Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Shadowbull

    addikt

    válasz paljani #25 üzenetére

    Mondom hogy nem érted mi folyik körülötted. Teljesen lényegtelen hogy jelenleg mennyi hidrogént használnak, és az jelenleg miből készül.

    Ha nem tűnt volna fel, éppen az időjárás függő megújulók kiépítése zajlik Európában, brutális tempóban. 10 évvel ezelőtt az EU teljes energiatermelésében 3,3% volt a napenergia, tavaly már 9,1%, és folyamatosan emelkedik. Szélenergia tavaly 17,6% volt. A kettő együtt 26,7%.

    Ez persze azt is jelenti, hogy vannak időszakok amikor túltermelés van, a jövőben még több ilyen időszak lesz. A túltermeléssel pedig kezdeni lehet valamit, például hidrogént lehet gyártani vele.
    Na ezért van EUs hidrogén stratégia, ezért fog kiépülni az ehhez szükséges infrastruktúra.

    Nyilván ez nem váltja ki az EV-ket. Személyautóban nem fog nagyon elterjedni a hidrogén, de közúti teherszállításban, iparban nagyon is van keresnivalója.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • himpike

    aktív tag

    válasz paljani #25 üzenetére

    Addig se sikerült eljutni hogy a kettő nem zárja ki egymást.. Jól van.
    Emellett mindenkit a zöld hidrogén érdekel jobban nem a szürke vagy a kék, azoknak nincs túl sok értelme ugye.
    Kínát szerintem elsősorban pont a nehézipar miatt érdekli bár csinálnak autókat is.
    A gáz hiába akar ide jönni a csöveken ha az EU nem akarja használni, onnantól meg feleslegesek a csövek. Így az se lényeges hogy mennyi vezeték van jelenleg kiépítve.
    Földgáz alapú autót se nagyon akarnak használni.
    Az elektromos áram döntő részt gázerőműben stb készül tehát jellemzően egyáltalán nem zöld, sőt ott az elhasznált akkuk.
    Az egyetlen találkozási pont itt van a technológiák között, a zöld hidrogénhez az elektrolízis vezet jelenleg.
    A magasabb árat több dolog befolyásolja de leginkább - értelemszerűen - a kis mennyiségben gyártás.
    Kétlem hogy az elektromos autók esetében ez máshogy lett volna.
    Szerintem az elektromos hajtás csak egy lépcsőfok a sok közül, napelemről el lehet vele szarakodni mert az amúgy se árt a házra, igaz a kutya se tenné fel a jelenlegi árakon állami támogatás nélkül. A hatótáv rövid, hidegben még rövidebb. A szervizelése jellemzően drága, bár a járműipar alapvetően a totális lehúzás irányába "fejlődik".
    Teherszállításra szintén alkalmatlan. Légire szintén.
    Úgy gondolom hogy ennél Kuba is jobbat talált ki.

Új hozzászólás Aktív témák