Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz trialboj #134427 üzenetére

    Ja, valószínű, bár a Maxxis-t már ajánlott nyomáson használom, szal rendesen fel van pumpálva, mégis túl gyorsan kopik. Igaz újabban megyek aszfalton is néha pár kört, de akkor is... a Schwalbe gumik nálam alacsony nyomáson sem koptak ennyire, ez a Rekon szerintem egy szezont nem fog kibírni... ami még nem lenne gáz, ha olcsóbb lenne, de viszonylag drága gumi. No meg gondoltam, ha az olcsó 60TPI Schwalbe-vel sosem volt defektem, akkor ezzel majd a büdös életbe nem lesz, de ezek szerint tévedtem :(

    [ Szerkesztve ]

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • válasz trialboj #134427 üzenetére

    Sajnos nem sokat tudok a belső nélküli kerekekről, ez is valami "új trend" a bringások közt? Miért jó ez nekem? Most egy kicsit próbáltam utánaolvasni, de nem lettem sokkal okosabb. Én már viszonylag sokszor cseréltem belsőt az erdő közepén, tehát ez nem fog gondot okozni a jövőben sem. :P De egyébként elég ritkán van defektem. Pedig régebben engem is elkapott a grammánia, és nem ritkán ultra könnyű belsőket használtam.
    Úgy látom, h a holnap érkező bringám is tubeless ready felnivel van szerelve - ez jelentheti azt, h belső nélkül kapom? :F

    [ Szerkesztve ]

  • 6030D

    Ármester

    válasz trialboj #134427 üzenetére

    "Minden" mostani felnit lehet belsőtleníteni. Ha gumicserénél a külsőd érezhetően bepattan a felnibe, akkor ott jól záródik. Ami gondot okozhat, az az, ha szét van már verve meg feszegetve a felniperem.

    Nekem most a gyári felniszalagra ment egy új (szeleplyuk eltolva), arra No tubes szalag, pontosan illesztve, élekbe belenyomkodva. Reszelővel szelepnek luk, bele a szelep, gumi, lötyi, 3 bar, sushine. Kész.

    Egy minipumpa lesz nálam, más nem. Ha nem fogja meg, akkor kevés a tej, vagy akkora a vágás, hogy a belső is szabadon lesz.
    De attól vigyen belsőt mindenki, ne engem szidjon az erdőben! :)

    Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz trialboj #134427 üzenetére

    Nekem egyszer vágta ki valami az oldalát egyik guminak, nem lett baj, de ha tubeless lett volna és nincs nálam belső, tolhattam volna hazáig. Így belsővel simán haza tudtam tekerni, majd otthon cseréltem a külsőt... de valszeg a klasszik papírpénzes megoldás is jó ilyenkor, a belső és a vágás közé teszel egy 1 lejest, valszeg amíg hazaérsz bőven eleget tart (milyen jó, hogy a román pénz waterproof és elszakítani sem lehet :DDD ).

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • Toobee

    veterán

    válasz trialboj #134427 üzenetére

    Terepen 1200-1500 km-nél többet nem fog bírni egy külső, ha használod normálisan.

    https://barbieripnk.hu/

  • JackFeryll

    őstag

    válasz trialboj #134427 üzenetére

    Csak néhány ezer kilométert mentem még tubeless-el, de nulla defekttel. Gyakorlatilag ezért éri meg.
    Azt hogy nincs kígyóharapásos defekted, meg könnyebb a kerék ott ahol számít, meg alacsonyabb nyomáson tudsz menni nem is nagyon hangsúlyoznám ki mert kevésbé érdekes.

    Miért jó belsővel menni ? :
    Ha egyébként megvannak a tubeless kompatibilis alkatrészeid (és ez nem szempont) akkor egyetlen egy okot tudok rá amiért jó: ha a terepviszonyokhoz alkalmazkodva gyakran cserélsz külsőt. Ilyen felhasználáshoz a tubeless nagyon macerás/koszolós ahhoz képest amennyire gyors belsős rendszerrel cserélgetni a külsőket.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #134427 üzenetére

    Most én itt nyilván azokról beszéltem akik valamilyen szinten komolyabban veszik a terepezést és nem a full alap cuccokkal mennek. Ma már kb minden középkategóriás mtb tubeless-re alakítható és amúgy se drága egy ilyen felni.
    A tubeless-nek számos előnye van, egyrészt kicsit könnyebb a kerék, elvileg mehetsz biztonsággal egy kicsit az ajánlott minimum nyomás alá is.
    Én úgy gondolom, hogy a nagy átlagnak ebből az egészből a defektmentesség éri meg leginkább.
    Belsőt egy ideig én is cipeltem magammal, ma már azt sem viszem, mert annyira megbízok a maxxis minion és tubeless párosításban. Rápumpálnom még soha nem kellett tekerés közben, túra előtt beállítom a megfelelő nyomást és ennyi. A lényeg inkább az, hogy amikor csinálod a tubeless-re alakítást, akkor minőségi külsővel csináld, megfelelő szélességű szalaggal, pontosan beragasztva, és én a tejbe reszelek vfék betétből is, így még jobban tömít. Ha szar a külsőd, mint most pl Toobee-nak, az kb azonnal észrevehető. Ha 1-2 nap múlva még ereszt valahol, az már gáz. Ha minden klappol, akkor vagy azonnal jó lesz, vagy legkésőbb kb másnapra, esetleg az első bringázás után. Tehát a problémákat viszonylag hamar ki lehet szűrni. Ha viszont tömít rendesen, a defektet tényleg el lehet felejteni. Még rápumpálni sem kell, mert olyan gyorsan betömít egy tüskét, hogy érzékelhetően a nyomásból sem veszít. Illetve kicsit dob a tapadáson, én megérzem, mert a külső is kicsit másképp terül mint belsővel. Úgy érzem, hogy tubeless-el jobban szétterül a futófelület.

    Egyébként még anno Strezi is írta, hogy amikor ment a külföldi monti túrákra, nagyjából akinek nem tubeless volt a kerék, kb nem is mehetett. Nyilván a defekt szerelések miatt, akinek tubeless volt, ezzel nem kellett bajlódni. Persze az benne van a pakliban, hogy szétszakad a külsőd és akkor elereszti a nyomást, de azért az ilyen nagyobb sérülések viszonylag ritkák. Több év tubeless használatom alatt, nekem egyszer szakadt szét 1db schwalbe nobby külső, ez azonnal el is engedte a levegőt, de ezt leszámítva, soha semmi bajom nem volt. Ez is olyan kb mint amikor valaki a mechanikus fékek mellett azzal érvel, hogy ha a hidraulikussal valami baj van túra közben, akkor megszívtad, ellenben bovdent könnyen cserélsz. A valóság meg az, hogy manapság még az alap hidraulikus fékekkel is olyan ritkán van olyan probléma, hogy mondjuk túra közben használhatatlanokká váljanak, hogy kb semmi sem indokolja a mechanikus használatát.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák