Hirdetés
-
A marketingen segít spórolni az AI
it A Klarna is használ már AI-t, ők a marketingköltségeken spórolnak így évi 10 millió dollárt.
-
Napokon belül jön a Next Indie Direct
gp Az előadáson a bejelentett indie játékok mellett új leleplezésekre is számíthatunk.
-
Tényleg három színben érkezett a Nothing Phone (2a)
ma Csak mindhárom ugyanazon a hátlapon csoportosul, az új, limitált kiadású Phone (2a) megjelenése így még mozgalmasabb lett.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bigdady
nagyúr
válasz MasterMark #64150 üzenetére
Leesett rendszerbeallitasokban kerestem.
Dgyuri: irtam hogy arc-on megy. Lipsync? Hol is?
-
Tomiboj
csendes tag
Nah, itt van a falon az 50ST60!
De holnap lekerül ez biztos...NA EZT FIGYELD!
Tegnap este kissé beparáztam, hogy az ukrán helyzet miatt már 314-en áll a forint, és mondom én nem várok, inkább megrendelem, mert 3 nap múlva megint ráugrik egy tizes
Még gyorsan felhívtam 18h előtt néhány perccel az eMátrix-ot, és a kedves ügyintézővel mindent megbeszéltem, elmondta, hogy másnapra (mára) áthozatja a Tengerszem u-i raktárukból, és ha itt van jön az sms.
Jött is, ma du., én pedig rohantam, kölcsönkértem egy kocsit, és boldogan kifizettem a pénztárban.
Jó bő negyedmillióóóó
A srácok kedvesek voltak, mondták nézzük meg benne van-e minden tartozék.
Mondom minek kibontani, remélem origin, mondják persze-persze, de náluk egy így szokás, mert akár a gyártó is hibázhat.
Korrekt!
Kibontották, a dobozban látszólag minden vadiúj, neylonozott, ahogy illik, de érdekes módon hiányzott a 3D szemüveg!
No sebaj, elnézést kértek, és adtak róla papírt, 1-2 nap türelmet kértek a pótlásra.
Ráforgatták egy molnárkocsira és kitolták nekem a parkolóba.
Tényleg rendes csapat!
Mint a mesében.De ott nézem kinn a világosban (benn elég sötét volt a boltban), hogy a doboz úristen, milyen szakadt!
Az alja olyan, mintha vagy 100m-es síkfutáson vett volna részt, koszos, lyukas, a papírfogantyúk meg mintha vagy kilométereket vitték volna ide-oda.
Mondja a srác, hogy ez normál, hisz viszik-hozzák a teherautókon, raktárból-raktárba kerül, meg az is lehet, hogy 1x-2x elázott a doboz.Hmmmm, érdekes.
Aztán felcigöltük otthon, kibontottuk, rászereltük a falikonzolra, bekötöttük és boldogan vártam a csodát!
Azóta is várom...
Amint felkerült a helyére, akkor láttam, hogy a káva körben mindenhol össze-vissza van súrolva, karcolva, a képernyőn jónéhány karcolás, amolyan jól lestrapált szállodai darabnak tűnt.
Vááááuuu
Majd bekapcsolom, erre kiír vmi olyasmit, hogy a legutolsó kikapcsoláskor a készülék altatás üzemmódba került.
Hát ez hogy lehet egy origin tv-n????
Majd bármelyik SD adóra kapcsoltam, amolyan 240p jellegű képet mutatott, a HD adásoknál talán kissé jobbat, a HD és full HD filmeknél mind legalább egy kategóriával gyengébbet, a mozgásoknál valamiféle szellemképeket a tárgyak, emberek körül, stb....
Mondja, az öcsém, nézzük már meg a szervizmenüt, mit ír?Hát ezt:
Time 00652:00
121 on/offNa ehhez mit szóltok????
Ezt valaki kb. fél-egy évig nyüstölte, majd átcsomagolta, vagy kivette magának az újat ezt meg vissza, nem tudom.
Azért holnap beugrom az eMátrix-ba, és megkérdem, hogy ez most hogy is van?
Vagy Vásárlók könyve, vagy inkább azonnal Fogyasztóvédelem?
Esetleg megmondom, hogy azonnal jelenjenek meg a lakásomon egy vadiújjal, és vigyék ezt a használt szart, és mit ajánlanak még fel fájdalomdíjként?
Basszus kissé nyugatra sokmillióst kártérítés járna ilyen gusztustalan trükkért!Szerintetek?
Hát nem sokat fogok aludni[ Szerkesztve ]
-
DM-Fan
Topikgazda
válasz Tomiboj #64153 üzenetére
Nem kell csodálkozni: nem hivatalos forgalmazó. Szerinted miért kerül annyiba a Panashop-ban, amennyibe? Ezért. Egy hónapok óta hiánycikk termékről beszélünk, amiből a Panashop most tudott a gyárból szerezni néhány utolsó darabot. Ezek a kókány boltok meg gondolom a nagy kereslet okán összekukáztak valahonnan egy-két emutatódarabot, vagy visszavitt példányt és rádsózták. Egy új TV-nek a doboza is olyan kell lennie, mint ami most jött ki a gyárból. Már ott vissza kellett volna adni, sőt, már a hiányzó szemüveg intő jel.
Állj el a vásárlástól, egyértelműen átvertek: újként adtak el neked egy fél éves készüléket.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
Perillustris
senior tag
Vajh' mi oka lehet annak, hogy az 55ST60 nem látja a WIFI-hálózatot? MAC-szűrést kikapcsoltam, SSID-t szórja a router, BGN mixed mód.
Egyéb eszközökön megy az internet.
Perillustris
-
MasterMark
titán
-
Perillustris
senior tag
válasz MasterMark #64158 üzenetére
Atraktam 13-asrol 12-esre, az sem valtoztatott sajnos a helyzeten.
Perillustris
-
oncsi
őstag
válasz DM-Fan #64154 üzenetére
"Állj el a vásárlástól, egyértelműen átvertek"
De mit kap helyette? Meg hol? Meg milyen árfolyamon is adják vissza a pénzét?
Ez lehet, hogy jelen esetben nem igazi probléma, de ha valakit az árfolyam változása miatt veszteség ér, azt hogy kárpotolják?Kinek csak kalapácsa van, mindent szögnek vél
-
MasterMark
titán
válasz Perillustris #64159 üzenetére
1-esre tedd csak próbából, lehet a túl magasat nem látja.
Nálunk a motorola defy nem látta a hálózatot ha 10-es fölé tettem.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
nagyúr
válasz Tomiboj #64153 üzenetére
Egyértelműen demo-példányt kaptál. Ha nem neten rendelted, bajban leszel, ha neten, akkor élhetsz elvileg az elállás jogával, de egy ilyen gagyi cégnél, még az sem garancia. Sajnálom. (Az átvételnél hibát hibára halmoztál, de megértelek, azt hisszük sokszor, hogy velünk az a rossz nem történhet meg, ami másokkal.)
[ Szerkesztve ]
-
DM-Fan
Topikgazda
válasz Perillustris #64159 üzenetére
Ossz ki DHCP-táblában MAC alapján fix IP-t a TV-nek! Arra figyelj oda, hogy ne a vezetékes MAC-jét használd a TV-nek, hanem a WiFi-s MAC-jét. Ne felejtsd el megadni a router-ben használt titkosítási kulcsot sem a TV-n! Ha egyáltalán nem lát WiFi-hálózatot a TV, akkor lehet, hogy hibás az alaplap, vagy nincs rákötve a belső antenna.
oncsi: mi az, hogy milyen árfolyamon? A számlán forintos összeg szerepel, forintban is fizetett, nem? Azt kell szépen visszacsengetni neki. Távollevők között köttetett szerződés esetén még az sem számít, ha személyesen veszed át és Te hozod el a boltból, akkor is el lehet állni. Ha ott elyben történt a megrendelés/kiválasztás, akkor más a helyzet, mert úgy meg tudtál győződni a sélülések, hibák, hiányosságok meglétéről és mégis úgy döntöttél, hogy elhozod.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
oncsi
őstag
válasz DM-Fan #64164 üzenetére
Értem, de nem pontosan erre gondoltam. Egy boltban veszel 1000 € ért (300000Ft) tv-t ami a te igényeidnek megfelel. Hazaviszed rossz. Ok. Visszaviszed, de már csak 330000Ft-ért van ilyen tv. Mennyit adnak akkor vissza? Becserélheti a drágábba azt tudom, de ha csak a 300000 at kapja akkor annyiért mér veszteség érné. És vagy rá kellene fizetni egy újra (ami sehol sincs)
Vagy pénz vissza. Esetleg másik tip, tv De arra meg rá kellene fizetni.
Én a issza pénzt, esetleges szállitasidijjat, és viszlát hive vagyok.
De ilyen tvje tuti nem lesz ennyiért.Kinek csak kalapácsa van, mindent szögnek vél
-
DM-Fan
Topikgazda
Nézd, annak az ódiumát ő vállalta fel, hogy ennyivel olcsóbban vásárol egy nem hivatalos helyről. Benne volt a pakliban, hogy gond lesz. Jelen esetben az van, hogy a vevő - vásárlási szándékától ellentétesen - nem új készüléket kapott és - ha neten rendelt - minden további nélkül elállhat a vásárlástól. Vissza kell kapja az általa eredetileg kifizetett vételárat és ennyi. Nem éri kár. Az eredetileg beletolt pénzét visszakapja, aztán mérlegelhet, hogy újból belevág-e egy ilyen hátterű bolttal ugyanennyiért és talán lesz egy hibátlan TV-je (kétlem), vagy kipótolja az összeget még 10%-kal és megveszi hivatalos viszonteladótól a hibátlan készüléket (amit gond esetén azonnal tudnak cserélni is).
Az árfolyamingadozást teljesen fölösleges idekeverni, semmi köze ahhoz, hogy mennyit kap vissza, ugyanis ilyen esetben a vásárláskori érték a mérvadó, nem pedig az, hogy a terméket aktuálisan mennyiért lehet megvenni. Egyébként meg ilyen szempontból sincs gond, mert 2 hete emlékeim szerint még 320 Ft-ért adta a Panashop az 50ST60-at, most meg 310 eFt-ért, tehát nemhogy nőtt volna az ára, de még csökkent is. Az más kérdés, hogy ez magasabb, mint a sufni hely ára, de ez volt az üzlet rizikója.[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
Gyulus76
aktív tag
válasz DM-Fan #64154 üzenetére
Nekem is kikerekedett kicsit a szemem, amikor megláttam a teherautón a GT60 dobozát: a felső élei tele voltak ragasztva edigitalos ragasztószalaggal. Aggódtam is miatta, de a beltartalom szemmel láthatóan original volt. A menü szerint az üzemóra 0, a tévé induláskor a szokásos inicializálással indult, a smart funkcióknál pedig azzal kezdte, hogy frissítsem a szoftvert. Ezek alapján én bízom benne, hogy valóban új készüléket kaptam.
-
Perillustris
senior tag
válasz MasterMark #64161 üzenetére
Az egyessel működik. Nem örülök annyira neki, mert a 13-as a legtisztább csatorna a környéken, de ha ez van, akkor elfogadom.
Perillustris
-
MasterMark
titán
válasz Perillustris #64168 üzenetére
Mással nem is? Próbáld ki olyan csatornákkal is, amik még szabadok nagyjából.
Switch Tax
-
Gabesz26
senior tag
válasz B.attila #64139 üzenetére
Nekem sincs benne még csak kb. 80 óra (közel 4 hetes a készülék), de majd összejön ez apránként, csak a kalibrálás miatt nem fogok háttértévézni a VT60-al . Nagy gond egyébként szerintem nincs a képével, tesztábrákkal szemre belövöd a kontrasztot és a fényerőt, a színek pedig majd a kalibráláskor helyükre kerülnek (de kalibrálás nélkül is bőven megfelelő...)
-
viharkabat
aktív tag
válasz DM-Fan #64166 üzenetére
Egyetértek, az árfolyamingadozáshoz semmi köze a dolognak és az összeget vissza kell kapnia.
A viszonteladó dolgot ennyire nem nagyítanám föl, mert nem hiszem hogy az interneten kereskedő cégek csupa hibás terméket forgalmaznak, bár nyilván ebbe is bele lehet szaladni. De amíg nem hamisított kínai tévét adnak el, addig ezekre a darabokra ugyanúgy érvényes a gyártó garanciája.
Megnéztem egyébként a Panasonic oldalát, és ilyen szempontból nem könnyíti meg a páciens dolgát azzal, hogy a viszonteladók listája Error - Acces denied információval örvendeztet meg. -
DM-Fan
Topikgazda
válasz viharkabat #64171 üzenetére
Nyilván lehetett volna ugyanilyen erővel szerencséje is a sufni bolttal, csupán csak azt mondom - több év fórumos tapasztalat alapján - hogy az ilyen boltokkal igen gyakran volt már gond. Többször is előfordult már, hogy bemutatódarabot csomagoltak vissza, nem adtak/pecsételtek jótállási jegyet, nem voltak hajlandóak elállási szándékot elfogadni. Még ha sikerül is megoldani az ügyet, akkor is macera, idegeskedés és elpocsékolt idő, a telefonálásra/ügyintézésre elpocsékolt pénz pedig majdhogynem fedezi is azt a többletet, amivel a hivatalos viszonteladó adja a terméket. Jelen esetben alig 27 eFt lett volna a többlet, amit a Panashop kér, mindez egy közel 300 eFt-os terméknél, tehát még a 10%-ot sem érte el. Véleményem szerint ekkora összegnél ennyin már nem szabad spórolni, mert az már hazárdjáték. Nem mindegy, hogy belefutsz a problémába és 283 eFt-ból van egy szar készüléked, vagy 310 eFt-ból akármi is van, lesz egy hibátlanod. Szerintem. De hát, tanulópénz...
Sok hivatalos kereskedő nem maradt: a Panashop, az E-Digital és egy-két multi maradt csak meg.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
dgyuri0123
nagyúr
Kicsit Off leszek, bocs.
Jupici cserélt Conax modult a tv-ben, mert 3x-os autentikáció után sem mindig jött be a kép.
A lényeg az, hogy szétszedte a fali aljzatomat és kirángatta a kábelt a csatornából, mondván, hogy sokat esik a jel a fali aljzat után a bejövőhöz képest és azért nem kommunikál rendesen a modul. Gondoltam még akár igaz is lehet. Hát miután szétbarmolta a bekötéseimet és f csatival "gyönyörűen" átalakította a rendszert, bekapcsoltuk a tv-t és láss csodát, pontosan ugyanolyan szar volt az autentikáció. Nagynehezen kibontotta az új modult , berakta és megint láss csodát, egyből jó lett minden. 1x ellenőriz és máris van kép.
Igen ám, viszont a mostani baromi erős jel miatt lettek olyan csatornáim, amik 15%-40%-os jelerősségűre változtak, így be kellett állítanom a jel csillapítást. Most már az is 100%-os lett, ami előtte 15-40% között mozgott. Azt mondanom sem kell, hogy szétbarmolás előtt minden csatorna 100/100-as volt az állítólagosan gyenge jel mellett is, amire a szerelő azt mondta, hogy a tv-be épített jelerősség mérés az nem ér egy kalap szart sem.
Konklúzióként jegyezném meg: el kell gáncsolni a szerelőt, mielőtt szét akarja szedni a lakást és erőszakosan ragaszkodni ahhoz, hogy mindenkelőtt a modult cserélje ki, azután nyekegjen a gyenge jel miatt.Bocs, ha offnak tűnik, de mivel az 50ST60 volt a szenvedő alany, gondoltam megosztom a tapasztalataimat, hátha valakinek van, vagy lesz hasonló gondja a jupicis modullal.
"csak a zene van"
-
MihiK5
újonc
Sziasztok!
E fórum több szász komment visszaolvasásának köszönhetően nemrég megjött az új 50ST60.
Ti milyen beállításokkal használjátok? Leírnátok nekem ide. Ggamma, kontraszt, fényerőt, mit kapcsoljak be és mit ki? Tudom ez környezet függő, de legalább már kb. ezzel is jobb lehet a képe.
köszi -
jobbab
tag
Friss hír! Aki 50GT60-ra vágyik, Edigitalban 30-40 db van még készleten.....szóval nem feltétlenül kell elkapkodni a vásárlást.
-
Tomiboj
csendes tag
válasz DM-Fan #64172 üzenetére
Igen, értem, és igazad is van!
De azért gondolkodjunk csak el egy picit:
Nekem, hétköznapi egyszerű vásárlónak honnan a fészkes fenéből kellene tudnom bármit is ilyenekről, hogy ki a hivatalos viszonteladó, ki sufnibolt?
Mi van, ha a szüleim kinézik nekem ajándéknak.
És ha az idős apukám megy el a boltba átvenni, megvenni?
Honnan tudná, hogy ki hivatalos, ki nem?
Ő aztán marhára nem olvasgatja e fórumot (mint látjuk én sem eleget)Én kinéztem a neten egy webáruház termékét - annak ugye logikusan meg kell lennie minden működési engedélyének - és telefonon megrendeltem náluk egy terméket.
Kedvesen felajánlották, hogy kiszállítás helyett személyesen is átvehetem a mintaboltjukban, a termék beérkezéséről sms-ben értesítenek.
Majd az sms beérkezése után, befáradtam a mellesleg hatalmas, impozáns, termékektől rogyadozó kb. vagy 3-400m2-es üzletbe (nem egy sufni kinézet), ahol a kezembe adták a látszólag gyári csomagolású terméket.
Erre ugyanúgy járnia kell a garanciának, bárhol is veszem, nemigaz?!
És akkor otthon kiderül, hogy egy sunyin visszacsomagolt használt készülék?Bocs, szerintem ez büntetőjogi kategória.
Csalás, fogyasztói megkárosítás, vagy vmi ilyesmi.
Rendőrségre kell menni feljelenteni, vagy fogyasztóvédelemhez?
( örülnék, ha valaki hozzáértő kioktatna, mi a teendő, mi a legjobb megoldás ilyenkor! )
Szóval szerintem követtem el hibákat, de azért ez nézőpont kérdése, mert ilyet akkor sem csinálhatnak meg 2014-ben egy jogállamban, szerintem... -
Cha-b
senior tag
válasz Tomiboj #64177 üzenetére
Szerintem elég lenne elöször a Webshopra rápirítani, hogy ezt mégis hogy képzelték, és fogyasztóvédelemhez, rendőrséghez fogsz fordulni. Valószínüleg ez elég is lesz és maguktól hoznak majd egy újat.
Ha esetleg nem használ én csak utánna fordulnék hivatalos szervekhez.[ Szerkesztve ]
CSAKAKISPEST!!!!
-
Gabesz26
senior tag
válasz Tomiboj #64177 üzenetére
Ha van időd, energiád és bírod idegrendszerrel akkor elindulhatsz a fogyasztóvédelem, rendőrség vonalon is, csak szerintem ez ebben az esetben felesleges, és sokkal előrébb nem jutnál vele (sőt valószínű mire véget ér az egész már nem fogsz tudni csak használtan Pana plazmát venni)
Amit akarsz az egy új, bontatlan készülék, azt hogy ezt minél hamarabb, sőt úgy egyáltalán megkapd (a készlet miatt), ahhoz én nem javasolnám az általad leírt procedúrát.
Remélem neten vásároltad, ha igen élni kell a 8 napos elállással, és megvenni máshol (még ha kicsit drágább is), vagy ha adsz nekik még 1 esélyt és van náluk valóban bontatlan, akkor cserét kérni.
Ha nem netes vásárlás, akkor is jelezd nekik minél hamarabb, és lehetőleg írásban (is), hogy később legyen a kezedben bizonyíték rá, és kérd vissza a pénzed (vagy kérj cserét). Ebben az esetben jóval bonyolultabb az ügy, főleg amiatt, hogy a személyes átvétel során meg is tudtad nézni....
[ Szerkesztve ]
-
Cha-b
senior tag
válasz Dorian #64180 üzenetére
Igen ez a kulcs, ezért is gondoltam, hogy maguktól cserélik majd. Gondolom nem hiányzik nekik, hogy mindenféle "szerv" a nyakukra járjon.
Bár ha mondjuk nincs beleírva a jótállási jegybe a TV sorozatszáma, akkor bizonyítsd hogy ezt vetted... De nem fognak ilyenekbe belemenni, csak meg akarják majd úszni.CSAKAKISPEST!!!!
-
Gabesz26
senior tag
válasz Dorian #64180 üzenetére
Igen valóban, ha új készülékként árulják, akkor lehet reklamálni. Viszont, ha nem írják oda a webshopban, hogy új, bontatlan készülék, gyanúsan olcsóbb mint a többi helyen akkor nem tudom mennyire áll a reklamáció... Főleg ha személyesen veszi át, ahol látható az állapota (karcok, hiányos kiegészítők stb.), és ennek ellenére átveszi.
[link] én itt pl. sehol nem látok leírva a készülék állapotára vonatkozó információt, lehet ez bontatlan készülék, vagy egy bemutatódarab is.
[ Szerkesztve ]
-
Perillustris
senior tag
válasz Tomiboj #64177 üzenetére
Mivel telefonon rendelted meg, az elállási jog alkalmazható, hiszen ez is kimeríti a "távollévők között kötött szerződés" fogalmát.
Vélhetően a telefonos megrendelés alkalmával nem tartották be a 2. § több pontját sem, mely a tájékoztatási kötelezettségre vonatkozik. (Erre persze ráér az esetleges fenyegetőzés-fogyasztóvédelmi eljárás idején hivatkozni.)
Ha ezt választod, első körben javaslom, hogy élj elállási jogoddal a meghatározott módon. Az e-mail elküldése mellett nem árt, ha tértivevényes levélben is elküldöd nekik postán.
Szóba jöhető buktató: ha átvételkor írtál alá olyan papírt, miszerint a termék (nem a csomagolás!) sértetlen, ám te a felfedezett állapotú (karcos, stb.) készüléket küldöd vissza, akkor kellő rosszindulat esetén benyöghetik, hogy ezeket te okoztad.
Az elállási jog alapvetően nem a sérült állapotú áru visszaküldésére van, tehát egy ideális világban az esetedben nem erre kellene hivatkozni, hanem a nem megfelelő beltartalomra. Itt lép életbe a 3 napos csere joga, amiből - ha jól olvastam - még nem futottál ki:
A teendőd tehát visszavinni, azzal, hogy hibás (bármelyik SD adóra kapcsoltam, amolyan 240p jellegű képet mutatott).
Cserélhetik (nyilván nagyítóval nézed meg, bekapcsoltatod, kipróbálod) vagy vissza kell adniuk a pénzt.
Más lehetőségük nincs.
Először próbáld meg higgadtan rendezni a helyzetet, és a reakciójuk alapján dönts a folytatásról.
[ Szerkesztve ]
Perillustris
-
DM-Fan
Topikgazda
válasz Tomiboj #64177 üzenetére
Eddig működött a Panasonic honlap viszonteladó-keresője gond nélkül. De egyébként a garanciával valóban nem szabadna gondnak lennie, viszont a pán-európai garanciajegy megléte és kitöltöttsége ennek feltétele - abból látszik, hogy mikortól indul a jótállás.
A hibát ott követted el, hogy a boltban történő szemrevételezéskor nem voltál elég körültekintő - ha már felkínálják, hogy megnézd, akkor alaposan meg kell vizsgálni, mert később erre ők is hivatkozhatnak, hogy megnézted a boltban, ott nem volt problémád a termékkel. Hiányzó tartozék (jelen esetben a szemüveg) esetén pedig alap, hogy semmit nem veszünk át, ez a második kardinális hiba. A harmadik, hogy még jelenlétükben észlelted a doboz viseltességét és még ekkor sem álltál el, hanem elfogadtad a magyarázkodásukat.
Első körben békés úton próbálkoznék rendezni a helyzetet, egyértelmű adu a kezedben az üzemidő, illetve a hiányzó tartozékkal kapcsolatos papír és semmi más. Sajnos minden mást le tudnak tagadni, ha le akarnak, mert nem álltál el az üzletben és nem jegyzőkönyveztétek a dobozhibákat, a TV sérüléseit.
Egyébként az első dolgod az elállási szándék jelzése legyen, ahhoz netes rendelés esetén az átvételtől számított 8 napon belül mindentől függetlenül jogod van. Ha ennek kapcsán nem mennek bele a pénz visszafizetésébe (erre 30 napuk van) vagy a termék hibátlanra cserélésébe, akkor a fentiek alapján lehet jönni a fogyasztóvédelemmel.
Ja, és szigorúan legyen mindennek írásos nyoma, lehetőleg törekedj az írásbeliségre, mindenhol dátumokkal!
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
-
-
arcitec
addikt
válasz DM-Fan #64185 üzenetére
Mivel személyesen a helyszínen a boltban vette át, tudomásom szerint onnantól nem számit internetes vásárlásnak, vagy is a 8 napos elállás bukó... ( fogyasztóvédelem ha nem hiszi valaki) nem véletlenül mutogatták neki .... max az üzemidővel érvelhet,- de azt nagyon gyorsan kéne - talán szerencséje is, hogy nem 0-as .....
[ Szerkesztve ]
-
viharkabat
aktív tag
válasz Perillustris #64184 üzenetére
Viszont éppen azért mert telefonon rendelte, nem biztos, hogy van nyoma a rendelésnek. Bár normális webáruházak telefonos rendelésnél is küldenek sms vagy mail visszaigazolást.
Most legrosszabb esetben a kereskedő letagadhatja a netes/telefonos rendelést az elállási lehetőséggel, megesküdhet arra, hogy az átvételkor a sértetlenséget közösen ellenőrizték, cserébe a vevő letagadhatná, hogy ezt felajánlották vagy hogy egyáltalán lehetősége lett volna rá, azaz akár el is durvulhatna a dolog. Viszont az objektíven megállapítható, hogy a termék már használt volt, ebbe nem lehet belekötni és ezt a helyszínen sem lehet ellenőrizni nagyon, úh szvsz egy elállással kezelhető a dolog. Nyilván mielőbb jelezni kell, szigorúan írásban (is). Ugyanitt egy cserét én nem erőltetnék. -
DM-Fan
Topikgazda
válasz arcitec #64189 üzenetére
Rosszul tudod, ugyanis a 8 napos elállás esetében a megrendelés módja a mérvadó és nem az átvételé. Hiába veszi át személyesen, attól még az elállás jogát nem bukja, mert a megrendeléskor egymástól távollevők voltak a felek. Ha utcáról bemész, ráböksz egy termékre és azt mondod, hogy ezt viszed, akkor nincs apelláta. Ha neten/telefonon rendelted, akkor más a helyzet, hiába mész el érte személyesen, mert ott már kész tények elé vagy állítva.
Ahogy előttem írták, a telefonos rendelés azért bajos, mert annak nem biztos, hogy van nyoma, letagadható. A netes rendelés teljesen egyértelmű, látszik a rendszerükben, kapsz róla visszaigazoló e-mail-t.
Itt a fő bizonyíték az üzemidő, amit nem is ártana dátumbélyegzős fényképezővel, tanús jegyzőkönyvvel dokumentálni arra az esetre, ha elhúzódna az ügy - több hétig kéne egyébként folyamatosan mennie a TV-nek, hogy elérje ezt a számot, szóval eléggé egyértelmű most a helyzet, de az idő a vevő ellen dolgozik.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
BBéci
titán
válasz arcitec #64192 üzenetére
Az NVH (Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság) honlapján megtalálható az erre vonatkozó rendelet. Az áll benne, amit DM-Fan írt, személyes átvétel esetén is él a 8 munkanapos elállás joga, ha a megrendelés, (szerződéskötés) távollévő felek között született.
Többen, többször linkelték itt a topikban is, most nincs időm megkeresni.[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
Perillustris
senior tag
válasz viharkabat #64190 üzenetére
Nyilván rengeteg múlik az eladó hozzáállásán. Lehet békésen is rendezni, és durván is. Ha felajánlják a cserét, ezt el kell fogadni (persze ellenőrizni lehet).
Hiába veszi át személyesen, attól még az elállás jogát nem bukja, mert a megrendeléskor egymástól távollevők voltak a felek.
Ez így van. Minap találtam egy kiskaput, a lejatszo.hu oldalon történt rendelésemkor: "Személyes áruátvétel választása esetén a rendelés leadása csak árufoglalásnak számít. Az áru személyes átvételekor a vevő meggyőződhet a termék tulajdonságai felől, ki is próbálhatja azt, és csak a számla kiállítása illetve a megtekintett/kipróbált áru átvétele minősül vásárlásnak."
Nekem jogilag rendben lévőnek tűnik, szerintem ők így sikeresen utasíthatják el az elállási jog gyakorlását személyes átvétel esetén.
Perillustris
-
BBéci
titán
válasz Perillustris #64197 üzenetére
Az a cég próbálkozik megkerülni a jogszabályt, egyértelműen törvénysértő módon. Ezt azonnal jelenteni kellene az NVH-nak. Ha a vevő elküld egy megrendelést, az nem minősülhet foglalásnak.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
Perillustris
senior tag
Igen, ez egyértelmű, bár az esetükben ebben találok rációt (amúgy nagyon korrekt cég): az eszköz átnézhető, kipróbálható akár megjelenítővel is. Nem csak egy iroda, egy átvevőpult valahol, ahol még a konnekorba sem dughatod be.
Most alaposabban megnéztem az oldalt, és jelen felépítésben valóban necces, de azt fenntartom, hogy ki lehetne alakítani az oldalt úgy, hogy ebbe ne tudjon senki belekötni.
[ Szerkesztve ]
Perillustris
-
devil-k
nagyúr
válasz Tomiboj #64177 üzenetére
Visszavinném és belevernék annak a fejébe, aki eladta.... Gusztustalan az ilyen üzletpolitika, legyen szó rossz vagy jóhiszeműségnél. Gondolom az eladónak feltűnt, hogy micsoda szutykot akarnak eladásra kínálni... vagy egy vakond volt?
[ Szerkesztve ]
- mozi bolondéria -
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik plazma televíziókkal foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- LED / LCD TV topic topic
- Projektor topic topic
- Házimozi erősítő és minden, ami hozzá csatlakoztatható topic
- Házimozi belépőszinten topic
- Milyen asztali médialejátszót? topic
- Sweet.tv - internetes TV
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Automata kávégépek
- Milyen autót vegyek?
- Diablo IV
- Milyen okostelefont vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs