- Azonnali VGA-s kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- TCL LCD és LED TV-k
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- SSD kibeszélő
- Computex 2024: új Dark Rock hűtők és RGB-s házak a be quiet!-től
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Dell notebook topic
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
Nem lesz soulslike játék a Phantom Blade Zero
gp A készítők egy pár mondatos kérdezz-felelekkel tisztáztak néhány dolgot a játékkal kapcsolatban.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #55997 üzenetére
Ez alapján írtam. Nekem eddig nem volt mélyhornyú golyóscsapágyas váltógörgőm, de a képeket elnézve a csapágy gyári porvédője olyan sokat nem ér (vannak kerékagyak, ahol ugyanúgy szabadon van a csapágy porvédője, azokról sincs sok jó vélemény, gyakorlatilag egy se). Persze normál körülmények között elég, de amikor akkora tócsákon kell átmenni, hogy beleér a vízbe a váltógörgő, vagy csak ráfröccsenik a víz, kilométereken keresztül keresztül sárban forog, akkor oda kevés lesz ez a porvédő. Én ilyen alkalmak után takarítás után megnézném a görgőt is, időben nem olyan sok (főleg a takarításhoz képest), árban viszont eléggé sok egy új váltógörgő. Persze ha valaki nem megy saras körülmények között, csak száraz terepen, akkor ilyen gond nincs, de ez sokszor nem valósítható meg (hiába száraz az út nagy része, fás, pár méterrel lejjebb fekvő területeken a földút teljes szélességben, 5-10 méter hosszan is megállhat a víz, és nemigen lehet kikerülni).
A forgáspont csapágyazást azért nem hasonlítanám váltógörgőhöz. Jóval zártabb és sokkal érzékenyebb a szennyeződésre.
Ha zártabb, akkor nemigen lehet érzékenyebb, szerintem érzéketlenebbet akartál írni. Az tény, hogy egy forgáspont csapágy védettebb, mint egy váltógörgő csapágy, de például most is van haveromnál egy olyan bicikli, amiben úgy be van állva a forgáspont csapágy, hogy kézzel nem tudod megforgatni (van amelyik forog, csak darabosan). Pedig ha rá lett volna nézve néha/újra lett volna zsírozva, akkor semmi baja nem lenne (persze ha szabvány csapágyak mennek bele, akkor nem kerül sokba, de ha valami nehezebben beszerezhető csapágy van a vázban, akkor főleg megéri a karbantartás). Másik haverom össztelósa rendszeresen újra van zsírozva, a csapágyaknak semmi baja még most se (pedig használtan lett véve, de az volt az első dolgunk, hogy az összes forgáspont csapágyat újrazsíroztuk)."Persze én is azt mondom, hogy rendszeres használat mellett évente nem árt megbontani. Viszont legtöbb estebe amíg nem lóg és nincs hangja, nem sok gond van vele."
Az előbb még azt írtad, hogy gondozás mentesek, ha elkopnak, cserélni kell őket. Most meg érdemes évente rájuk nézni?
Pont az a baj, ha lóg és hangja van, akkor már késő, mert cserélni kell. Addig kell ránézni, amíg ezek az esetek nem állnak fent, mert így nagyon ki lehet tolni az élettartamukat.