Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sebgutkopf #182328 üzenetére

    Tudom, hogy mi az a Reach, csőközéptől csőközépig mérik, monoblokk ház és fejcső között, a stucni hossz ebbe nincs beleszámítva. A laposabb fejcső esetén másképp áll a kormány is. Nem véletlenül van a laposabb fejcsövű gépeknek hosszabb Reach-e. Két azonos Reach értékkel rendelkező bringa esetén a meredekebb fejcsövűt hosszabbnak fogod érezni és fordítva is igaz. Én ezt a gyakorlatban is megfigyeltem több bringám esetében is.

    Bár nem követem napi szinten a verseny szintű történéseket, de nem olyan rég nézegettem pár bike check-et Enduro-ban és DH-ban is. Általában azt láttam, hogy 175 centitől fölfelé már inkább az L méretet választották a versenyzők, 50mm-es stucnival. És volt néhány kivétel aki lefelé vagy fölfelé méretezett, mint pl Richie Rude 182 centi és M-es Yeti-vel megy. Aaron Gwin meg 178centivel már XL-es DH bringát választott. Persze ezek gyorsan változhatnak, mert évről évre változhatnak a geometriák is, és az sem mindegy épp melyik pályára választja a bringát a versenyző. Én úgy gondolom, hogy bár vannak dolgok amiket érdemes lehet versenyzőktől ellesni, azért túlzásokba sem szabad esni, mert a profi versenyzői szükségletek és igények olyan szinten más kategóriában vannak az átlag riderhez képest, hogy simán félrevihet ha egy versenyzőt veszel alapul amikor magadnak választasz bringát, méretet, beállítást. Abban teljesen egyetértek, hogy a végtelenségig nem lehet növelni a bringák hosszát és a fejcsövek laposodása sem mehet akármeddig. Az idő úgy is eldönti mi fog beválni. A Mondraker anno elindított a modern MTB geo-t a 2010-es évek elején a forward geometry-vel, ezt többé kevésbé mindenki lemásolta, vannak akik túl is próbálják licitálni. Szerintem egy átlag rider akkor jár a legjobban ha az aranyközéputat választja.

Új hozzászólás Aktív témák