Hirdetés

Az Intel a Skylake-től megváltoztatja az IGP-inek számozását

Az Intel IGP-inek elnevezése ugyan logikusnak mondható, de a számozással már régóta nem értenek egyet az OEM partnerek. A legfőbb gond ezzel kapcsolatban, hogy ugyanaz a típusjelzés eltérő órajeleket is jelenthet, és ez mindenki számára okoz némi fejtörést, ugyanis a termékek kiválasztásánál nagyon bújni kell a specifikációkat. Nem mellesleg a piac számára is nehezen átlátható a helyzet, hiszen a tudatos vásárlók még a típusjelzésből sem tudják megmondani, hogy az adott IGP pontosan mire képes, ami egyértelműen nem jó. Persze ez nem tragédia egy olyan piacon, ahol a vevők jelentős része nem tudatosan vásárol, de más cégek példájára építve látszik, hogy lehetne ezt sokkal jobban is csinálni.

Az OEM partnerek panaszait meghallgatva az Intel változtat az IGP-k számozásán. Természetesen megmarad a HD Graphics, Iris Graphics és Iris Pro Graphics elnevezés, de ezentúl sokkal több különböző szám lesz majd mögöttük. A Skylake generáció idén kilenc különböző IGP-t fog megkülönböztetni, és ezek sorrendben a következők: HD Graphics 510, HD Graphics 515, HD Graphics 520, HD Graphics 530, HD Graphics 535, Iris Graphics 540, Iris Graphics 550, Iris Pro Graphics 570 és Iris Pro Graphics 580.

A számozás is háromjegyű lesz, ami szintén egy OEM-ek által igényelt változás. Gyakorlatilag a négyjegyű számozásnak semmi értelme, mert csak egy extra nullát jelentene a számok végén. Nem véletlen, hogy az AMD és az NVIDIA is háromjegyű számozási sémát használ a Radeon és GeForce grafikus vezérlőkhöz.

A fenti információk mellett sikerült még megtudnunk a Skylake IGP-jéről, hogy a Gen9-es architektúrára épülő alap a DirectX 12-ben valamivel jobban teljesít, mint az elődök. Ezt nagyrészt a parancsprocesszor felújításának köszönheti, ugyanis az Intel ezt az egységet mindig is nagyon gyengére tervezte. Egyrészt a régi API-kkal ennek nem volt jelentősége, mivel a processzor oldalán keletkező többletterhelés volt a korlát, másrészt sokáig nem is volt szó róla az iparágon belül, hogy pár év alatt ennyire drasztikus előrelépés lesz szoftveres fronton. Éppen emiatt a Broadwell és a Haswell lapkák IGP-inél a kiadható rajzolási parancsok száma a DirectX 12-vel nagyjából csak a két-háromszorosára nő, ami a konkurensek 6-20x-os növekedéséhez képest elég vérszegény. A Skylake esetében azonban a gyakorlati mérésekből kiindulva már négyszeres is lehet ez az előny. Ez még így is messze elmarad attól, amit az AMD és az NVIDIA fel tud mutatni, de nagyon gyorsan kellett lereagálni egy abszolút váratlan változást az API-k frontján, így az is kedvező, hogy ennyi extra összejött. A fentiek miatt, a korábbi Intel IGP-khez képest a Skylake megoldása az új generációs API-kban mindenképpen előnyösebb lesz.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés