- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen videókártyát?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Hővezető paszták
- OLED TV topic
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Vezetékes FÜLhallgatók
Hirdetés
-
Négy játékkal is szemez az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5522-es, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít
-
2024 - Íme a 21. héten megjelenő játékok listája
gp Az elkövetkező napokban érkezik végre a Senua's Saga: Hellblade II és az xDefiant.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Kedvezményem van: A munkahely fizeti, a bruttóból vonják le, de nettóban nekem ezért kevesebb vonódik le, így megspórolom az adót a bicikli árából. 4 éves lízing időtartamban, kamat nélkül - szóval még az infláció is az én javamra lesz. Viszont kötelezően alá kell írni biztosítást a biciklire (ha eltörne, vagy valami), de még azzal együtt is olcsóbbra jön ki.
Kiszámoltam, hogy a végére 4 év múlva mennyivel olcsóbbra jönne ki:
€1000 ár esetén 12%-ot spórolok (€880-ba kerülne)
€2000 esetén 18%
€3000 esetén 21%
€4000 esetén 21,5%
Plusz ami az infláció lenne addigra, ami 4 év alatt összesen átlagosan 12% körül lehet - akkor ennyivel kevesebbet fog érni az a pénz amit ki kellett fizetnem érte.A kérdés az az, hogy mennyiért érdemes biciklit venni. Mivel részletben lesz fizetve, ezért kb. bármennyiért megengedhetném. Minél drágább, annál nagyobb összegű kedvezményt kapok, ugyanakkor látni azt a görbe alapján, hogy valahol €2500 környékén van az a pont, ahol már arányban jelentéktelen mértékben növekszik a kedvezmény. Legalábbis százalékosan, mert abszolútértékben nyilván egyre jelentősebb.
A 40 milliós kérdés: Mennyiért érdemes biciklit venni?
-
Superkee
csendes tag
Sziasztok
Bicikli vasarlasat tervezem a kozeljovoben, ugyanis szeretnek komolyabban is elkezdeni biciklizni. A keret maximum 500 ezer Ft lenne.
Hasznalatat tekintve elsosorban aszfalton hasznalnam. Ebbe beletartozik a Budapesten es kornyeken valo tekeres. Tehat jo lenne ha birna a fovaros nem legjobb allapotaban levo utjait. Illetve egyeb kozkedvelt biciklis tav (Balaton korbetekeres, Szentendre stb) megtetelere hasznalnam, kb max napi 100 km egyelore.Ez alapjan en 3 kerekpar kategoriat neztem ki: fitness, gravel es orszaguti.
Kormany kialakitast tekintve nincs prefenciam, most egyenes kormanyt hasznalok, de kiprobalva a koskormany nem tunt iranyithatlannak, persze hosszu tavon derul ez ki. Kenyelmet es biztonsagot tekintve ahogy ertelmezem a gravelnek a legjobb a 3 kategoriabol a vaz kialakitasa es a vastagabb gumik miatt. Illetve ahogy ertelmezem azzal akar konnyebb terepre is lehet menni. Regebbi kommentek alapjan ki is neztem a decathlonos rc520-t, de het elejen 400 ezerrol felemeltek az arat 500-ra. Viszont a orszaguti verziojat (a kos vagy egyenes kormanyos) egyelore meg nem. Igy nem tudom hogy megeri e a plusz 100k felerat a gravel. Gravel eseteben mas tipust nem talaltam ami a kommentek alapjan jo valasztas lehet (A Cube Nuroad Pro-t neztem meg, de az mar 500k feletti ara van).
Orszaguti eseteben meg nem melyedtem el, de ott az rc520 ar-ertek alapjan szimpatikus.
Fitness eseten a GIANT FASTROAD SL 1, CUBE NULANE PRO es a Merida speeder 400 tipusokat neztem.Esetleg a leirt hasznalat alapjan van ajanlott ezek kozul, vagy ezeken kivul?
Jelenleg egy kicsit el vagyok veszve a valasztekba (foleg igy, hogy 3 kategoriat is nezek), ugyanis nincs nagy tudasom az alkatreszek teren, de igyekszem utananezni es jobban belemelyedni a reszletekbe. -
fulton
addikt
válasz Fifaisshit #242203 üzenetére
Remek. Én egy hete nem kaptam vissza semmit a 4 torolt tételből, Egy - két napja vissza Mondtam az egész megrendelést abban bízom hogy majd egybe az egészet fogják visszautalni.
Árban a legjobbak közt ha nem a leg. Es a dpd is olcsó[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Superkee #242204 üzenetére
nem tudom hogy megeri e a plusz 100k felerat a gravel.
nem eri meg, egy rendes kerekszett kijohet az arabol, a gyari eleg nehez. kulfoldi webshopbol, de legalabb egy normalis kulso es tubelessites.
A vazban elfer neccesen egy 40-es kulso is.Hasznaltat erdemes lehet meg nezni.
-
-
zsola32
őstag
válasz Superkee #242204 üzenetére
nekem fitnesz kerékpárom van, végül egy Speeder 400 mellett döntöttem
178 cm magasságomhoz egy s/m vázat válaszottam, és jól döntöttem, 3-4 órás meneteket is bírja a derekam. (elég hátfájós vagyok) 35-ös gumit is tudsz rá tenni, akár gravelt.
emlékeim szerint a giant-on nem volt olyan jó a szett, mint a speeder 400-on.
egy márkásabb kerékszettel, és egy 105-ös pedállal, le tudod nyomni a súlyát 8.6/8.7 kg környékére.
én is filóztam outiban, de végül nyert a speeder, teljesen más szögben ülök rajta, mint egy versenybicón.
ez kijön a sebességben is, de 50 felett nálam már nem ez a lényeg, jólesik átmozgatni magam.
talán egy nyűgje van a speedernek, rázósabb úton zörög a vázban a bovdenház, persze lehetne rajta segíteni, nekem jó lesz így.
Én vettem az enyémre egy plusz kerékszettet, azon egy vékonyabb gumi van, ha "suhanós" kedvemben vagyok.
a kormány ha jól tudom 60 cm széles, szívem szerint vágnék belőle 1-1 centit, mászásnál, kiállva a nyeregből nekem széles a gyári méret
az 50/34- 11-/32 áttétellel minden megoldható, én a Mecseken tekerek vele. (műúton)[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz fulton #242201 üzenetére
No, sikerült jól eltalálni az arányokat. Ugyan ezek az értékeim mint lennének ennek az Orbea Orca váz esetében - 57 méretben (ez a 186cm< magasaknak ajánlottról indul (csak mert ez megjelent egyenes kormánnyal is - néztem ki viszonyítási alapnak). Ennek a váznak adatait bevittem ide, a saját mostani ülés magasságommal. (bike fit kapcsolót be) és ellenőriztem.
4 cm lentebb a kormány mint a nyereg, és a nyereg adott pontjától a kormány közép tengelye szintén ilyen távol van, tévedtem, a stucni 110mm-es.Lényegében a kormányszárt hogy megemeltem, kiküszöböltem a stack értékből adódó különbséget, igaz olyan 1 cm elmarad, de a kormányom meg 1.5cm emel, így pont kiadja a végére. a felsőcső hossz meg egyezik.
Ha szélen fogom a kormányt, akkor olyan mintha egy 80as stucni lenne, ha pedig középen akkor a 110esnek felel meg. Tök jó bizakodó vagyok, első teszt körön tetszett a póz és érzésre a kezeim is kevesebb nyomást kaptak - amit am nem egészen értettem hogy..miként került le a nyomás róla, azáltal hogy így előrébb került a kormány és egy kicsit lentebb is a korábbihoz képest (de majd hosszabb úton kiderül jól éreztem e).[ Szerkesztve ]
-
nemeth989
senior tag
válasz fulton #242162 üzenetére
Én montin még annak idején 90est cseréltem 60asra érzetre idegesebb lett kormányzás sokkal. Az egyik Wilin 120ast 100asra, ott a vállam is feszes volt, most már sokkal lazább, kormányzásnál szerintem kompromisszumosabb. A másik vilin 90ről 100ra, ott is jobb lett az összhatás.
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
addikt
válasz andrisbandi #242209 üzenetére
A korábbi kommentjeimben megtalálható (90% utcai, 10% terep), már ki is volt választva a Cube Nuroad vagy a Nuroad Pro, de akkor még nem tudtam a kedvezmény részleteiről. Így viszont akár még valamelyest drágább is lehet, mert €2500 árú bicikliért végül €2000 körül fizetek ki, 4 év múlvára.
-
jjeahh
nagyúr
válasz nemeth989 #242213 üzenetére
Montin véletlenül nem volt túl rövid a kormányod? Én is próbáltam 660mm kormánnyal 50, 70mm stucnit, ideges volt. 720mm kormánnyal már tökéletes volt mindkettő, szélesebb kormánnyal meg már akár 30mm stucni is jó lenne.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz stickermajom #242216 üzenetére
Ha esetleg mesz Hosszuhetenybe, szolj ram, hatha raerek. Tobbed magaddal szoktal menni?
Don't Tread On Me
-
andrisbandi
őstag
válasz Citroware #242214 üzenetére
Gravel lesz
Ez jó hír a karbantartási ktl-ek szempontjából.
Összetósnál jóval drágábbra jön ki a fenntartás.https://www.cube.eu/de-en/bikes/gravel/nuroad
Állati mennyi verzió van
Én ellapoznék az alaktrészlistáig egy egy típusnál. Pl a legdrágább XX1-el szerelt. Ha rákeresel mondjuk a sor árára.. dobod is a hátast... Lehet van akinek "megéri", mert annyival tartósabb. Szóval erre gondoltam, h nem vennék drágát, mert ha költeni kell rá...Még egy gondolat a kicsengetett végösszeghez; majd esetleg eladni nem lesz könnyű, pedig most ezek a legdivatosabbak. Eleve aki drágát vesz, az újban gondolkodik. Talán szerencsével félár körül, de inkább jóval alatta.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
addikt
-
szimpláncsak
tag
válasz andrisbandi #242219 üzenetére
Csak ha 90% aszfalt, akkor én nem vennék 1X rendszerrel szerelt verziót. Szóval marad a cube nuroad c:62 race
Persze lehet nagyobb első tányért tenni rá, csak akkor meg felfelé lesz érdekes, főleg egy kezdőnek[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Citroware #242214 üzenetére
nuroad race FE szerintem jó hosszú távon is, ha vásárláskor át tudod rakatni tubelessre, azt tedd meg. (aztán ha elkap a gépszíj, később lehet cserélni kerékszettet, külsőt, nyeregcsövet karbonra, etc)
a radon regard 9.0 FE kb ugyanez (eleve cube/acid kiegészítőkkel szerelik, vázgeo is nagyon hasonló), csak olcsóbb. [link]
napi ingázásra, ahol a biciklire nem annyira figyelsz (pl lezárod bolt előtt, ahol nekitámasztanak még egy bringát, stb) nem vennék karbont.
ha két vázméret között vagy a kisebbet válaszd.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #242215 üzenetére
Nálam most 780/80/-17°, de nem érzem kényelmetlennek, elengedett kézzel is faxa így. Igaz hosszúak kezeim is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Hoppá. [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #242223 üzenetére
80-as stucni az még nem olyan hosszú, ráadásul a -17 fok miatt a valóságban még rövidebbnek érződik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Citroware #242225 üzenetére
tubeless = nincs belső a rendszerben, csak defektvédő folyadék, ezzel ki lehet küszöbölni a szúrásos és a felütéses defektek jó részét. a nuroadokban gyárilag belső van, sima felniszalag, ezt lehet házilag is cserélni persze, de ha úgyis megcsinálják az átalakítást kerekenként 20-30€-ért, akkor lehet egyszerűbb elsőre ezt választani. (ha szeretsz szerelgetni, az más kérdés)
karbon a pontszerű hatásokat nem szereti, rideg anyag, napi használatban, több helyen leparkolva sérülhet (aka törik/megroppan), az alu meg max behorpad, szerintem a karbon erre nem praktikus.
De akkor ezek szerint nem is véletlen, hogy nem csinálnak talicskát belőle?
így van, nem véletlen. amúgy ezekre is lehet ugyanolyan cube csomagtartót+sárvédőt rakni, kitámasztót már nem hiszem.hidraulikus fék + 11 sebességes rx (shimano gravel) váltás bőven elég hosszú távon is.
-
Zanik
addikt
Na, tegnap elmentem a helyi bringás kávézóba, ahol anno a Speci Sequoia-t is vettem (én már csak ilyen lokálpatrióta vagyok), és kipróbáltam a Big.Nine Limitedet. Teljesen rendben van ez a bringa, szóval született egy döntés és elhoztam. A Markhor villa külsejével is megbékéltem, majd kiderül mit tud. Nyilván egy-két komponens kompromisszumos, de ha annyira nem tudok velük együtt élni, akkor max lecserélem őket. Egyelőre marad minden stock. Kell még vennem egy normális pedált, meg a kritikus helyekre rakok rá fóliát, aztán indulhat a szezon.
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
fulton
addikt
válasz Dark Archon #242220 üzenetére
Jah, de nem új bringa miatt nézem, zsibbás van sajna 2-2 ujjban. Ezért állítgattam jó lenne ha nem a vissza emelés jelentené a megoldást, így gondoltam miért ne. Ránéztem ennél az orbeánál (tudtam hogy van belőle egyenes kormányos is) a geóra, megnéztem a nekem való méretet, és az arányokat azzal vetettem össze.. az arányok mondhatni ugyan azok lettek mint az orbeánál matek szerint (így mellékesen jegyeztem meg hogy ha jó lesz és szeretni fogom, akkor nem lesz később sem gond átülni akár). Hátha segíteni fog, és megoldja a zsibbadást
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zanik #242230 üzenetére
Mi a baj a villa kinézetével? ...nekem tetszett a korábbi Manitoum fordított hídja sőt, a Manitou kifejezetten szép villákat készít. (még ha ennek matricázása már nem is az eredeti, hanem Alis 🤭)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #242220 üzenetére
Túl sok a felesleges energiája. Le kell vezetni az asszonyon, (ha van).
-
chubby2o6
senior tag
válasz fulton #242231 üzenetére
Szerintem cseréld le azt a tenyértámaszos markolatot. Nekem is volt, nekem is folyamatosan zsibbadtak az ujjaim, néha annyira, hogy a váltást/fékezést se éreztem. Írtad, hogy már fordítottál rajta, de ha nem támasztja a tenyered, akkor meg olyan, mint egy sima markolat tenyértámasz nélkül. Ha viszont elnyomja a tenyeredben az ereket, akkor tényleg zsibbadni fognak az ujjaid. Valszeg még nem szoktál hozzá a lejjebb lévő kormányhoz, menet közben figyelj arra, hogy derékból tartsd meg a törzsedet, ne a kezeidre nehezedjen a súlyod. Tényleg oda kell rá figyelni eleinte, aztán hozzászoksz. ( Egyébként az spd is ilyen, eleinte ugyanúgy csak taposni fogod, a húzás csak akkor "jön meg", amikor odafigyelsz rá, hogy húzzad is. Aztán azt is megszokod majd.)
Az ergonomikus után én is nehezen találtam rá a megfelelőre. Én csak a kétbilincsest szeretem, ami hosszabb, mint a szokványos 130 mm-es, és vastagabb is, tehát nem 30, hanem 33 mm a külső átmérője. Ezt sok helyen nem tüntetik fel, ezért most van a szekrényben 3 pár vadiúj vagy újszerű ( 1-2x-szer használt ) markolat , de legalább rátaláltam az "igazi"-ra [link] -
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #242223 üzenetére
Nekem 740/70/-17°. Tökéletes most. Közvetlenebb lett a kormányzás. Előtte 90 mm / -17° volt. El is kéne adnom, itt pihen a fiókban.
-
Zanik
addikt
válasz Hasaggymeg #242235 üzenetére
Elsőre nekem nagyon fura, korábban (mikor még montiztam) csak első hidas villáim voltak, szóval szoknom kell a kinézetét. Különben meg az a lényeg hogy működjön, fene se fogja tekerés közben nézegetni.
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
szjoci
őstag
Sziasztok!
Új 11-es slx sor záróanyája alatt van egy ilyen vékony stencil alátét. Ezt felszerelés előtt gondolom le kell venni, mert akkor semmit nem ér a "recézés". Jól gondolom? Most találkozom először ilyen alátéttel, 9-es sram sor alatt sosem volt.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zanik #242239 üzenetére
Állítólag jobb is mert kevésbé kerül a kerékről sár a becsúszókra, bár ezt az előnyét nem igazán tapasztaltam.
szjoci...nem, az marad, annyira vékony, hogy nagyobb nyomatéknál rajta keresztül is érezni fogod a ricnizés menetrögzítő 6ását. ...olyan van pl. a CL tárcsák anyája alatt is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stickermajom #242243 üzenetére
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
BullZeye
veterán
Sziasztok,
4,5 éves 105cm-es gyereknek keresünk 16" kerékpárt.
Javasolták, hogy nézzünk használtan, de minimálisan olcsóbb mint az új, vagy nem fehér volt (leányzó fehéret szeretne).Decathlon-ban a BTWIN fékje megrémiszt, Intersportban nem találunk, Metroban már nincs, hol érdemes nézelődni ahol vannak valós akciók is?
Köszönjük!
-
stickermajom
addikt
válasz Hasaggymeg #242245 üzenetére
Köszi, megpróbálom a főhajtást ma, ha elszabadulok végre melóból. Próbáltam újat fogni a kormányon, de az érdemben nem változtatott. Ha felülök és lerázom viszont rögtön elmúlik..
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #242247 üzenetére
a gravel jöhetne, bár a bocimintás villához nem vagyok elég sportos/gyors.
Frameset
Onguza sage green frame, Onguza yellow cow-print Columbus Futura Cross fork, and Zipp or equivalent stem 4,100 USD TOTAL
akkor már inkább egy egyénre szabott rih sport vázat vennék [link][ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz chubby2o6 #242237 üzenetére
Ha nem oldja meg tovább kutakodok, nem szívesen válnék meg a markolattól, sok fogási pontot ad. Anno nem volt ilyen gond több órás út után sem, akkor viszont fentebb volt a kormány.
Most egyben a markolaton is fordítottam, meg a kormány pozit is átvariáltam.
Lényegében mintha egy 585 as stack értékem lenne, hozzá a 110mm kormányszárral, 580 felsőcső hosszal. Ez így egy kicsit sportosabb geó-nak felelne meg, L es vázméretnél (arányokat tekintve).
Most ilyen:
Új hozzászólás Aktív témák
- Anime filmek és sorozatok
- PlayStation 4
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen videókártyát?
- Elden Ring
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest