Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kinder

    senior tag

    válasz himpike #15 üzenetére

    Nincs olyan technológia a nyugat kezében.
    Még csak megközelítőleg sincs, állítson mást és/vagy lol-ozzon bármennyit Árnyékbika kolléga.
    A hidrogénnal meg senki sem fog kijönni, mert akár jobb ( de nem az ), mint az EV, egy hirdogén tankoló berendezés telepítése és éves fenntartása 3 + 1 millió euro. Ebből az összegből sokkal több EV töltőállomás jön ki, de ne 3-ra gondolj, hanem úgy 50 feletti számra. Ennyit pedig senki nem fog beleölni egy kútba, ahova évente érkezik 5 autó.
    Több hidrogén kút is bezárt pont emiatt a 2023-as évben.
    Megvolt a lehetősége a hidrogén iparnak 10 éve, amikor az EV ipar eléggé nyögvenyelősen kezdett, és alig bírt talpon maradni, de nem éltek a lehetőséggel, hát itt a gond. mert ma már nem is tudnak labdába rúgni a kínai úthenger ellen.

    [ Szerkesztve ]

  • paljani

    aktív tag

    válasz himpike #18 üzenetére

    Tehát jelenleg van össze-vissza az EU-ban nem egészen 1600Km (hidrogén)vezeték, de majd 2040-re lesz 40 ezer kilométer... mert az EU azt mondta. És még az új (csupán 3300 Km azaz a nagy hazugság terv tizede se) SoutH2 Corridor vezetékek is legkorábban 2030-ban fognak csak üzemelni (terv szerint, a gyakorlatban meg majd úgy mind az Északi Áramlat 2 :K ).

    Meg vagyunk mentve... A hidrogén a(z EURÓPAI ZÖLD) jövő!!! Ehe-Ehe!

  • paljani

    aktív tag

    válasz himpike #23 üzenetére

    1. Ez elég dedó, hogy megpróbálsz a számba adni dolgokat (amiket sosem írtam le) és azokkal próbálsz vitatkozni. Ez ilyen 12 évesek színvonala (vagy az alatt). Vagy befejezed ezt vagy nem, de ez utóbbi esetben nem kívánok veled beszélgetni.
    2. A hidrogén felhasználása az EU-s energiatermelésben kevesebb mint 2%
    3. A hidrogén előállítása 96%-ban magából a földágzból történik, minek hoznák ide vagy építenének csővezetéket ha maga a forrásanyag már "ide tud jönni" több 10 milliárd EUR-os csővezeték átalakítás vagy új építés nélkül is? Agyrém...
    4. A világon jelenleg 5000 km hidrogénvezeték létezik, ami eltörpül a 3 millió kilométernyi gázvezetékhez képest. A gázvezetékek részben alkalmasak a hidrogén szállítására is, de természetesen egy új infrastruktúrát szükséges felépíteni. Ezt ki fizetné ki? És legfőbbképpen miért?
    5. Miért kéne ultradrága hidrogén hajtású autó, amikor már ma is vannak (föld)gáz hajtásúak fillérekért (LPG or CNG)?
    6. Kína a világ legnagyobb hidrogén előállítója... :K

    De majd a hidrogén megváltja a világot... meg az a ZÖLD JÖVŐ... ja nem...

  • paljani

    aktív tag

    válasz himpike #27 üzenetére

    Addig se sikerült eljutni hogy a kettő nem zárja ki egymást.. Jól van.
    Emellett mindenkit a zöld hidrogén érdekel jobban nem a szürke vagy a kék, azoknak nincs túl sok értelme ugye.
    --- De a gyakorlatban kizárja egymást. A lőtéri kutyát sem érdekli a "ződhidrogén" amíg 8-10 dollár kilója (vagy mégtöbb -> erősen korrelál az energiaárakkal és sok is kell hozzá), szemben a "hagyományos" kemény 1-1.5 dollár előállítási költségével... de lehet nagyot álmodni...

    Kínát szerintem elsősorban pont a nehézipar miatt érdekli bár csinálnak autókat is.
    A gáz hiába akar ide jönni a csöveken ha az EU nem akarja használni, onnantól meg feleslegesek a csövek.
    --- Téves. Az EU mindennél jobban kívánja használni az utolsó molekula (föld)gázt is amit meg tud vásárolni akár LNG akár csőhálózaton érkezzen. A fogyasztáscsökkenés oka nem a liberális politikai lózungok, hanem a rekordmelegek az elmúlt telekben ill. a magasabb árazás melletti visszafogott(abb) lakossági fogyasztás. Az ipar gázéhségét nem lehet kielégíteni és csak nő és nő és nő...

    Így az se lényeges hogy mennyi vezeték van jelenleg kiépítve.
    --- Nem egy valóságban élünk, lásd feljebb.

    Földgáz alapú autót se nagyon akarnak használni.
    --- Igen, a (föld)gáz olcsó(bb), nem sok jövedéki adót lehet belőle beszedni vs. benzin/dízel. És itt évente sok tízmilliárdos nagyságrendről beszélünk EU-s szinten, euróban!

    Az elektromos áram döntő részt gázerőműben stb készül tehát jellemzően egyáltalán nem zöld, sőt ott az elhasznált akkuk.
    --- Valóban. Egy elektromos autó annyira tud zöld lenni, amennyire a bele kerülő áram előállítása engedi. Na meg az akkuk is, igen, bár azokat háztáji energiatárolásra még mindig fel lehet használni az - autós - életciklusuk végén.

    Az egyetlen találkozási pont itt van a technológiák között, a zöld hidrogénhez az elektrolízis vezet jelenleg.
    --- A létező legpazarlóbb előállítás, egyszerűbb direktben az elektrolízishez szükséges áramot beletölteni a verdába mint hidrogént szintetizálni majd szállítani stb. és azt beletenni az autóba.

    A magasabb árat több dolog befolyásolja de leginkább - értelemszerűen - a kis mennyiségben gyártás.
    --- Nem csak az. Töltőinfrastruktúra sincs, a jelenlegi gázvezetékekben földgáz utazik, ha meg tartálykocsik cipelnék az országok között az kurva ződ lenne stb.

    Kétlem hogy az elektromos autók esetében ez máshogy lett volna.
    --- Már fentebb írtam: full pazarlás áramot tenni a ződhidrogén előállításába, ha ugyanazt az áramot direktben lehet tolni az autók akksijába is....

    Szerintem az elektromos hajtás csak egy lépcsőfok a sok közül, napelemről el lehet vele szarakodni mert az amúgy se árt a házra, igaz a kutya se tenné fel a jelenlegi árakon állami támogatás nélkül.
    --- Én állami támogatás nélkül tetettem fel. Zöld gondolkodású vagyok, de nem vagyok hülye és simán átlátok a greewashing-en (mint amilyen ez a ződhidrogén téma is).

    A hatótáv rövid, hidegben még rövidebb.
    --- A Toyota Mirai hatótávja is kalap szar (max 400 km), ebben hasonlít az elektromos verdákhoz...

    A szervizelése jellemzően drága, bár a járműipar alapvetően a totális lehúzás irányába "fejlődik".
    --- Ebben egyetértünk, viszont az elektromos verdákban lényegesen kevesebb az alkatrész és nem is sok minden romlik el bennük szemben a belsőégésű (legyen az akár hidrogén) motorokkal.

    Teherszállításra szintén alkalmatlan. Légire szintén.
    --- Igen, viszont a földgáz teljesen alkalmas a teherszállításra (földön, vizen), tőlünk keletre azok mennek nagyon, nem a dízelek.

    [ Szerkesztve ]

  • paljani

    aktív tag

    válasz himpike #38 üzenetére

    Az a technológia ami csak állam(köz)i támogatással bír egyáltalán életben maradni (szándékosan nem eltrejedni-t írtam!) az halálra van ítélve. Senki sem fog euró/dollár tízmilliárdokat (!) beletenni egy EU-s összökoszisztéma kialakításába, ami vagy megtérül vagy nem. Mert a támogatások is olyanok mint a kutyavacsorája: vagy van vagy nincs. Ma van, holnapután lehet más vezetés más prioritás.

    Te (is) tényként állítasz be majd 2030-ban megvalósuló (???) árazásokat, hogy majd 2 dollár lesz és akkor … de nem lesz. Mert amíg az olajbó/gázból jövedéki adók/áfák/vámok stb. formájában euró milliárdok jönnek be a kasszába ez ugyanannyit vagy mégtöbbet vinne el… és itt a sakk-matt. Szép dologok a(z üres, turbóződ) politikai lózungok de nem lehet jóllakni velük. Tetszik vagy sem…

  • paljani

    aktív tag

    válasz himpike #40 üzenetére

    Ne tekergesd a célt: szó nem volt amerikáról eddig. De ha már amerika: az LNG nagy része onnan jön, irdatlan pénzt csinálnak belőle.

    Komolyan azt hiszed, hogy az USA lemond a bevéteről és engedi majd, hogy Afrikából jöjjön a hidrogén a SoutH2 Corridor-on?

    (Pont tőlük tanultam amúgy, hogy ha tudni akarod, hogy mi van/lesz csak kövesd a pénz útját… :K )

  • paljani

    aktív tag

    válasz himpike #42 üzenetére

    Össze-vissza beszélsz most már. Az LNG-t piaci cégek szállítják onnan ide, semmi köze az USA állami (védelmi) kiadásokhoz, afgánokhoz vagy ki tudja még miről delirálsz itt egy ideje. Az én narratívám a valóságon (=üzleti és (geo)politikai érdekeken) alapul, itt egy párotoknak meg vágy- és lázálmokon.

    Semmi bajom a ruszkikkal, ahogy neked se volt 2+ évvel ezelőttig, aztán azóta maguk lettek az ördögök, mert azt mondja a propaganda mainstream. Mert okosak vagytok, tájékozottak és nem mondják meg mi legyen a véleményetek - nap szinten. :K

  • paljani

    aktív tag

    válasz himpike #46 üzenetére

    Az egész Európai ipar (a.k.a fenséges nyugat) az olcsó keleti energiahordozókra épül(t?) és ez adta a versenyképességét is. Ezt az elmúlt 2+ évben az USA megszüntette és kereshetjük az új helyünket (a süllyedő hajón), miközben a vakhitűek mindenféle zöldátállásról delirálnak összeEU-s szinten... persze majd 2030-ban meg 2040-ben... ofkorsz. Mint a táblák 20+ éve a szatócsboltokban: "Hitel csak holnaptól!"

    (Valójában tényleg nincs miről beszélgetni: játszátok itt a "vagy egyetértesz velünk vagy ruszkiseggnyaló vagy (ami amúgy gáz mert azt írták az indeksztelekszhávégé444portfolión)" játékot amibe nyilván belementem, mert szórakoztat és szeretem tudni, hogy van-e valami új panel a propaganda mainstream kiskátéban, de most úgy tűnik semmi új nincs.)

  • paljani

    aktív tag

    válasz himpike #49 üzenetére

    Forrás?

    (És ha lehet olyan forrást hozzál, ami nem csak az áramtermelést tartalmazza, mert az nem egyenlő az energiatermeléssel. Ugyanis pl. egy gáz vagy szénerőmű termel hőt is (rengeteget) amit aztán fel is használ mind a lakosság (távfűtés, melegvíz) mind az ipar. Ha csupán abból indulsz ki, hogy nap/szél termel áramot, akkor a hőtermelés részét pótolni kell és iszonyatosan megugrik az össz elektromosenergia igény. Csak ugye minden renewable project pusztán az áramtermeléssel promózza magát ami a fentiek miatt kegyetlenül félreviszi az embert...)

Új hozzászólás Aktív témák