- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Utp Kábelen érkező Telekom Tv/internet
- Viszonylag pénztárcabarát lett az AOC 280 Hz-es VA monitorja
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Autós kamerák
- Autóhifi
- Melyik tápegységet vegyem?
Hirdetés
-
Máris megszületett a Huawei Enjoy 70 utódja
ma Az Enjoy 70s processzorfrissítéssel próbál szerencsét, több változás nincsen rajta.
-
Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
it 830 millió dollárnak megfelelő összeget költ a szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésére Kína a jelentések alapján.
-
MSI blog: válasszunk notebookot akciósan!
ph Játékra, munkára, esetleg utazáshoz? Egy hordozható számítógép vásárlásánál sok szempontot kell figyelembe venni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
AAAgold
senior tag
"Azt továbbra sem értjük, hogy a felhasználók miért vennének Steam masinákat, ha a modern effekteket úgy sem kapcsolhatják be"
elszámította magát a steam ezzel a projekttel - a win zárttá válásától való félelem szülte az egészet (pr szinten legalábbis), de az elérhető alternatíva nem elég jó (linux+opengl)
amúgy összehasonlító képeknek, esetleg videónak örültem volna, ha már egyszer ez a cikk egyik témája
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tudtam képeket lőni Linux alól. Mindig fekete kép lett az eredménye. De átnéztem. Gyakorlatilag a grafika az DX9 szint. DX9-DX11 összehasonlítással ugyanaz az eredmény, mint az OGL-DX11 összehasonlításnál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kac
csendes tag
Köszi a cikket,
"legújabb Arch Linuxon", ez viszont így pontatlan, mivel rolling, nincsenek verziók.
Max friss csomagok és driverek. -
floatr
veterán
Értem én, hogy hc gamereknek ez probléma, de szvsz nem hc gamerek veszik kizárólag a konzolokat. Amikor a wii bejött, az sem tudott csilivili effektekkel piacot szerezni.
A PC-vel való összehasonlítást meg ugorjuk, mert sokaknak nem alternatíva részben elrendezés, részben használat tekintetében. Tisztában vagyok vele, hogy bárki építhet akár windows-zal is, de ez a kisebbik része a halmaznak, akár a hc gamerek.
-
AAAgold
senior tag
és hol vannak azok a színvonalú exkluzív steam játékok, amik normálisan futnak és adnak olyan játékélményt, mint ami anno a wii-t eltartotta? (és most a wii U "nem túl kiemelkedő szárnyalását" hagyjuk)
nekem úgy tűnik, ez a projekt egyszerre akart win pc és konzol alternatíva lenni, de eddig ez nagyon nem jött be és perpill a kilátások sem túl kedvezőek
[ Szerkesztve ]
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
bbandi
tag
Nekem megvannak a kiegészítők, ki is próbáltam a szintén arch linuxos laptopon, teljesen jól futott, pedig ráadásul csak egy intel hd4000 van benne.
-
Egonyolc
aktív tag
Aki 500$+os steam gépet vesz az meg is érdemli.
SzVSz, az egyetlen haszna a normális win-es gépről futtatott játék stream fogadása.
Ezzel a konzolokkal szemben tudnak teret nyerni (tartani). A windowsos függést nem fogják tudni megoldani.++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start. +++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
-
assemble
addikt
Egyre inkabb veszti el a windows az utolso elonyet is, lassan tenyleg mehet a kukaba
-
floatr
veterán
Nekem úgy tűnik, hogy nem érdekük exkluzív játékokat támogatni. Egyszerűen kísérletet tesznek arra, hogy bedöntsék a MS által meghatározott PC gamer piacot; hogy ne legyen szüksége egy játszani vágyó embernek egy 1000$-os desktopra, de ne zárjon be egy ps/xbox féle ketrecbe.
Mondjuk én azt soha nem is értettem, hogy pár exkluzív játék alapján képes valaki egy adott platform mellett dönteni. Mindenesetre arra próbáltam kilyukadni, hogy a játékélményt nem a dx11-szerű effektcsomag adja.(#9) alevan egyrészt ennek az az oka, hogy a többi konzol egy elég kétélű támogatási rendszer alapján kap árat. De elvileg azért nyitott a platform, hogy lehessen árverseny. Meglátjuk, egyelőre még el sem kezdődött az egész.
(#13) ysengrin miért, nem arról szól a cikk, hogy megint egy nevesebb játék került portolásra? A fanyalgós cikk a tegnapi volt
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Amióta létezik a civilization sorozat, azaz 91 óta, mindig játszottam a civ-el, de azt kell mondanom, a civ5-el teljesen eltértek a korábbi vonaltól. DX9 grafika, vagy DX11 kutyát sem érdekli, amikor a játékmenet egy nagy visszalépés népszerűségben és játszhatóságban a civ4-hez. Érdekességképp megemlíteném, hogy a civ4-nek a mai napig elég népes tábora (köztük magam) is van és on-line még mindig gyűrjük elég szép számban. Ott aztán a grafika tényleg sehol sincs a DX11-től, de a civ játékoknak nem is az volt a lényege, hanem a játékmenet. No az-az, amit Sid bácsi rendesen kinyírt. A civ5 on-line játszhatóságáról meg a civ-es közösségekben túl sok jót nem is hallani. Node reménykedünk a civ6-ban. Ugyebár a civ4 2005-ben, a civ5 2010-ben jelent meg, így jövőre itt az ideje a 6-nak.
Remélhetőleg egy jobb játékmenetre és nem a grafikára helyezik a hangsúlyt.
Megjegyzem a civ5 a legnagyobb pályákkal teljesen felfedezve, sok várossal és egységgel még erős gépen is rotyi lassú.izé
-
Nagytalp
senior tag
Na most akkor ez megy Ubuntu alatt is?
Nvidia RTX és AMD RX videókártyák raktárról!
-
X Factor
addikt
Mindenesetre pozitív amennyiben kitartanak és egyre több minden jelenik meg majd Linux-ra is.
Make things work
-
#16939776
törölt tag
"Arra próbáltam kilyukadni, hogy a játékélményt nem a dx11-szerű effektcsomag adja."
Nem tartom magam HC gamernek, nem kell él simítás, tesszaláció, ultra textúrák.
De elvárom hogy, meg legyen az átlag 120+ Fps -ne keljen várni a V-sinc-re- közben ne csináljon borzasztó tearing-et, valamint ne legyenek késések, akadások.Ezeket az igényeket kielégítik ezek a Linux portok?
-
AAAgold
senior tag
és egy meglévő PC gamer számára alternatíva a steambox?
ül a gépe előtt, a legújabb játékokhoz már kevés a gépe - miért vegyen egy steambox-ot egy erősebb videókártya helyett?
vagy egy új játékos lenne a célközönség? aki nem tudja, hogy pc-t, konzolt vagy steamboxot válasszon? ő mit lát? pc-n übergrafika, konzolon szintén fasza játékok és extra kényelem, steamboxon pedig?
a konzolosok számára pedig a pc exklúzív játékokat tudná elhozni?
talán az utolsó opcióban látnék valamennyi realitást, hogy konzol mellé egy pc-s konzol pluszban, de engem egyáltalán nem győz meg ez a projekt így ebben a formában - tényleg azt látom igazi pozitívumnak, hogy a linuxos játékkínálatot bővíti a dolog, de ez meg a potenciális csoport win-hez hasonlított méretét tekintve szintén kicsit luft ütésnek tűnik nekem
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
Nowhereman
őstag
"nyílt forráskódú operációs rendszeren nem használhat tesszellációt" - ha erről az Unigine Heaven is tudna...
Utánam a kondenzcsik!
-
Lomha 8V
addikt
Ez a Steambox nem egy nagy sztori eddig, legalábbis erősen úgy tűnik.
-
floatr
veterán
Én egy kicsit máshogy látom:
Meglévő PC esetében a júzer -- ha elégedett a felhozatallal -- hagyja a francba a fejlesztéseket, mert a gépe még azért elég sok dologra megfelel, és vesz egy boxot. Ehhez persze kell a megfelelő felhozatal.
Új játékos esetében lutri, hogy mi alapján választ bármit. Sokszor az az érzésem, hogy csak a reklámok hatnak.
Konzolos játékosok nagy eséllyel nem fognak váltani rövid távon, mert benne vannak egy ökoszisztémában. PC mellé egy család esetében lehet jó választás. Nem tudom döntő súlyúnak látni az effektek minőségét, bár lehet h alábecsülöm az emberek igényszintjét.
(#21) Duracellm... a valve úgy portolta a L4D2-t hogy a ogl-es változat gyorsabb lett, mint a dx-es. Ezeket az eredményeket felhasználva be tudtak azonosítani pár problémás pontot a motorban, és ahogy észrevettem az intel/amd/nvidia is nekifeküdt a drivereknek.
(#23) Nowhereman én úgy emlékszem, hogy a wine és származékai azok, amik a dx9-es szintet tudják hozni.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Vicces egyebkent, hogy most mindenki huzza az orrat (jogosan), de amikor bejelentettek, akkor meg ment az orjonges a forumokon, hogy igen, most aztan vege a konzolos meg Windowsos uralomnak, jon a Linuxos gaming eve. Ugyanez tortent az Ouya-nal is. Valahogy nem jon le az embereknek, hogy kis cegek nem nyomjak le a nagy cegeket 'csak ugy'.
while (!sleep) sheep++;
-
#16939776
törölt tag
Eddig "Alice return to madness" volt az egyetlen port amivel összefutottam, ebből nem merek általánosítani, hogy mindegyik FPS limites lenne.
-
AAAgold
senior tag
mármint milyen boxot vesz egy meglévő pc-s?
új játékosoknál persze, hogy hatnak a reklámok és a cikkek - de ha nem sok mindennel tudja fényezni magát a steambox, akkor úgy nehéz hatást elérni
a konzolosok esetében pedig nem váltásról, hanem kiegészítésről lehet inkább beszélni - vesz mégegy pc-s konzolt magának esetleg
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
A tesszellációt csak azért nem tudták megcsinálni, mert a profilerük még nem tudja a kellően magas OpenGl verziókat?
Vajon hogyan csinálták meg az Unigine benchmarknál? Profiler nélkül valahogy összehozták?
Amúgy hogy hogy nem Ubuntu alatt próbáltátok? Nem is a hír kapcsán lepődtem meg, hanem hogy végre egy rendes disztrót fogtatok.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem az övék a profiler. Egyik sem. A legnagyobb probléma, hogy a legtöbb OGL profilozó elbánik a demókkal, vagy a kis programokkal, de egy AAA játékkal nem. Egyszerűen összeomlanak. A GPU PerfStudio az egyetlen, ami OGL 3.x alatt működőképes, de OGL 4.x-ben már az sem.
A Unigine-nek van saját profilozója, másrészt nem egy olyan komplex program, mint a Civ 5.
Mondta a haverom, hogy próbáljam ki az Arch Linuxot. Így van az most fent. Egyszerű véletlen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Nowhereman #39 üzenetére
Ha lehetséges lenne megcsinálták volna. Lehet kis demókba belerakni tesszellációt, de AAA játék annyira komplex, főleg a Civ5 terepgeneráló pipeline-jával, hogy nincs az a tool, amivel összeomlás nélkül leprofilozod. Ha nem tudod biztosítani, hogy a program stabil legyen, akkor az instabil funkciókat nem szabad szállítani. Mivel az Aspyr már tapasztalt Mac portoló, így eleve tudják, hogy mibe éri meg belefogni OGL-en és mibe nem.
De egyébként ez pusztán tool probléma. Ha volna rá tömeges igény, akkor talán rakna erőforrást az AMD a GPU PerfStudióba, hogy stabil legyen OGL4-en is, de a helyzet az, hogy a legtöbb partnerük tesz az OpenGL-re. A Valve miatt az OGL3.x-re kigyúrták, de ennyi. Többet szerintem sem ér.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Nowhereman
őstag
"Ha lehetséges lenne megcsinálták volna." - no ez most lehet, hogy a Kryptonon így van, de a Föld nevű bolygón helyesen így hangzik: "Ha kifizetődő lenne"
Nem azért nem jutott eddig ember a Marsra, mert nem volt lehetséges, hanem mert az elnök választás szempontjából a 3. világbéli országok bombázása mindenféle hülye ürüggyel kifizetődőbb.Különben meg, a CIV V első kiadása javítások nélkül még a textúrákat sem volt képes a térképre húzni hiba nélkül. Beletették a sok csicsát, aztán debuggolták éveken át - mert ez volt a kifizetődő. Ez az amire harap a sok "szakíró", meg a potenciális vevő (és most szándékosan írtam vevőt játékos helyett). Ha az AI is szerepelne az igények közt, talán még olyasmit is írtak volna ahhoz az "AAA" programhoz - de nem azért, mert nem lehetne megírni (még a garázs-projektek közt is messze bonyolultabb progik vannak sokkal jobb AI-val), hanem mert nem volt kifizetődő.
Az ilyen "AAA" projektekhez semmi sem jó, csak van amivel kifizetődik bajlódni.[ Szerkesztve ]
Utánam a kondenzcsik!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Nowhereman #42 üzenetére
A Linux port eleve nem kifizetődő mégis megcsinálják. A probléma, hogy a gyakorlatban nem lehetséges, még akkor sem, ha elvileg az API támogatja. Az a legjobb dolog ebben a világban, hogy az Intel, az AMD és az NV együtt nyomatta a GDC-n, hogy az OpenGL már rég képes olyan dolgokra, amivel drasztikusan csökkenthető az overhead. Ehhez képest zéró alkalmazás van rá és zéró érdeklődés van iránta. Nem azért, mert elvileg nem lehetséges, hanem azért, mert nincs hozzá tool, ami a gyakorlatban kizárja a megvalósíthatóságot. Márpedig a gyakorlat ami számít.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Nowhereman
őstag
A Linux port kifizetődő, azért csinálták meg. Jól jön még a tapasztalat, a Valve-val való jó-viszony, a Linux fanatikusoknál begyűjtött jó-pont, meg az, hogy tudtak csinálni egy kis hírverést a vén programnak. Ez összejött ilyen Tusco-gazdaságos portolással is (főleg, hogy előtte már volt előtte almás változat is).
Utánam a kondenzcsik!
-
assemble
addikt
Hogy valamennyire on is legyen: kiprobaltam a cuccot (Ubuntu 14.04 LTS, regi 5 eves laptop, ati videokartya open source mesa driverrel), kicsit sokat tolt (lehet ez windows-on is igy lenne, nem tudom...), de mindenesetre teljesen jol fut a cucc, 1080p-ben, magas beallitasokon
[ Szerkesztve ]
-
Nowhereman
őstag
A mesa az nem videókártya-driver.
mert tutommal van:
- x-diver (ezt AMD esetén Gallium, Nvidia esetén Nouveau néven fut)
- ezek DRM-es változatai (no ez nem a másolásvédelem, hanem a az hogy renderelést a kernel szinten végzi (spec DRM-kernel), olyan 50-100% közti teljesítménynövekedést hoz)
- meg a szokásos zárt.különben a mostani nyílt az esetek többségében hozza a zárt szintjét (mondjuk a Heavenben leszerepel...).
Utánam a kondenzcsik!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Nowhereman #44 üzenetére
Ennél jobb portolást a megfelelő fejlesztőeszközök hiányában nem lehet végezni. Az normális esetben nem jó port, ha a top effektek kimaradnak a játékból, de figyelembe kell venni, hogy a gyakorlatban csak erre van lehetőség.
(#45) assemble: Az OpenGL és az OpenGL ES két külön dolog. Utóbbin mennek a mobil játékok, de az sem igazán kedvelt fejlesztési forma. Noha ott a piac kényszerűből kitermelte a fejlesztőeszközöket, tehát a cikkben tárgyalt probléma nem áll fent.
A konzolok saját fejlesztésű egyedi API-t használnak. Felesleges bármibe is belevenni őket. A WebGL alatti réteg lehet DirectX is. A Windows böngészők jellemzően ANGLE-t használnak, mert nincs mindenhol natív OGL ES támogatás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
assemble
addikt
Tudom, hogy nem ugyanaz, de azert viszonylag kozel vannak, es ha az egyiken mukodik a dolog, a masikkal sem kene, hogy gond legyen.
Azok a sajat fejlesztesi API-k pedig altalaban csak egy nemileg modositott OpenGL-t jelentenek.
A WebGL szabvany pedig OpenGL ES 2.0-n alapszik egyertelmuen, lenyegeben kozvetlenul azt hasznalja. Implementacio szempontjabol persze lehet attol meg D3D alatta, de ez most mindegy...
Új hozzászólás Aktív témák
- 32" LG UltraGear 32GQ850-B Akár 260Hz 2560 1440 IPS 1MS Közel 2 év Gari!
- Samsung Galaxy S22 Ultra DS Fekete 512GB Gari 2025.11.05-ig
- -72% HP EliteBook 850 G7:i7 10610U,16GB RAM,512GB SSD,15.6" FHD,vil.MAGYAR numeri.bill.,Win 11 Pro
- 8 gen i3 as MP ProDesk 400 G5 MT(Hibás)
- Dell Latitude 5300, 13,3" FHD IPS Touch, I7-8665U 8x4,80 GHz, 8-32GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10,11, Új
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest