- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- OLED TV topic
- Milyen processzort vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Projektor topic
- Nyárköszöntő hardverszemle
- iPad topik
Hirdetés
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
Computex 2024: Itt az új ROG Ally
ph Az ígéreteknek – és a kiszivárgott információknak megfelelően – az ASUS bemutatta kézikonzoljának X-szel jelölt változatát.
-
Csak 2025-ben érkezik a Little Nightmares III
gp A sokak által várt folytatás sajnos nem fog idén megjelenni, kicsit tovább kell rá várnunk.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #162354 üzenetére
Azért ezzel elég sokan vitatkoznának, de ez is egy vélemény. Ha jól be van állítva akkor nem ugrik az a lánc sehova. Bőven van elég áttétel. Egy váltóval kezelni az egész rendszert, szerintem eleve hatékonyabb mint 2 váltóval. Tulajdonképpen a piaci igények ezt a kérdést el is döntötték, de mindig is meglesznek azok akik a klasszikus megoldások hívei, ezzel sincs baj.
Zsohi: Én ezt szoktam használni RS-hez kenőanyagnak: [kép] , vagy a Motorex 15W villaolaját. És ebben amit linkeltél, ugyan az van mint a 0W-30-as RS olajban?
[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz Teasüti #162384 üzenetére
Pontos egyezés lehet, hogy nincs, de szerintem senki nem váltogat úgy ahogy az áttétel táblázatban következik mivel akkor állandóan elöl is kellene ami lassú plusz hátul sem lehetne egyesével szépen sorban menni. Nekem 2x9 van, ebből 2 lejön a keresztbe váltás miatt, a középső 4 meg átfedésben van, még ha nem is pontosan. Szóval leginkább 12 használható fokozatom van. Ezzel én el is vagyok, de még szerintem 11-el is boldogulnék. Ezért tűnődtem el az 1x11-en, igaz, inkább csak a távoli jövőre nézve.
Jester
-
sebgutkopf
őstag
válasz Teasüti #162383 üzenetére
A vevők viszont döntöttek.
Elmúlt években a bringa gyártók tapasztalták, hogy amikor van a kínálatban 1x12 és 2x10 vagy 11-es hajtással is egy azon gép, a 2x egyszerűen eladhatatlan. Újonnan senkit nem érdekel MTB vonalon a 2x csak az 1x. Újonnan = 1m+ hajlandó kiadni egy bringára. Sőt újonnan az 1x11 se kell már senkinek, ezért volt kénytelen a shimano is beszállni rendesen az 1x12-be, most ebben szépen ki is teljesedett a kínálatuk. Frankó lett az új deore szett. -
Csokicsibesz
tag
válasz Teasüti #162383 üzenetére
A Shimano által szponzorált versenyzők simán mehetnének 2x vagy akár 3x rendszerekkel, mert a van.
Sőt a Shimano mindig elmondja, hogy nem halott az első váltó és minden évben frissíti a rendszereit.
A Deore frissítésben is van új 11-es sor és első váltó is.
Szimplán a top versenyzőknek nem kell az első váltó. Pedig van XTR-ból is, amiből ugye van elektronikus is, mégis a 1x12-őt viszik. -
jjeahh
nagyúr
válasz Teasüti #162470 üzenetére
Én a legelején kipróbáltam, nekem nem jött be a patronozás. Gyakran mellément a levegő, szal magammal kéne vigyek 10-et, hogy 100% biztosan fel tudjam fújni vele a gumit . De akkor sem hiszem, hogy sikerülne a megfelelő nyomást elérni vele, szal pumpával úgyis rá kéne még fújjak... + ismerőstől hallottam már olyant, hogy mindkét új patronja üres volt, pumpa meg nem volt nála, így hazáig kellett tolja . Szal ha nem versenyzel, a pumpa lassabb, de biztosabb.
(#162462) 6030D: ez nekem sem menne, max 5-6-ot tudok felsorolni fejből, de ebből is látszik, hogy túl keveset képelnek a topiklakók
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nrg.960
tag
válasz Teasüti #162493 üzenetére
Első váltóhoz eléggé, nem lesz 100%. Ha 1x rendszerre állsz akkor van inkább jelentősége. De BCD alapján találsz alin NW-t. Nekem jobban bevállt mint a gyári Shimano. Nagyobbak a fogai, jobban fogják a láncot, és fele súly.. ja és 3-5k/db.
Nem vagyok a szavak embere..
-
freelanced
addikt
válasz Teasüti #162473 üzenetére
Ennek fényében mi lenne az amit ajánlanátok? Például jól gondolom, hogy teleszkóp ebben az árkategóriában felesleges, hiszen nem megbízható, macerás, karbantartásigényes ráadásul a kerékpár is nehezebb tőle, illetve az energiából is elnyel valamelyest?
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
bardi
aktív tag
válasz Teasüti #162539 üzenetére
"De előbb választanék egy kőnehéz bringát kicsivel jobb alkatrészekkel, mint fordítva. "
Bár ez kicsit más megközelítés, de én inkább vennék egy jó vázzal szerelt biciklit, alacsonyabb felszereltséggel, mint fordítva, mert vázat cserélni nekem nehezebbnek tűnik, mint alkatrészeket, egyszerűen alig van választék, max a nagyon high end cuccokból.
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Teasüti #163115 üzenetére
A 16-os imbuszkulcs abba a csőszerű csavarba kell ami a szabadonfutót (kazettatestet) rögzíti az agyon levő koronára,de...azzal még messze nincs szétszedve a kazettatest,ahhoz célszerszám kell,és ha működik rendesen,nem akadozik és hallod mind a 4 reteszelőt,semmiképp sem ajánlom. [kép] [kép] [kép] [kép] ...erről én már tudományos szakdolgozatot is tudnék írni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #163189 üzenetére
Az biztos, hogy a DOT egy sokkal agresszívebb olaj, de az ásványi olaj is elkoszolódik idővel, megváltozik az állaga, ez pedig nem fog jót tenni a féknek. Sok mindenen múlik, hogy milyen gyakran érdemes olajat cserélni, de aki napi szinten használja a kerékpárt, ott azért 1 évnél tovább nem húznám a fékolajcserét, nem rendszeres használat mellett mondjuk 2 év. 7-8 év után nem tudom mi lehet abban a fékben. Fél max 1 év után már fekete olaj jön ki egy fékből ha kapja az ívet, mondjuk meredek terepen, azt el tudom képzelni, hogy normál, light használat mellett több év is eltelik mire elkoszolódik az olaj, de azért a 7-8 év nagyon extrémnek hangzik, senkinek sem ajánlom!
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz Teasüti #163186 üzenetére
Köszönöm a részletes leírást. A légtelenítő csavar lehet nem szivárog, ma fog kiderülni, szépen áttöröltem a kupakot is, ha tekerés után nem taknyos akkor az rendben lesz. Az is fontos, hogy a fék így nem életveszélyes, ahogy írtad hosszabb fékezésekkor felkeményedik, és lehet vele csapatni, de nyilván nem jó érzés, hogy az alig másfél éves fékkar már köhög.
Egy fontos kérdés, szabad/lehet szétszedni és cserélni a dugattyút az slxm7000 fékkarban vagy nem? Runner és Teasüti teljesen másképp állnak hozzá. Én nem találtam YT-on erről a modelről fékkar szétszerelős videót, csak az m8000-ről van. (Egyértelmű hogy nem várok 3 hetet mire megjön egy kis dugattyú, helyi boltoknak tuti nincs, de ha le is cserélem a fékkart, esetleg megjavítanám a régit is, időlimit nélkül, aztán legalább nem kell kidobni.)
(#163183) Runner_fxr
Pontosan így csináltam, egy nagyon részletes leírásom van tőled, mindig azt követem, még egyszer sem sikerült tökéletesre , nekem a fékkar lekötözős megoldás oldotta meg, azzal kijön még pár nagy bubi, és utána kemény lesz. (lehet ezzel vágtam tönkre? gmbnenl tanultam).
Én pont nem az vagyok akit leírtál. Napra pontosan fel van jegyezve mikor cseréltem a féket, 2018.november 7. és azóta 2x lett légtelenítve, ez volt a 3. Két szett fékpofát evett meg, és most sem volt kimondottan fekete az olaj. Szóval nem mondom hogy a shimano szar, de hogy nekem kvára nincs szerencsém a hátsó fékeivel az most már tény meg a középcsapágyaival, meg a láncaival, meg a váltóival , igazából a shimano egyértelműen gyűlöl engem"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
ZolkoW
őstag
válasz Teasüti #163192 üzenetére
Kipróbálnám másik kormánnyal. Nekem egy 6e Ft-os nyeregcsövem van tőlük, ami karbon (és mint kiderült, üvegszál vegyesen) csővel és alu fejjel bír. A fej alsó része is alu, meg a billegős szerkezet. Emiatt nem is túl könnyű, nem is különösen rugalmas (vagy túl sokat várok tőle, de végülis 31.6-os, tehát nem csoda hogy nem hajlong), és ami kicsit bosszantott,hogy az alu bölcső elég pontatlan, nem követi pontosan a billegős résznek az ívét. ezt kicsit javítottam, de levontam a következtetést, hogy ami könnyű, megfelelően van kivitelezve, az még kínaiban is drágább. A súlya egyébként úgy emlékszem, hozta az ígértet. Az átmérője is.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #163195 üzenetére
Egy fékporos olaj ugyan hogy tudná ugyan úgy ellátni a feladatát mint a tiszta? Megváltozott az összetétele, dugulást okozhat, dugattyú szorulást stb. Minek ezt megvárni? Nem egy akkora tétel.
A motorolaj is addig jó amíg viszonylag tiszta. Tudom, hogy itt is megoszlanak a vélemények, meg a gyári ajánlások is eléggé érdekesek, de azért 10 ezer km után érdemes lecserélni egy motorolajat is.
Somatom: Igen tisztában vagyok vele, hogy a DOT 5 az más és nem keverhető, de amúgy a kerékpárok fékein szerepel is az, hogy milyen DOT olajat használhatsz hozzá, általában 4 vagy 5.1, de a 4 is teljesen jó.
Nem vagyok vegyész, de tudtommal a DOT egy szintetikus olaj az ásványi meg természetes. Én a gyakorlatban annyit érzek ebből, hogy az ásványi olaj nem különösebben irritatív, míg a DOT maró hatású és a fényezésnek sem tesz jót. Ebből kiindulva nyilván a tömítések is megérzik a különbséget. Arról nem is beszélve, hogy a DOT olajos fékek sokkal macerásabbak, sokkal több a meghibásodás és a légtelenítésük is nehezebb.trialboj: Valószínűleg azért állok másképp hozzá mint Teasüti, mert míg Ő csak a saját kerékpárját szereli, én naponta 10-et. Nincs idő minden egyes kerékpárral egész nap tökölni, hogy hátha jó lesz. Más az amikor a sajátodról van szó, elmegy az ember a végletekig, hogy megússza alkatrész csere nélkül. Ez egy szervizben nem működik, itt gyorsan, jól és tartósan kell megoldani egy problémát! Shimano fék esetében ha nem lehet sima légtelenítéssel megoldani, akkor fékkar, féknyereg, vagy komplett fék csere lesz a megoldás. A tapasztalat azt mutatja, hogy ha egy fék ereszt, akkor annak a napjai meg vannak számlálva, rendesen megcsinálni aligha lehet. Az ügyfél meg nem fél megoldást akar sok pénzért, hanem rendes megoldást. A Shimano alapvetően megbízható fékeket gyárt, ezt most is így gondolom, de persze minden meghibásodhat. Az biztos, hogy 10-szer több fékproblémával találkozom nem Shimano termékek esetén.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #163325 üzenetére
A dugattyú bedolgozza a fékport, nem véletlenül lesz akár pár hónap alatt fekete a rózsaszínű olaj. Nem mennék most bele egy tudományos adok-kapok beszélgetésbe, de azért az autó és motor fékrendszereket ne hasonlítsuk a kerékpárhoz, előbbi brutál módon túl van biztosítva, méretezve, ott ezek a problémák kevésbé jönnek elő, egy kerékpár fékrendszer sokkal érzékenyebb. Amúgy meg autós és motoros körökben is szokás fékolajat cserélni, maximum Te nem szoktál. A Gilera robogómban is iszonyat változást hoz egy fékolajcsere. Ahol elhanyagolják annak a fékrendszere egy fos lesz. Ezt pedig tapasztalatból mondom, mivel elég sokat foglalkoztam robogókkal is. Felőlem mindenki azt használ amit szeretne, de tapasztalatból mondom, hogy a DOT olajos kerékpár fékrendszerek mind szarok! Nem tudom ezt neked tudományos képletekkel, meg számításokkal alátámasztani, ez igaz , de azt tudom, hogy a szervizben ha meglátok egy Sram/Avid vagy egyéb DOT olajos féket, kiver a víz. Sokkal több a baj ezekkel.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #163344 üzenetére
Visszavonom, nincs szükségem olajcserére.
8 éve van nálam a bringa. Soha nem volt cserélve ezidő alatt és használtan vettem ismeretlen előélettel.
A Shimano kézikönyv azt írja akkor kell cserélni, ha belekukkantva a tartályba komoly elszíneződést látok. Nos, ez teljesen víztiszta és megközelítőleg rózsaszín, mint a gyári.
Mire enged ez következtetni?
-
Tothgera30
Ármester
válasz Teasüti #163345 üzenetére
Valószínűleg arra hogy eddigi trehányság vagy hozzá nem értés miatt elmaradt olajcseréket érdemes minél hamarabb megejteni. A képen a tartály alján elszineződés látható, egy teljes fékolajleengedés, tartály takarítás és feltöltés biztosan nem árt a rendszernek. Másrészt ezt a nyolc éves olajcsere periódust érdemes sűrűbben, évente cserélni. Ahogy írtad is, nem nagy összeg, és lényegesen jobb lesz a használhatósága.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
trialboj
őstag
válasz Teasüti #163345 üzenetére
Jaj na idegesítsél már, ilyen nincs. Hát akkor te vagy egy vadállat vagy aki sosem fékez, vagy ez a bringa nincs is használva? Milyen gép, monti? hol jársz vele? melyik modell?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
barcasattila
csendes tag
válasz Teasüti #163345 üzenetére
Gyakorlati ember vagy míg a többiek a "nagy könyvben" megírtak szerint csinálják, lehet cserélgetni de minek? Mint a kollégám aki félévente teszi a premium olajat az autóba 3000km után, ezt is lehet de minek?
Senkit sem szeretnék megbántani de itt olvasgatva néhány tanácsot a hajam égnek áll, az azonnal párolgó féktisztítót rongyra fújva használni lánc tisztításra és a wd40 nem ken? inkább nézzenek tudatlannak de úgy használom ahogy a tapasztalat szerint hatékony. -
őstag
válasz Teasüti #163345 üzenetére
megkockáztatom, hogy az egész rendszerben (főleg a féknyeregben) nem ennyire szép az olaj.
mivel nem is drága és nem is nehéz lecserélni házi körülmények között (nem mar, mint a DOT így nem kell különösebben vigyázni sem vele, ha mellé folyik letörlöd) én megcsinálnám.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
jjeahh
nagyúr
válasz Teasüti #163452 üzenetére
Vannak jó boltok, ahol normálisak, de pl. a haverinám anno amikor bement a boltba és kért egy olyan bringát, amivel tud terepezni is rendesen, rásóztak egy Kellys Phanatic 70 trekkinget . De ez még nem is a legrosszabb része az egésznek, mert amikor egy év szenvedés után eladta és új bringát akart venni, ahelyett, hogy egy hozzáértő tanácsát kérte volna, ismét bement ugyanabba a boltba, ahol megint rádumáltak egy vacak túlárazott 16 kilós bringát . Most mivel elégedetlen ezzel is, megint bringát szeretne venni, kíváncsi vagyok ezúttal mi lesz a vége
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #163345 üzenetére
Arra enged következtetni, hogy valószínűleg komolyabban soha nem használtad, legalább is nem tartósan. Azért arra kíváncsi lennék ha elkezded áttolni rajta a friss olajat, mi jönne ki a csőből és a nyeregből, de így ránézésre valóban nem tűnik nagyon koszosnak. És azért a Shimano fékek sem mind egyforma minőséget képviselnek sajnos, alapvetően megbízhatóak, de vannak kivételek. XTR BR-M9000 szerintem ritka szar egy fék, pár hónap alatt elkoszolódik az olaj benne és könnyen is levegősödik. Simán el tudom képzelni, hogy a Te régi M765-ös féked egy jobb és megbízhatóbb konstrukció.
-
Segal
veterán
válasz Teasüti #163539 üzenetére
Nyilván nem a trükköket kell spd-vel tanulni
Bár ha már beleég az agyadba hogy kell kilépni a pedálból akkor taposó pedál esetén is a megfelelő szögbe állítod a lábfejed
A kipróbálás volt picit para, meg az első forgalomba való közlekedés, de így sok év után már kb olyan mint a járás. Annál is seggreült mindenki az első próbálkozásoknál, utána meg teljesen természetes dolog."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Teasüti #163632 üzenetére
Vannak kompatibilis típusok a Shimanon belül (gondolom 8,9,10 vagy esetleg 11 sebességes,mert a 12 már májkrószplájn),mint minden más esetében,itt is.Nem tudom,de biztosan után-gyártottak is rámennek,mint A2Z,vagy egyéb.Azt meg,hogy hogyan fújtál zsírsprayt a reteszeléshez nem tudom,mert oda nehezen lehet bármit bejuttatni bontás nélkül. Nekem a hidegtől szokott elcsendesedni,de ez a Mavic ID 360 olyan hangos -5°C ben mint +30-ban.
(#163637) jjeahh...búúú,gyorsan végiggörgettem,de semmi meztelen fürdőzés a hegyi patakban.
(#163625) Runner_fxr...remélem ezt nem csak jjeahh bosszantása miatt szemelted ki,ő nagy alma fanatikus. (mondjuk szép is! )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz Teasüti #164205 üzenetére
Kompresszorral próbáltad? Nekem csak úgy ugrott fel a Schwalbe gumi a felnire, reménytelen volt sima pumpával. Próbáltam youtube-on látott trükköt is, ott gumileszedővel az ember jó helyre rakja a gumi peremét, de nekem 5 centi után visszacsúszott az árokba.
'92 Honda VFR 750
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Teasüti #164205 üzenetére
Nem lehet, hogy nem túl magasan, hanem túl alacsonyan ül a gumi? Gorilla tape általában felvastagításra használatos, hogy felemelje a középső árok szintjét. (tubeless szalagnak elég szar egyébként, fél év alatt "átázik")
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Zsohi
őstag
válasz Teasüti #164205 üzenetére
Használj szappanos vizet és akkor a helyére fog ugrani, volt már, hogy nekem is szükségem volt rá. A felfújáshoz kompresszor hiányában még annyit megpróbálhatsz, hogy a szelep magját eltávolítód és megpróbálod kézzel a lehető leginkább kifeszíteni a külsőt a felni külső peremére és pumpálj gyorsabban.
Vagy ezek: [link] [link](#164210) metrion: Mehetett volna az víz nélkül is, az csak egy nagyon vastag ragasztószalag.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
jjeahh
nagyúr
válasz Teasüti #164205 üzenetére
Pár tipp:
- használj szappanos vizet
- csavard ki a szeleptűt
- próbáld meg a gumi peremét a felni pereméhez minél közelebb igazítani, főleg a szelep mellett
- ezt nem próbáltam, de hátha: pattogtasd a gumit
- pumpáld 2-2.5 bar fölé
Ha így sem működik, akkor kompresszor vagy booster...cibus: Én sajnos mivel erdélyi vagyok, nem ismerem az ottani apró oldalakat.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Autós topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen TV-t vegyek?
- Vírusirtó topic
- Hálózati / IP kamera
- Diablo IV
- Medence topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen