Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
ph Ezúttal a Navi 32 XL és XT GPU-val szerelt videokártyákhoz kaphatunk két, tavaly megjelent programot, amiket egy négyes listából válogathatunk ki.
-
Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
it A kínai Ex-Robots hiperrealisztikus humanoid robotjai meggyőző arckifejezésekkel dolgoznak, a pszichoterápiában és az egészségügyben is bevethetik ezeket.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz csababarca #36121 üzenetére
Zsírt minden mozgó alkatrészre, abból baj nem lehet!
A lánc különösen szeret rozsdásodni nedves közegben, zsírspray a legjobb rá, konzerváláshoz értelemszerűen nem kell letörölni a fölösleget róla.
Zsírspray mehet még a váltókra, görgőkre, egyéb forgáspontokra.
Szezon végén amúgy is érdemes generálozni, újrazsírozni minden csapágyat, meg alaposan letakarítani a gépet, esetleg a felverődéseket lakkozni acélváz esetén, a szellőzőfuratokat kitisztítani, majd alaposan kiszárítani a vázat. Aztán később ha megül rajta a por a téli hónapok alatt, akkor azt hagyd rajta, amíg parkolóban van. Bovdenre nincs egységes álláspont, van aki az olajozásra esküszik (csakis teflon adalékkal), van aki szárazon szereti. Viszont ha egyszer elkezded olajozni, onnantól fel kell venni annak a tisztítását és kenését is az időszakos karbantartási listára.Kerekeket érdemes még leereszteni. Ha felfüggeszted a bringát, akkor teljesen. Ugyanez érvényes szerintem a levegős villákra is, ne legyen nyomás alatt, ha nincs rá szükség.
Gumikra és műanyagokra lehet fújni szilikonspray-t, ha nagyon szereted a géped. Imádni fogja.
Esetleg ha nagyon unatkozol, akkor egy szilikonos ronggyal végig lehet törölgetni a vázat is a legvégén.
Aztán mehet rá egy lepedő. Ha penész veszély van, akkor az ülést érdemes lehet levenni és bevinni meleg száraz helyre.Jah igen, még annyi, hogy majd havonta egyszer mozgasd át a gépet, kerekeket megforgatni párszor, váltókat megmozgatni.
Váltók. A váltókat meg rakd a leglazább állásba a bovden feszessége szerint - akár ki is lehet kötni a bovdent -, de csak ha hátul fordított működésű váltód van, akkor nem fog keresztbe állni a lánc. Ez kíméli a rugókat és a bovdent is.
Ha nem fordított működésű váltód van, akkor vagy keresztbe fog állni a lánc (amit nem javaslok, saját tapasztalatom, hogy elgörbül a hosszú állásban és utána kacsázni fog tekerés közben, szar váltást okozva és cserélni kell), vagy ledobod a láncot, hogy laza legyen. Uram bocsá' akár le is lehet venni.[ Szerkesztve ]