Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
Hardverek pünkösdre
ph E-book olvasók, komponensek és perifériák kerültek hétvégi összeállításunkba.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mezga Aladár
veterán
válasz gabro0 #195099 üzenetére
Tegnap gurultam lefelé a Bimbó úton.
Az első nagyobb fékezés a Bimbó u. Kitaibel Pál utca saroknál van onnan egy éles jobb kanyar van. Tárcsával rövidet lehet fékezni a felnifékkel kicsit hosszabbat. Utána következik a Bimbó u. Buday L. u. sarok, itt szintén jobbra fordultam. A felnifék itt már elmelegedett a tárcsa hibátlanul működött.
Részemről új bringa kizárólag hidrós tárcsafékkel.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
borix
őstag
válasz Mezga Aladár #195102 üzenetére
A Mangart-hágó-ról 2000m jöttem lefelé a csomagtartón 25-30kg-os csomaggal.
Kétszer megálltam hogy hűljön a felni de a fékerővel nem volt gond féltettem a belsőt.
Nyilván nem lehet összehasonlítani a v féket egy komolyabb tárcsafékkel de a sok gagyi tárcsaféket eladni hulladék telókkal és lehúzni az embereket, hogy mennyivel jobban megéri mint a v fék az milyen már.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz velizare #195098 üzenetére
Azt tapasztaltam, hogy egy családon belül több különböző váz is lehet. Pl. a Cube Reactiont 2 féle vázzal (Al és C) és geoval gyártják... amúgy meg ez a ritkább, a típusnév kábé a vázat jelenti különböző szintű felszereltséggel.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gabro0 #195099 üzenetére
Minap még attól volt hangos a bringás sajtó, hogy mennyire veszélyes a tárcsafék, tárcsa okozta balesetes képekkel borzolva a kerékpáros társadalom kedélyeit, ma már pedig úgy kell keresni a Giron bolyban a felnifékest.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
paler
aktív tag
válasz Friczy #195090 üzenetére
Húú, ez is érdekel, mivel a páromnak én is e-bikot keresek.
Milyen motor és akku kombóval van szerelve? Milyen márka?
Mi a tapasztalat a hatótávolsággal. Jöhet privatba is a válasz.JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
borix
őstag
válasz Hasaggymeg #195107 üzenetére
A tárcsafék esetén nem koptatja el a ember a felnit tovább tart egy kerék, mondjuk ez nagy előny ha minőségibb az agy.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz bringasisti #195110 üzenetére
tegyük hozzá azt is, hogy az klasszikus/kanalas váltó hatásfoka valahol 96% körül van, az agyváltóé meg 90% környékén is lehet, vagy alatta! (kivéve rohloff)
a nexus 8 az az Inter-8 a grafikonon (vastag zöld vonal), a 95% feletti érték az 5-ös sebesség a 8-ból, az a direkt 1:1-es áttét az agyon.
[link] -
paler
aktív tag
válasz bringasisti #195110 üzenetére
Már tárgytalan, mivel a keretbe biztos hogy nem fér bele egy 11 fokozatú agyvaltó. Marad a hagyományos váltós verzió.
JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
paler
aktív tag
válasz borix #195114 üzenetére
Nem teljesen, mivel a 8 fokozatú agyvaltó kapcsán érdeklődtem. Erre még is kaptam a választ. Korábban is leírtam hogy a páromnak e-bikot kell vennem, ezért az én keretem max.350.000Huf. És keresem ennek az összeghatárnak a határait, amit ezen keretből technikailag ki tudok maxolni. Ha számolsz akkor a 2 kerékpárra így is 1.2/1.3millió Ft-ot fogok kiadni. Szerintem érthető hogy nem akarok még pluszba 2-300000Ft-ot rálocsolni. Eddig abban a "tév"hitben voltam hogy 350000Ft-ból azért egy "komoly" kerékpárt tudok venni, úgy hogy közben a magyar átlag 50-100e Ft-os bringákat vásárol.
[ Szerkesztve ]
JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
INTELligent
senior tag
válasz paler #195116 üzenetére
Ha már mondták a többiek, akkor vedd megerősítésnek. Nézz használtat, linkeld be, aztán majd kapsz rá véleményt. Sokkal jobbat fogsz kapni a pénzedért. Tök laikusként így kezdtem 2 éve, szóval nem lehetetlen.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
nemeth989
senior tag
válasz Hasaggymeg #195107 üzenetére
Azt hiszem már csak az INEOS használ felni féket, Pinarello Dogmanak van csak felnifékes verziója csúcs kategóriában, hozzátenném ma dől el, de felni fékkel nyeri meg Bernal a GIROT. Időfutamot is felnifékes bringával nyerte meg Ganna. Nem kell temetni itt a felni féket, olvastam már arról is, profi versenyzők panaszkodtak túl melegedésre tárcsa esetén hosszú lejtőzések után, amatőr szinten meg ez a jelenség hatványozottan fent áll. Sokkal kisebb körkeresztmetszeten kell a hőt leadni. Fékhatás adagolhatóság szempontjából egy hidrós tárcsa álom, egy bowdenes rendszerhez képest.
Mondjuk azon mai napoig csodálkozom, miért nincs 160as tárcsánál nagyobb outiknál, hátsó meg van gyártó ahol max 140. Megnézel egy mtb, ahol azért tempóban lefeléken ellehet érni hasonló tempót outikhoz képest ott 180-200tárcsákkal. Ez úgy érdekes.RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
borix
őstag
válasz bringasisti #195121 üzenetére
Az outi karbon villa nemigen bírna el egy 180 tárcsát egy erős fékkel nem arra van tervezve.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nemeth989 #195120 üzenetére
Nem kell nagyobb mert azok az emberek vaságyastól (értsd bringástól, beöltözve) sincsenek 80,de gyakran még hetven sem, arról nem is beszélve, hogy a grammbuzik már XC-re sem tesznek nagyobbat, szerintük elég. Ami a Pinarellot illeti szerintem 6 felnifékes world tour győzelem is csak legfeljebb késleltetni fogja picit az elkerülhetetent, a szabadság amit a kerékgyártóknak a tárcsafék jelent mindent vinni fog.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #195125 üzenetére
attól még a nagyobb sebesség miatt pont jól jönne a nagyobb tárcsaátmérő pro szinten (hőleadás szempontjából), a fékezéshez szükséges energia a sebességgel (amit csökkenteni akarsz) négyzetesen nő, a nagyobb tömeggel csak lineárisan
[ Szerkesztve ]
-
nemeth989
senior tag
válasz Hasaggymeg #195125 üzenetére
Ez egyértelmű, ez már jó pár éve eldölt. Most jelentek meg új dogmáról álcázott képek, csak disces lesz már az is. Többi gyártónál már csak az van, a belépő bringáknál van még 1-2ami nem disces.
Nem csak a versenyzőkre gondoltam, nem csak ők vannak a földön. Azért 100kg fölötti összsúlynál mivan, 160 meg 140es tárcsával száguldozzanak, érdekesnek tartom ezt így gyártói szempontból.
[ Szerkesztve ]
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
Đusty
addikt
válasz parkr #195122 üzenetére
Na ez a strava sem jött be, maradok a Caynaxnál csak gpx-be kell menteni majd, azt be lehet húzni a google térképre pc-n ahogy nézem.
De ha valakinek van jobb megoldása írja. A lényeg, hogy ne legyen facebook meg google drive mert hülyét kapok tőlük, az app mentse le az útvonalat amit pc-n a google-ra meg egyszerűen rá tudok illeszteni.
-
Friczy
senior tag
válasz paler #195109 üzenetére
Bosch Performance Line a motor, 500Wh-s vázcsőben lévő akku (Bosch Powertube). Sajnos kissé nehéz (még az e-bike-ok közt is), kb. 25 kiló. [link] A hatótávolság nyilván a rásegítés függvénye, erősen terep- és használatfüggő. Takarékos üzemmódban volt, hogy el tudtunk menni Siófokig (Budapestről, kb. 130 km táv) úgy, hogy nem kellett tölteni, de pl. a Bp-Szentendre-Kétbükkfanyereg-Királykúti nyereg útvonalon kb. 85 km távolságig volt elég az akku, szóval azért átlagos használatban a 90-100 km hatótáv elég nagy biztonsággal belefér.
Szeretek hosszabb távokat menni, úgyhogy vettem hozzá egy tartalék akkut, így gyakorlatialg mindent bír, amit én a normál bringával bírok.
[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz nemeth989 #195120 üzenetére
Jumbo is felniféket használ a combosabb mászásokhoz. Rohadt kapitalista érdek szól csak amellett, hogy mellőzik a gyártók ahelyett, hogy alternatíva legyen. Remélem lassan bagóért adják majd a felnifékes kerekeket.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
gabor128
aktív tag
Sziasztok,
Nemrég vettem egy Kross trekking transt. Sajnos nem tudom felrakni a meglévő tetőcsomagtartóra, mert ennek háromszög alakú váza van és vastag és nem passzol a kör alakú befogóba. Megkérdeztem üzletben, de ott sem tudtak segíteni.
Valakinek ötlet? -
nemeth989
senior tag
A másik téma ami érdekes még, a Giro közvetítésen említették a vázak. Arra is kíváncsi lennék egy csúcs váz 6-800 gram gyártótól függően, ez lepkefing tömeg, hogy bírja hosszútávon egy full átlagos 80kg-os emberke alatt. Terhelésváltások stb...
Tegnap volt a Giro közvetítésen a Biondos Márta, ő említette, hogy a sponzor csapatuknál beszereztek az egyik versenyző kérésére egy Tourt járt bringát, azt hiszem másfél évet említett és kakukk lett a váznak. Megkapta a wattokat meg minden, de nemár bakker 7-8000euro fölötti bringák.
Csúcs XC carbon gépek váza is szerintem bőven kiló alatt van. Na azok is kapják az áldást, ott milyen terheléseket kaphat...
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nemeth989 #195135 üzenetére
Hát igen, XC nagyságrendekkel nagyobb terhelést kaphat...a versenybringák meg mint a Forma 1 autók, egy verseny, egy motor. 🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
gabro0
őstag
válasz Ringman #195101 üzenetére
Már látom lelki szemeim előtt a Csepel hirdetéseket, hogy "legújabb felnitechnológiával hookless kerekekkel eladó 50 éves retro kerékpár"
Mezga Aladár: Nincs ellenemre a hidrós tárcsa, ültem már ilyen gépen és nagyon bejött, de ez olyan hogy világ körüli útra se okostelóval mennék. Kicsit jobban elterjed, kicsit megbízhatóbb lesz, akkor oké, de egyelőre többször hallottam azt, hogy folyik az olaj a tárcsából meg nem fog a fék, mint hogy meglazult a bowden Bowdenes tárcsa meg nyeh.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz gabro0 #195137 üzenetére
"Kicsit jobban elterjed, kicsit megbízhatóbb lesz, akkor oké, de egyelőre többször hallottam azt, hogy folyik az olaj a tárcsából meg nem fog a fék"
Hallottad.
Én meg 2,5 éve használom. Csak betétet kellett eddig cserélni, egyébként eseménymentesen teszi a dolgát.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
gabro0
őstag
válasz nemeth989 #195135 üzenetére
Lejárt a szerkesztési idő, ezt a kakukkot ki tudnád fejteni mit jelent? Száltörés, elvált a réteg vagy mire gondoljak? Használt vázam van nekem is
Ha ivana itt vagy, egy másik csepelt is újítunk. Ez régebbi, még abroncsfékes. A középcsapágy betekerős házát és a tengelyt lehet kapni? Egy ismerős foglalkozik vele, én nem érek rá jelenleg és ő azt mondja hogy ennek más a mérete (nagyobb), mint az újabbaknak, boltban nem kapni. Igaz lehet ez?
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz Hasaggymeg #195136 üzenetére
F1-ben már elmúltak az 1 verseny 1 motor idők.
Évente x motor van, amit használhatnak, váltóból is. -
Ringman
nagyúr
lehet hülye kérdés, de a kantáros nadrág kantárjának mennyire kellene feszesnek/lazának lennie? (maga a nadrág része kényelmesnek/jól passzolónak tűnt)
-
ivana
Ármester
válasz gabro0 #195139 üzenetére
Hülyeség, ha menetes az angol menet. Csepelen két féle középcsapágyat használtak régen 40mm-es beütőt, utána pedig angol menetet. Ami csepel néven jött ki az mind angol menet. Még ékes monoblokkot is kapni, de bármilyen SS, fixi hajtás megfelelő rá.
Létezik olasz menet, de az ritka. Meg francia az még ritkább. Illetve nagyon régen csináltak 40mm-es menetes is, na olyat élőben még én sem láttam. De a csepelnél ezeket nem használták soha.
[ Szerkesztve ]
-
borix
őstag
válasz Mezga Aladár #195143 üzenetére
A 105 szettel már el lehet lenni érdekes lenne ha állandóan bütykölni kellene.
Gondoltam, hogy nem a belépő kategória lesz, mert azzal már nem biztos, hogy olyan jól ellenél.[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz ivana #195144 üzenetére
Köszi!
Ha nem csal a memóriám, 40mm-es menetet említett, de minden bringaboltból elhajtották, mondván ilyennel nem foglalkoznak. Hozok képeket az ügy tisztázására.Az első felnije olyan, mint a motorokon, hogy a lyukak cikkcakkban futnak. Nem tudom ez segít-e beazonosítani az kort (egyáltalán eredeti alkatrész-e), mindenesetre bringán ilyet még nem láttam.
-
válasz jjeahh #195147 üzenetére
Szerintem aki 7-800 g-os vázat használ, az leszarja, hogy nem tartós. Azt a versenyt bírja ki, amire össze van rakva. Amúgy is a szponzor fizeti/adja.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest