Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    válasz lsebestyen #257972 üzenetére

    De számít bármit a sebesség? Tegyük fel, hogy emberünk 40-el jött lefelé, na most szerintem egy lejtőről egy nyolcadrendű elhagyatott úton bárki lecsapat innen 40-el, na jó, talán a kanyarban az emberek fele belefékez.

    De láttátok azt a SUV-ot a képen? Beteszem ide:

    Ez k.rvára nem 40-el ment felfelé, mert akkor egy fékezés, és már majdnemhogy meg is állt. A jogsi nélküli parasztja valószínűleg tolta 100-al, ott meg aztán már zsírmindegy, hogy a két szerencsétlen 40-el vagy 15-el ereszkedik, mert az ő sebességük az ütközésnél felszabaduló erőkhöz már arányaiban nem sokat tett hozzá.

    És amúgy, ha nem volt korlátozás, a Hyundai-os simán mehetett 90-el is. Én is szoktam erdőben csapatni 90-el kocsival, és nem számítok rá, hogy a kanyarban szembejön egy bringás vagy motoros. Ahogy a motoros sem számít rá, hogy a kanyarban szembejön egy autós. És megtörténik a baleset, még akár a legjobb szándékkal is. Vannak persze szűk szakaszok szerpentinnel, ahogy 1 autó fér el, jobbról szikla, balról szakadék, ott azért senki sem nyomja, de itt?

    Ez egy rendkívül szomorú baleset, és nagyon sajnálom a hozzátartozókat, mert ezt a legnehezebb feldolgozni, hogy "ha 1 mp-el később érkezik, megússza". De nekik sajnos ezt dobta a gép. És mellesleg aki bringára ül, úgyis tudja, hogy egy balesetben sokkal nagyobb eséllyel nyomorodik vagy hal meg, mint egy autóban. De az autók is iszonyú biztonságosak lettek, és majd 20-30 év múlva valószínűleg már teljesen alap felszereltség lesz autóban és biciklin is a radar, ami azonnal sípol, ha veszélyt érzékel, az autók önvezetési képességei meg simán lefékezik ilyen helyzetben őket. Ez persze ezen a két szerencsétlenen már nem segít, de sokakon másokon fog.

    Egy dolgot lehet tenni: óvatosnak lenni. De mindent akkor sem lehet kivédeni.

Új hozzászólás Aktív témák