van, de nem a nevezéktan miatt, hanem mert kismillió féle IGP-t használnak és emellé jön még a kismillió féle cpu rész. Komolyan nem értem miért kell az Intelnek minden szériából, asztaliból, mobilból mindig 1-200MHz- lépésekkel kihozni 20 féle cuccot. És utána a refresheket ugyanilyen "jelentős" eltérésekkel. -
sb
veterán
válasz #06658560 #20 üzenetére
Arányokról beszélt.
Arányosan a két gpu gyorsul saját magához képest a DX11->DX12 váltással.Alma-alma.
A körítés lényegtelen.Max azon lehet vitázni, hogy adott gpu erejéhez képest szükség van-e az adott gyorsulásra. De a gyorsulás az gyorsulás. Kicsit fura hozzáállás az is, hogy a lassabb gpu ne gyorsuljon, mer' úgyse fut rajta semmi. Ha gyorsul épphogy jobban fog menni. (Akkor is ha pl a mellérakott - amúgy gyengus kétmagos cpu volt a kerékkötője eddig.)
-
nagyúr
Nincs gond, ahogy a kolléga mondja, nem jó az összehasonlítási alap. Legalábbis ez így nem egy hieles összehasonlítás. Másfelől akkor egy erősebb (mondjuk i5) CPU-ba integrált IGP esetén ez a parancs dolog nem igazán jellemző érték, mert miért lógassa a lábát a CPU, ha közben az IGP halálán van a terheléstől. És pont ez az egyik sarokpont, ami miatt nem lehet dedikált VGA-khoz hasonlítani. Ott nem kell ilyen szoros együttműködés, mert sem a termelt hőn, sem az energiafelvételen nem osztoznak például. tök más az optimalizálási stratégia is.
Így pont azt mondjuk ki, hogy az Intel IGP-i nem gyorsulnak megfelelő mértékben, pedig de, nagyon is, csak épp rossz környezetben nézzük.
[ Szerkesztve ]
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A dedikált vagy integrált itt mindegy. A kapcsolat típusa nem korlátozza a parancsátadást, még biztos nem.
Itt az a lényeg, hogy eddig a többletterhelés miatt nem volt sok rajzolási parancs, mert nem bírta a processzor. Most ez a gond megoldódik, ráadásul úgy, hogy a többletterhelés konkrétan a tizedére esik, így nem a processzor lesz a limit, hanem valami mögötte. Na most az Intel esetében ez a limit láthatóan a parancsprocesszor lesz, mert nem terveztek azzal, hogy belátható időn belül jön egy olyan API, ami hitelen a ~2000 draw/frame maximumból ~100000 draw/frame-et formál. Ezért kell javítani a parancsprocesszort.(#12) stratova: Jó a Iris Pro Graphics 570 benne van az én anyagomban is, ezt én felejtettem ki, bocsi. De a P-sek nincsenek. Azok szerintem Xeonok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dtomka
veterán
válasz #Morcosmedve #5 üzenetére
Van már konkrétum, hogy az IGP-n kívül milyen teljesítményt nyújt pl 1 4790k -hoz képest?
-
bacsis
Közösségépítő
-
sb
veterán
Kevered a dolgokat.
Egyrészt van egy rakás "gyenge" cpu. Mobil vonalon 2/2 vagy 2/4-es i3-i5 ami egy asztali i3 sebessége alatt van. Ezek DX11 alatt alkalmatlanok jelenleg is egy jobb igp-t is meghajtani.Másrészt az energiagazdálkodás része is épp fordítva működik. Egy 15-28-akárhány wattos mobil cpu-ból dolgozik az igp... és DX11 alatt a cpu-t is meghajtja feleslegesen. Dx12 alatt kisebb terhelés lesz a cpu-n, az igp pedig nagyobb TDP keretet kaphat így.
És persze ha jön vmi DX12 játék eleve ehhez tervezik majd, tehát valószínűleg a felszabaduló cpu időt vmi értelmesre költik és lesz rá szükség. Tehát nem fogja "lógatni a lábát" a cpu.
A feltételezésed eleve elég furcsa... ha nincs dolga akkor minek dolgozzon? CO2 termelésre? Ha nagyon unatkozik a játék mellett és zavar egy prime95-öt még indíthatsz mellé bármikor.Az összehasonlítás meg alma-alma. Ha egy ugyanolyan sebességű AMD-t, NV-t teszel az Intel igp-vel szembe akkor pont az fog történni amiről szó volt. Vga-ként tekintve hasonlította őket össze a cikk. Alma-alma.
-
Ivy.4.Ever
őstag
Azt bírom amikor celeron és pentium procikhoz odaírják hogy "hd graphics" és a többit találja ki maga az
ember hogy micsoda[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
válasz Ivy.4.Ever #30 üzenetére
Aki olyat vesz annak kb. mindegy, hogy a recepciós hány fps-sel tud Quakelni.
-
#90933760
törölt tag
Én majd arra leszek kíváncsi a megfizethető árú Pentium és i3 milyen IGP-t kap majd, el lesz-e érve a Kaveri 512 shaderes cucca, ami már mondjuk alkalmas néhai játékra. De gyanítom megint csak valami szart kapnak, aztán az i5 és felette kapja meg a combosabbat.
[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
válasz Ivy.4.Ever #30 üzenetére
Így van. rohadt nagy a kavarodás mindig.
Ráadásul összevissza változik a kiépítés is, épp másik topicba linkeltem a notebookcheck-es táblázatot.Ebből kiemelve csak a HD Graphics-ot:
HD Graphics (Broadwell) 12 @ 100 - 850 (Boost) MHz 64/128 Bit
HD Graphics (Braswell) 16 @ 320 - 700 (Boost) MHz 64/128 Bit
HD Graphics (Haswell) 10 @ 200 - 1000 (Boost) MHz 64/128 Bit
HD Graphics (Cherry Trail) 16 @ 200 - 600 (Boost) MHz 64/128 Bit
HD Graphics (Ivy Bridge) 6 @ 350 - 1100 (Boost) MHz 64/128 Bit
HD Graphics (Sandy Bridge) 6 @ 350 - 1100 (Boost) MHz 64/128 Bit
HD Graphics (Bay Trail) 4 @ 311 - 896 (Boost) MHz 32/64/128 BitA Braswell ezek alapján több EU-t kapott mint a kis Broadwell, Haswell core procik.
Plussz ehhez hozzájön még kisebb procik esetén pl., hogy tud-e 3D-t. Core-ból az i3-tól felfelé tudnak. Bár a Haswellre azt írták i3-ra is, hogy nem támogatja. Aztán a Bay Trailbe bekerült. Most a Braswellre azt írják nem támogatott.
-
nagyúr
Az integrált megoldások rákfenéje a fogyasztás és a hőtermelés. Megértem a gyártókat és a felhasználókat is, ebben egy jó középértéket találni nagyon nehéz. Az tény, hogy amíg az IGP nem indul be nagyon, addig a hőmésréklet is alacsonyabb, viszont ha már a játékokra gyúrunk, akkor azt érdemes figyelembe venni, hogy amíg a CPU 100%-on hajt, hűvösebb lesz, mint amikor a CPU pötyög valamin és az IGP izzad, a rendszer hőmésréklete ilyenkor magasabb lesz.
Épp mini PC-ket tesztelgetek és ezt a problémát nem lehet összehasonlítani IGP és VGA esetén. Teljesen más a kontextus. Pont ilyenek miatt mondom, hogy alma és körte. Értem én, hogy elvben ez az egység ugyanúgy működik, ez nem is kérdés, viszont a fejlődés mértékét nem lehet szerintem egy lapon említeni.
A Bay Trail IGP-k mellett egy Braswell vagy Broadwell IGP ég és föld. HTPC, játékok alatti teljesítmény, általános teljesítmény kérdésében is sokkal jobbak az újak.
"valószínűleg a felszabaduló cpu időt vmi értelmesre költik és lesz rá szükség. Tehát nem fogja "lógatni a lábát" a cpu."
Egy IGP-s rendszernél nem igazán arra megy az átlag felhasználó, hogy játékok alatt multitaskingoljon, de szerintem ez egyébként sem életszerű. Persze ha minden 100%-on pörög, az értelmetlen, de ha a fenti példákat vesszük, jobb, ha a CPU is kiveszi a részét és természetesen még így is marad processzoridő torrentezésre, akár böngészésre. A Prime-ot IGP-n futtatókat csókoltatom.
Szóval én csak oda akarok kilyukadni összességében, hogy ha "Vga-ként tekintve hasonlította őket össze a cikk", akkor is legfeljebb "attól függ a válasz" minden fejlődésre és én direktben nem hasonlítanám össze őket.
[ Szerkesztve ]
-
Interceptor
addikt
A skylake igp-k a mostani kaverikkel szemben hol lesznek dx12 alatt? Ott is várható, hogy az utóbbi arányaiban többet gyorsul dx12-ön?
Nem kell drága gép, csak játékra kell
-
nagyúr
válasz Interceptor #37 üzenetére
Ez a teszt egy jó kiindulási alap, de azt azért vastagon aláhúznám, hogy a processzor nagyon sokat számít - ahogy a tesztben is látható.
Persze ez a legdurvább Iris Pro 6200, lesznek ennél jóval gyengébb Skylake IGP-k is.
[ Szerkesztve ]
-
DooMbo
tag
Reméljük jobban átlátható lesz így.
-
jerry311
nagyúr
válasz Ivy.4.Ever #32 üzenetére
Jó, de a BF2 az 10 éves, lassan már egy okostelefonon is elfut...
-
sb
veterán
Hopp, tényleg, olvastam a teszted. Várom a köv. részeket.
A témára visszatérve:
Értem miről beszélsz, de itt elméletről volt szó. Ill. gyakorlatról is, mert a DX12 és rajzolási parancsok kapcsolata a gyakorlatban is simán ilyen arányban változhat. Te másról beszélsz... nyilván egy mobil (meg bármilyen) APU működését jelentősen befolyásolja a melegedés és a TDP limit is, valamint még a TDP konfiguráció, hogy melyik részegység milyen keretet kap minek van prioritása, stb...
De ezek hw paraméterek, semmi közük a DX12-höu vagy a szoftveres módosulásokhoz.Kb. olyan mintha azt írnád, hogy az Intel GPU akkor gyorsul DX12 alatt ha nincs félbevágva baltával. Ez igaz, de csak lazán kapcsolódik.
Persze ennél szorosabb az összefüggés, mert kevés olyan - főleg mobil - cpu van ami ne ütközne TDP vagy hőmérséklet limitbe, de azért ne ebből induljunk ki. Ez egy következő/másik probléma.
1. Egy jól hűtött és kellő TDP-s cpu-ban jól fog gyorsulni a rajzolás.
2. És amúgy sem vagyunk tisztában a DX12 terhelési viszonyokkal... simán lehet, hogy mobil TDP-k, hűtések mellett is kifutja magát a DX12.Lásd a példámat... még mindig érvényes és az írásodhoz is ugyanúgy illeszkedik:
1. Eset: DX11, GPU mondjuk 40%-ra terhelve, CPU 100%-on. A TDP és melegedési limitbe tegyük fel, hogy belefér.
2. Eset: DX12, GPU pl. 80% load, CPU 60% load. Tegyük fel, hogy ez így sok hőben... Throttlingol. GPU mondjuk lemegy 60%-ra, a CPU pedig mondjuk 50%-ra. Ez már lehet, hogy belefér és még mindig a DX11 felett vagy jóval.Minden adat légbőlkapott, de az elv látszik. Jobb lehet simán így is az összteljesítmény.
Az elv is változatlan, az amit korábban is írtam: DX11 alatt a cpu terhelés jelentős része felesleges. DX12 alatt eltűnik, nincs szükség rá. Ezt a felesleges hőt/fogyasztást mindenképpen megspórolod, tehát mindenképp plusszt hoz DX12 alatt hiszen adott keretből így több teljesítmény jöhet ki aminek haszna is van.Megpróbálom én is összefoglalni amit mondani akartam:
Dvga vagy IGP tök mindegy, mert arról volt szó mennyit gyorsulnak a DX12-től rajzolásban. Ez mindkettőnél ugyanazt jelenti, mindkettőre ugyanaz vonatkozik.Az, hogy más okok miatt miért nem fog annyi gyorsulni... pl.
- mert mobil CPU-ról van szó
- vagy mert integrált és kis TDP-t kapott
- esetleg szar hűtést tettek rá...
- vagy nagyon meleg van a szobában, balta áll ki a gépből vagy rossz a csillagegyüttállás...
... ez is mind igaz lehet és így már alma-körte összehasonlítás, de ezek más tényezők. Semmi közük a DX12 váltáshoz vagy az ahhoz kapcsolódó hw-s Skylake módosításokhoz.A Bay Trail IGP-k mellett egy Braswell vagy Broadwell IGP ég és föld. HTPC, játékok alatti teljesítmény, általános teljesítmény kérdésében is sokkal jobbak az újak.
Ez tök más téma. Azért jobbak mert simán jóval erősebb az IGP. 12-16 EU vs 4.Egy IGP-s rendszernél nem igazán arra megy az átlag felhasználó, hogy játékok alatt multitaskingoljon, de szerintem ez egyébként sem életszerű. Persze ha minden 100%-on pörög, az értelmetlen, de ha a fenti példákat vesszük, jobb, ha a CPU is kiveszi a részét és természetesen még így is marad processzoridő torrentezésre, akár böngészésre. A Prime-ot IGP-n futtatókat csókoltatom.
Itt valami félreértés van... te írtad, hogy minek lógassa a lábát a cpu. Te akarod feleslegesen terhelni.
Mert épp arról van szó, hogy DX12 alatt kevésbé terhelődik. Ami DX11 alatt nagyobb terhelés... és semmi értelme. Semmi hasznosat nem csinál.Erre írtad, hogy jó, de minek pihenjen.... Hát mert csak fűt+fogyaszt és semmi értelme.
-
sb
veterán
Sőt, hogy még egy példát mondjak:
DX12 alatt ugye mehet az aszinkron compute. Pl az is olyan tényező amivel az AMD sokkal többet gyorsulhat mint az Intel. Ha telerakják a játékot vele akkor cseszheti az Intel.De ettől (is) még a rajzolási parancs gyorsulása egy független tényező, ami valós.
-
nagyúr
Áh, oké, már értem én is. Persze, ez a Dx12 dolog teljesen érthető és jogos.
"Kb. olyan mintha azt írnád, hogy az Intel GPU akkor gyorsul DX12 alatt ha nincs félbevágva baltával."
Nah, ez azért könnyen előfordulhat még."Ez tök más téma. Azért jobbak mert simán jóval erősebb az IGP. 12-16 EU vs 4."
Csak abba kapaszkodtam, hogy elég degradáló módon jött le a cikkből az Intel IGP-k fejlődése a VGA-k mellett, de most már értem, mire világítottál rá. Igazából én nem feltételnül csak a Dx12 alatti javulásra gondoltam.Kíváncsi leszek a mostani architektúrák dx12 alatti teljesítményére, de úgy általában véve is az új integrált AMD és Intel családokra.
-
icp1970
senior tag
Na végre már meg jött a józan ész.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest