- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Hobby elektronika
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen videókártyát?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- iPad topik
- Milyen egeret válasszak?
- Így építsd a billentyűzeted!
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Oukitel WP35 - az 5G-s faék
ma Kedvező árú, 5G strapamobil bukkant fel szerkesztőségünkben.
-
Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
it Az EU adatvédelmi tanácsa azt mondja, hogy a ChatGPT még ma sem felel meg az adatpontossági szabványoknak.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ironizer
tag
Sziasztok!
Bár sztem már átgondoltam minden lehetőséget ezerszer, de talán hátha mégis akad vkinek vmi titkos tuti tippje.
Életem első autóját szeretném lecserélni, 7 éve használom, egy 24 éves A Vectra-ról van szó.
Az a bajom, hogy elég szigorú elképzeléseim vannak, amik nagyon leszűkítik a lehetőségeimet.
-Legyen RWD
-Legyen jelentősen/érezhetően jobb tömeg/LE arányú, mint a vectra (1100kg/150LE) - tekintve, hogy mennyit híztak 1991 óta az autók, ezt nem is olyan könnyű abszolválni
-Legyen benzines
-Legyen manuális váltós
-Legyen 16 évesnél fiatalabb
-NE legyen bmw - haha, tudom ezzel kilőttem a lehetőségek több, mint felét - ezért, meg másért is, ez inkább ma már csak vicc kritérium, bővebben lejjebb
-Max 2,4 millió ftMegmondom őszintén, tavasszal nagyon rákattantam a V8-ra, és azon belül is a 3rd gen Pontiac Firebird-ökre. Akkor még úgy gondoltam, hogy veszek egy ilyet második, hobbiautónak a vectra mellé. De pár hónapnyi keresgélés után rájöttem, hogy nagyon kevés az 5-5.7L-es V8 (ilyen 2.6-3.4L-es V6-okkal meg nem akarnék bohóckodni, ha már Fbird-öt vennék) , és még kevesebb a manuális, és még az 5.7-es V8-al is csak a vectrának a tömeg/LE aránya körül járnék, lévén hogy azok is max 180-190LE-t tudnak. Vezettem egyet, és odalépve neki nem volt meg a hűbazmeg érzés (vectrához képest), nagyon nem. Kivéve hangban, az instant orgazmus... Csak itt volt egy kis tudathasadásom, hogy én soha nem szerettem az olyan autókat, amik látszatra hűde sportosak, nagy spoiler, ültetett, kisfaszom, közben meg 1.6-os 90LE-s motor van benne. Inkább legyen szakadt, ami fontos, hogy mi van a motorháztető alatt. Most meg itt gondolkozok egy olyan autón, ami kívülről nagyon faszán néz ki, de a szaros vectrámat nem tudja lenyomni. Nem versenyezni akarok, nem arról van szó, nem is szoktam leállni emberkedni, nálam szabályosabb vezető kevés van, de a vectrával megszoktam, hogy ha van rá szabályos lehetőség, pl. országúton körforgalomból kijövet padlóval gyorsítsak 90-ig. Ezt szeretem, és jó lenne, ha ebben az érzésben is előrelépés lenne.
Meg közben azért arra is rájöttem, hogy ez az öreg hobbiautós téma nem feltétlen nekem való.Szóval így eljutottam oda, hogy legyen inkább egy fiatalabb, és nem a vectra mellé, hanem inkább ahelyett venném. Így kerültek a képbe a bmw-k, pedig "megfogadtam", hogy nekem soha nem lesz. Nem jön be az image. Viszont bmw-n kívül nem sok hátsó kerekes autó van az "elérhető" kategóriában, 2000 után. E46 330ci-ket kezdtem nézegetni, de sajnos ezzel pont ugyanaz a baj, mint a fbird-el. Kevés van belőlük, és még kevesebb a manuális. Ha meg még M pakett-et is szeretnék rá, mert úgy legalább kinéz valahogy, akkor meg mint a fehér holló. Mondjuk itt megint bejön a kérdés, hogy mi a fontos, hogy hogy néz ki, vagy hogy hogy megy. Csak úgy vagyok vele, hogy ha már váltok, akkor olyanra váltanék, ami tetszik is, külsőleg is.
Ott van még az MX5, Z3, de sajnos a roadster-ek nekem nem jönnek be (a legújabb MX5 azért egész pofás, de hát az még nem az én árkategóriám). Tudom, hogy ódákat zengenek élmény szempontból az MX5-ről, és megint az van, hogy mi a legfontosabb, ha nem az élmény, de valahogy mégse... lehet csak be kéne ülnöm egybe, és egyből megoldódna minden problémám?
A felsoroltakon kívül néztem még sok mást is, most nem feltétlen jut eszembe mind.
Attól tartok, hogy erre úgysem tudtok jó választ adni, mert nem is lehet. De hátha mégis. -
Ironizer
tag
válasz trassher #123396 üzenetére
Hmm, 2.7L V6, 265LE, nem rossz. A kombi éppen nem jön be, de látom azért akad sedan. A formát azért még szokni kéne, meg úgy az audit is, mint márkát. Mondjuk őszintén szólva nem tudom, hogy az audinál az összkerekes az hogy van hangolva, ha van benne egy kis túlkormányzottság, akkor jó lehet. Nem driftelni akarok vele, de azért mégis izgalmasabb úgy.
(#123389) molnarpeter: viccből néztem én már a porsche-ket is, de úgy rémlik, hogy még a boxster sem igazán ez az árkategória, esetleg a legolcsóbb, de hát azt tudjuk, hogy olyat nem szabad. Na meg ugye roadster ez is, valahogy nem jön be. Plusz egyetlen autónak egy porsche? Háát... Az olyan fura lenne. Mondjuk amúgyis van bennem egy rakat előítélet, vagy nem tudom, de szóval kicsit tartok attól, hogy mi lenne, ha akár egy boxsterrel állítanék be a céghez.
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
válasz MunezXBK #123435 üzenetére
Jó, hát azért egy versenyre készített autó az más, állítható futómű, középdifferenciálmű, stb, olyanra hangolják amilyenre akarják, hogy megfeleljen az adott körülményeknek.
Most nézem amúgy, hogy ez a 2.7-es V6 ez turbós, ráadásul mindjárt kettő is van belőle. Mondjuk sejthettem volna, szívótól azért ez elég kiemelkedő teljesítmény lenne. Kicsit fosnék én ettől, ki tudja milyen állapotban vannak a turbók.
(#123403) focvis C20XE, igen. Fenomenális motor, persze, ráadásul első autónak, de pont ez a bajom is, nehéz továbblépni. Azért az MX5 (vagy úgy általában a vezetésélmény) nyilván nem csak a motorról szól. Sőt. Már amennyire mások elmondják, én sajnos még nem próbáltam. Meg hiába tök jó motor a C20XE, maga az autó azért már elég öreg, elsőkerekes, első autóm, nagy szerelem volt, de már kezd elmúlni. Oké, hogy nem kapok sokat érte, nem az a 150-200k fog kelleni a másik autóhoz, de mit csináljak vele, tegyem el a spájzba?
-
Ironizer
tag
válasz Kornel #127306 üzenetére
Milyen autó az az SS amúgy? Már annyszor láttam említve itt a topikban a személyed kapcsán, ha jól értelmeztem, az előző autód, amit elloptak, de az nem tiszta számomra, hogy milyen típust takar az SS. Hacsak nem Camaro-t (vagy vmi más Chevy típust). Nekem az SS-ről ugyanis az ugrik be. [link] "Super Sport, or SS, is the signature performance option package offered by Chevrolet on a limited number of its vehicles."
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
válasz Kornel #127309 üzenetére
Köszi, így már érthető az SS, sőt, az SSS is, ahogy párszor láttam említve itt.
peterkeT:
"Amúgy meg lassan tényleg eldönthetnéd, hogy akkor most melyik kategória érdekel... "Ugyan, sztem ez belefér, én is csapongok ide-oda. Nálam azzal magyarázható, hogy néha a racionálisabb felem jön elő, máskor meg inkább a szívemre hallgatnék szívesen.
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
Btw, lehet egy naív/hülye autóvásárlásos kérdésem? Vett már vki használt autót (magánszemélytől) átutalással? Én egy kényelmes ember vagyok, ezerszer inkább fizetnék utalással, mint hogy bejelentsem előre a bankba, hogy szeretnék felvenni egy nagyobb összeget, aztán elmenjek felvenni, aztán hurcoljam magammal kockáztatva hogy leütnek, elég egy tűzben, meteor ráesik , stb.
Viszont, nem tudom elképzelni, hogy ezt hogy lehet normálisan lebonyolítani, elvégre egy átutalás még hétköznap is 4 órába is beletelhet, ráadásul az átutalás indítása, és a megérkezése közötti időben a pénz a paranormális síkon van. Úgy értem, józan ésszel addig nem utalnék, amíg alá nem írtuk a szerződést, viszont az eladó helyében meg józan ésszel addig nem írnám alá, amíg nem érkezett meg a pénz. Szóval ez így patt helyzet. Értem én, hogy szép dolog a bizalom, na de na, nem 2 ft-ról beszélünk. -
Ironizer
tag
válasz bandus #127410 üzenetére
Hát, úgy néz ki, hogy inkább kp lesz. Kérdeztem az embert, hogy belemenne-e, ha utalással fizetnék, mondta, hogy jó neki, de csak ha előre utalok, hogy mire odamegyek az autóért, már ott legyen a pénz. Merthogy járt már úgy, hogy csak mittomén mennyivel később ért oda a pénz. Mondom akkor inkább maradjunk a kp-nál, több a macera kivenni, meg drágább is, de legalább egyértelműbb, odaadom, megszámolja, aláírjuk. Ennyi.
Ja, bele lehet írni mindenfélét a szerződésbe, de... hát mindegy, kp tisztább, kész. Szeretem a kényelmet, de még jobban szeretem az egyértelmű helyzeteket.
Foglaló amúgy nincs is, szombaton voltunk megnézni az autót, mondtam neki, hogy még alszok rá egyet. Ma mondtam, hogy ok, megveszem. Mondta jó, akkor leveszi a hirdetést. De igazából ez amúgy sem az az autó, amire tolonganának az emberek, szóval nem kell félni, hogy elviszik előlem.
-
Ironizer
tag
válasz Ironizer #123381 üzenetére
No, ma végül vettem egy autót (előzmény a hsz-ben amire válaszolok), egy '93-as Camaro lett a kiválasztott. V8, 5700ccm, 275LE. Tudom, hogy öregebb, mint 15 év (ez volt amit megszabtam határnak anno), de a V8 miatt elnézem ezt neki. Ez tényleg előrelépés a vectrához képest tömeg/LE arányban, és még blugyblugyblugy is, úgyhogy ennyi kompromisszumra kész voltam. Jó állapotban van, nem hibátlan persze, de tényleg nem egy lelakott bontószökevénynek tűnik, úgyhogy úgy voltam vele, hogy mivel egyszer az életben mindenképp akarok egy V8-at, ezért meg kell lépni, aztán így legalább jön a tapasztalat, nem csak a monitor mögött álmodozom.
Ja, és manuális! Ez hasonló amerikai vasak között olyan ritka, mint a fehér holló. Nekem érték, én szeretem, ha egészében én irányítom a gépet.
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
Köszönöm a jókívánságokat, képeket rakok majd be, csak most még nem csináltam egyet se.
gaborbol: 6 sebességes.
-
Ironizer
tag
Ignis (2004) 4WD mekkora szopóroller? Szeretnék egy faék egyszerűségű 2. autót, ezért nézegetek többek közt ignis-eket is, de úgy érzem a 4WD nem igazán meríti ki ezt a követelményt. Hirdetnek egyet a közelben, aztán megakadt rajta a szemem, költöznék ki falura dombra a közeljövőben, aztán gondoltam oda télen még akár jól is jöhetne.
-
Ironizer
tag
válasz von toth #164344 üzenetére
Ja, azt én is néztem, hogy az 1.5-ös motor 5 LE-vel több, mint az 1.3-as, hát ez elég karcsú. Meg a 4wd persze többet is eszik valóban. Jó kérdés, hogy szükségem van-e (lesz-e) rá. Igazából az 1.3-asokat nézegetem, ez az 1.5 4wd csak azért merült fel, mert itt van a közelben, és a hirdetés egész szimpatikus. Köszi az infókat mindenesetre.
(#164358) Qru: Köszi neked is, hasznos infók. Mondjuk az első mondatodat nem értem, lehet keversz vkivel?
-
Ironizer
tag
Hát arról a jónak tűnő 4wd ignis-ről lemaradtam. Viszont ma megnéztem egy sima 1.3-ast, égett a check engine, nepper persze mondta, hogy áh, az semmi, csak a szokásos katalizátor, mindegyik ignis ilyen. Erről tudtok vmit?
Mindenesetre vérig volt a tesztkör után sértődve, hogy akkor kár volt kipróbálni (a baj az volt, hogy előtte nem indítottam be álló helyben, nem vagyok rutinos vásárló, az biztos (még... )). Kezdem azt érezni, hogy az ilyen kavicsos parkolós kereskedők nem az én világom.
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
válasz MunezXBK #164974 üzenetére
Tudtam, hogy erre ugrani fogsz, sorry. Értem amit mondasz, de tudod, hogy van ez, ez egy ilyen munka, ezzel jár. Nyilván mindenki a kisebb ellenállás irányába halad, jobbak azok az ügyfelek, akikkel minél kevesebbet kell törődni, és csak fizetnek. De azért lássuk be, egy autóvásárlásnál a próbakör az elég alap dolog, és nem várható el, hogy mindegyik után legyen adásvétel.
Na mindegy, nem akarok ezen sokat rugózni, valszeg tényleg az a megoldás, hogy az elvárásaim, és a hely ahol keresek, nem jönnek össze, ezen kell módosítani.
-
Ironizer
tag
A képet nézzétek: [link] OMG
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mesterséges intelligencia topik
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- EAFC 24
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs