Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mandras81

    senior tag

    Sziasztok,

    kis segítséget szeretnék kérni, mert eléggé tanácstalan vagyok, hogy milyen típusok irányába kellene elindulnom autóvásárlás terén, főleg a szűkös keretem okán.

    A következő paraméterékkel keresek:
    - max. 400e Ft
    - 1,4-1,6-os motor
    - klíma
    - vezető-, és utasoldali légzsák
    - 4-5 ajtó

    Tudom, hogy nem egyszerű a történet, de próbálom kihozni belőle a legjobbat. Jelenleg Mazda 323f (1994-1998) 1,5-ösöket, illetve Alfa Romeo 146 1,6 TS-eket nézek. Tudom, nem egy vonal, de csak annyi lenne az autó külsejével szemben támasztott igényem, hogy egy fokkal legyen szebb az ördögnél. :DDD

    Fele-fele város-országút távra kellene, évi 10e körüli km-errel, nem napi szinten használva.

    Bármilyen opció érdekel. :R

  • mandras81

    senior tag

    válasz Dorien #108724 üzenetére

    Köszi a választ!

    Ezt én is néztem, tegnap került fel. Viszont, a többi 6-8 ami fent van jelenleg (és megfelel a kritériumoknak), valami botrány módon lelakott.

    Vele beszéltem, a hétvégén tervezem megnézni.
    Ami csábító benne, hogy a vezérlés nincs beépítve, hanem adja hozzá a srác, viszont nem tudom megbecsülni, hogy a szilentek cseréje, illetve a "kipufogó kifúj" (azt mondja, sportkipufogó van hozzá, én meg azt is cserélném egy csendesebbre) javítása mekkora összeget emésztene fel kb...

    Még ő is szóba jöhet.
    Egy anyukával beszéltem, akinek a lányáé, csak a lánya nem tud vele parkolni, ezért adják el. Az a gond, hogy nem tudott sokat mondani az állapotáról (gondolom, fogalma nincs róla), de azt elmondta, hogy a hátsó kerékdob rohad.

    A titkos befutóm pedig ő.
    Az az érzésem, hogy tényleg foglalkozik az autóval a srác, csak kicsit tartok az Alfáktól, pedig az eszem azt mondatja velem, hogyha kifogok egy karbantartott példányt, akkor teljesen megbízhatóak...

    [ Szerkesztve ]

  • mandras81

    senior tag

    válasz Dorien #108735 üzenetére

    No, úgy néz ki, hogy egy nagyon kecsegtető 323f jött szembe, de persze még a mélyebb szemrevételezés hátra van.

    Viszont: tegnap ujítattam meg a jogsimat, így most csak egy ideiglenes van nálam, kb. 20 napon belül kapom meg a véglegeset.

    Eddig egy autóm volt, de két éve eladtam, szóval az adásvételi ismereteim nem túl mélyek, ezért segítenétek, hogy az adásvételnél vagy az átírásnál szükséges a végleges jogsi megléte, vagy nyugodtan mehet ideiglenessel is? Én ez utóbbira voksolnék (hiszen nem gondolnám, hogy a jogsi meglétének köze lenne egy autó megvásárlásához), de azért egy megerősítésre szükségem lenne... :R

  • mandras81

    senior tag

    Kicsit off, de talán annyira mégsem:
    Tudnátok ajánlani egy jó szervízt Szombathelyen, vagy Kőszegen, ahova elvihetnék egy Mazdát állapotfelmérésre vásárlás előtt?

    Az tudom, hogy Bükön van egy jó márkaszervíz, de csak a holnapi nap felelne meg nekem, és akkora már minden időpontjuk betelt...

  • mandras81

    senior tag

    Sziasztok,

    lassan aktuális lesz az autóvásárlás, max. 1,8 mFt-ot szánnék rá, 10-12 éves vagy fiatalabb, kombi vagy egyterű érdekelne. Évi 10-15e km-es futásteljesítmény a tervezett, 70-30% arányban az országút/ pálya javára, de mivel a városi távok reggelente sokszor csak 10-15 percesek, így benzinesben gondolkodom, illetve mindenképpen automatát szeretnék.

    Nem vagyok az autóversenyző típus, de azért jó lenne, ha lenne némi tartalék egy-egy előzéshez, így magamtól legalább 1.8-2.0 körüli szívómotort választanék (tudom, egy kombi ettől nem lesz táltos), akár lehet nagyobb is, vagy turbós, de örülnék, ha pályán-országúton 7-8l alatt maradna a fogyasztás. Ami még fontos, hogy minél kevésbé fáradjak el vezetés közben, és a lehetőségekhez képest csend legyen az autóban.

    Mivel elég gyér a benzines automata felhozatal kishazánkban, így van egy olyan opcióm is, hogy Svájcban élő barátom segítségével a német piacról hozok be autót, ahol azért nagyobb a választék.

    Fentiek figyelembevételével miket ajánlanátok?

    [ Szerkesztve ]

  • mandras81

    senior tag

    válasz focvis #168466 üzenetére

    Köszi!

    Bocs, próbálok képbe jönni a dolgokkal, de azért még bőven vannak fehér foltok: a DPF-et nem szeretjük, ugye? Tehát, ha lehet akkor részecskeszűrő nélküli motort keressek?

    Ha már Opel: látok egy-két Signum-ot is eladót. Ezeket érdemes megnézni, vagy alkatrészügyben lehet szopás?

    Japán-francia-német fronton is segítsen ki légyszi valaki.

  • mandras81

    senior tag

    válasz Luck Dragon #168483 üzenetére

    V-ös (esetleg VI.-os) Golf Variant, vagy Passat ajánlott? Persze ezek is automatában. Mekkora morral?

    [ Szerkesztve ]

  • mandras81

    senior tag

    válasz mandras81 #168451 üzenetére

    Kicsit árnyalódik a kép, sikerült leszűkiteni pár típusra (az automata váltót elengedtem, benzines kombit/ egyterűt keresek évi 10-15k km -70/30% pálya-város - megbizható, és ami még nagyon fontos pályán csendes legyen, a keret 1,6-1,7M Ft vételár, és 3-400k elkülönítve első szervízre):
    Opel Vectra C 2.2 kombi - 1,4M körül láttam már ígéreteseket
    Ford Focus Turnier 2.0
    Itthonról ez a kettő, még Mondeo szóba jöhetne, de 2-est nem igazán látok jót ilyen áron.

    Mobile.de (fenti feltételek + EURO5 motor, mert így a regadó annyival kisebb, hogy úttal+szállással is beleférek a keretbe a szamoldki.hu szerint, tehát max. €5k vételár):
    Renault Grand Scenic III 1.4TCE
    Renault Megane III Grandtour 1.4 TCE
    Ford Focus Turnier 1.6 101LE - csak ilyen motorral van
    Skoda Octavia valamilyen TSI vagy FSI (még DSG-s automata is van)
    VW Golf V.-VI Variant valamilyen TSI vagy FSI (még DSG-s automata is van)
    VW Passat V-VI Variant valamilyen TSI vagy FSI (még DSG-s automata is van)
    VW Touran valamilyen TSI vagy FSI (még DSG-s automata is van)
    Hyundai I30 CW vsgy Kia Ceed is játszana, csak valahol mintha olvastam volna, hogy a többihez képest zajosabbak pályán, illetve amit én láttam, az mind manuális klimával szerelt, nekem meg automata kellene (kétzonás az ideális).

    Ezek a francia 1.4TCE-k milyenek? Elbírják a kasztnit, megbizhatóak? TSI-DSG vonalba bele merjek ugrani (150-200k km futásteljesítmény)? Ha lerottyan a turbo, vagy a DSG-be kell belenyúlni, ezek mekkora tételek lehetnek (ugye 3-400k el lesz különítve)?

    Van még a kritériumoknak megfelelő típus (Peugeut és Citroen kizárva)? Minden egyéb tanácsot is szívesen veszek.

  • mandras81

    senior tag

    válasz mandras81 #169036 üzenetére

    Közben túrom a netet továbbra is: tehát 6 gangos olajos DSG nem para, ha megvolt a 60e-renkénti olajcsere benne, az 1.4 TCe-t pedig elfelejthetem, mert zabál, mint egy disznó.

    A többi nem változott, és azért látok itthon is mindenfélé az általam felsorolt autókból olyan áron, amivel kiegyeznék cserébe, hogy több napot külföldön kelljen vadásznom, úgyhogy hétvégén megyek egy kört pesti kereskedésekben. Apropó, kereskedés: Fehér útra nem megyek, ez oké, meg a Fővárosi Autópiac is felejtős, de van kimondottan ajánlott? Nem kell Bp.-re szorítkozni, mert csak ezen a hétvégén nem akarok messzebbre menni.

    Illetve, amit lentebb is kiemeltem: vajon a korábbi hsz-emben szereplő típusok (vagy egy általam nem említett titkos befutó) hogy rangsorolódnak pályakomfort szempontjából?

  • mandras81

    senior tag

    Képbe jött egy 2.2 direct-es Vectra C, de sajnálattal konstatáltam, hogy ez a motor benne van a rettegett 20-ban: "A legkomolyabb gondot itt is a vezérmű okozza. Elkopik, vagy egyszerűen leszakad az egész feszítősín. Visszatérő probléma az örvénykeltő csappantyúk megszorulása a szívóágban és főleg a befecskendezőrendszer: a nyomásszabályzó szelep hibája gyakran egybeesik a szivattyúéval. "

    Ez meg népítélet:
    "A Z22YH motor (közismert nevén 2.2 direct) ugyanis nem mentes a konstrukciós hibáktól. Az ember szeretné azt hinni, hogy ezek az adott, általa megvásárolt példányt nem érintik, de ez csak Disney mesevilágában fordulhat elő :)
    A motor típushibái:
    -nagynyomású szivattyú. Új ára 2015-ben 130ezer Ft körül van. Nekem 18 ezer km alatt már a második cseredarab van benne, igaz mindkettő felújított volt. A gyári 130 ezret bírt ki, de állítólag az új alkatész sem bírja eddig, volt, akinek 3000 km-t bírt ki a zsír új pumpa. Ez alól a közhiedelemmel ellentétben sem a Siemens, sem a Continental gyártmány nem kivétel. Általában nem hagy az út szélén ezzel a hibával, a megmaradó alacsony nyomással még haza lehet evickélni 60-70 km-es sebességgel, igaz, ilyenkor minden, Földet pusztító dinamizmust ki kell vernünk a fejünkből.
    Szerencsére cseréje otthon is könnyedén megoldható, én már hátratett kézzel, egyujjas kesztyűben is megcsinálom 15 perc alatt úgy, hogy közben az asszony beszél hozzám :)
    -vezérlés: láncos motor, de ez semmit nem jelent az élettartamát tekintve. A gond ugyanis a hibás konstrukciójú láncfeszítő partontól, illetve a törésre hajlamos, műanyag vezetősínektől ered. A szettben két lánc van, mert egy kell a kiegyensúlyozó tengelynek is. Ennek megfelelően a csere munkadíjastól (nem márkaszervízben) 200 ezer Ft körül jön ki, és akkor már jó áron kaptuk az alkatrészeket. 80 ezer - 200 ezer km körül bármikor elkezdhet indításkor csörögni a lánc, ami azonnali cserét indokol.
    -olejlehúzó gyűrűk letapadása: megnövekvő olajfogyasztást eredményez, néha drámai mértékben. Addig nem kell hozzányúlni, amíg "csak" 1 liter fogy 3000 km alatt. Orvoslásához újra kell gyűrűzni a motort, de ilyenkor már az ember nyilván cseréli a vezérlést is, és innentől kezdve már egy hétnapos, jobb családi nyaralás árát hagyhatjuk a szerelőnél (és nem a márkaszervizes díjszabásról beszélek, mert akkor már egy 14 napos nyaralást felejthetünk el egy időre."

    Még ettől függetlenül is gondolkodom rajta, mert nagyon jó ár/ érték arányúnak tűnik. Akinek van vele tapasztalata, az segitene, hogy fullos vezérléscsere után bele merjek vágni?

    [ Szerkesztve ]

  • mandras81

    senior tag

    Urak!

    Laguna 2 kombi 2.0, esetleg 2.0T ajánlott vétel lehet? Azt hallottam, hogy a Rönyó turbó inkább kerülendő. Mennyire tudnak mozgatni ezek a motorok ekkora kasztnit? Az automata váltó problémás ezekben a típusokban?

  • mandras81

    senior tag

    válasz MunezXBK #171053 üzenetére

    Nem akarok hitvitát generálni, én nemrég vettem egy Easytronic-os Opel-t, és teljesen meg vagyok vele elégedve. Ha az ember kicsit szokja, akkor minimális rásegítéssel (adott fordulatszám tartomány elérésekor egy pillanatra megáll a lábam a gázpedálon) egyáltalán nem bólogat. Mivel klasszikus automatát még nem vezettem, ezért nem is akarok belemenni nagyon a dologba, csak jelzem, hogy a valóságban egyáltalán nem olyan vészes, és ezerszer kényelmesebb mint egy manuális váltó.

Új hozzászólás Aktív témák